Sitat fra: Eple på lørdag 02. mai 2015, klokken 12:46nei ikke noe falsk motorlyd i Etron
Noen som vet om E-Tron også har slik falsk motorlyd?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Eple på lørdag 02. mai 2015, klokken 12:46nei ikke noe falsk motorlyd i Etron
Noen som vet om E-Tron også har slik falsk motorlyd?
Sitat fra: Fairlane på søndag 26. april 2015, klokken 08:50Tror nesten du skal prøve en E-tron før du påstår dette :-)
For ikke å snakke om at nettopp GTE sannsynligvis er det desidert beste kjøpet man kan gjøre i dag om man er ute etter en sportslig, lekker bil med gode ytelser, lavt forbruk og høy kvalitetsfølelse.
Legg til markedets beste annenhåndsverdi, så er man stort sett i mål.
http://www.stuff.tv/top-10/cars
Sitat fra: torlie på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:30Har prøvd og lade mens jeg kjører til 50 % av batteriet,brukte da ca 0.82 på mila.
Til dsound.
Hvordan fungerer det å lade batteriet med bruk av bensin? Har du testet denne funksjonen?
Dersom man f.eks ønsker å kjøre veldig aktivt på landeveien, kan man aktivere battery charge mens man kjører og hele tiden ha 204hk tilgjengelig?
Er klar over at det nok vil innebære et forbruk på godt over 1 liter på mila.
Sitat fra: Oy! på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:29Beste jeg har klart med Etron er 35 km i 10 minus
Jeg er vel en av de som tenker forbruk først og fremst, da jeg har rett under 50km til jobb og kan lade også der.. Det er mulig jeg er veldig naiv, men den som lever får se. Jeg ser mye på forbrukstall på eGolf-forumene, og synes forbuket på eGolf virker "lovende" kontra eldriften på GTE. Så jeg håper på langt bedre forbruk enn 25km, mest mulig opp til 50km selvsagt. Ser at på kaldt vintervær vil det være vanskelig, men det er greit.
Sitat fra: Ohm på mandag 16. mars 2015, klokken 21:57Kjører Etron og ligger i snitt på 95 mil på 40 liter bensin. Så det er nok du som er litt pessemist :-)
Lest testen av Golf GTE, den hadde et forbruk som lå ganske høyt, og ikke lavere enn en vanlig gjerrig bensin/dieselmotor. Hvis man ser bort fra at det er gøy med en kjapp bil, tror jeg ikke dette er veien å gå for å få ned forbruket av fossilt brennstoff på verdensbasis.
Dessuten, de oppgitte kjørelengdene på batteri, er nok reelt ca halvparten av det som er oppgitt, slik som på de fleste andre elbiler.
Jeg skal ikke dømme denne bilen eller andre hybrider, men jeg er usikker på om dette er fremtiden, drasse rundt på batterier, bensintank og motor.
Jeg er i alle fall overbevist om at hybrider som ikke kan lades i kontakten er helt meningsløse.
Noen synspunkter? Eller er jeg for pessimistisk?
Til dere som har kjøpt GTE, dette er nok en knallfin og morsom bil. Men jeg tror forbruket gjennom året vil ligge omtrent som på en vanlig Golf, om ikke høyere.
Sitat fra: Sense på søndag 22. februar 2015, klokken 00:18På etron ligger jeg på ca 0,35 på mila. Kjører da 8 mil en vei. Tror nok det er det samme på GTE siden motor og batteri er det samme. Trikset er at du plotter inn stedet du skal til på navi'en og da fordeler bilen strøm forbruket på hele turen.
Noen som har en anelse om realistisk forbruk ved langkjøring, etter at det oppladete batteriet er brukt opp og man kjører både fossilt og med elmotor?
Reklamen påstår 0,15 liter pr. mil, men troverdigheten der er vel på nivå med valgløfter til politikerne.
Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på lørdag 31. januar 2015, klokken 12:39Det er for at e-tron selges i flere land en GTE vi ikke kan ha hengefeste, det er for nær bensintanken. Så andre land har andre sikkerhets regler enn oss.
Samme her. Hengerfeste:) En del e-troner som gjerne skulle hatt det.
Sitat fra: Oy! på fredag 30. januar 2015, klokken 11:59Ja jeg kjører alltid i hybrid auto siden jeg har 8 mil en vei. Setter da på bilens navi og bruker den alltid når jeg drar. Da skal bilen og navi'en samarbeide og fordele strømmen på 8 mil. Når jeg kommer fram så er det nesten tomt for strøm og jeg titter på appen att jeg har som regel brukt 9,5 kWh. Og ser på kjøre data i bilen at jeg har brukt 0.35 liter på mila. Og 56 % strøm og 44 % bensin på turen.
Jeg vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere av tallene dine Dsound, sorry! 0.35, er det forbruk på 8 mil inkludert fullt batteri? Du skriver også 7,5-10 kwh/100km, hvilket er meget lavt. Bruker du bilen i hybridmodus hele tiden? 35km i -10 høres lovende ut og betyr kanskje man kan komme veldig nærme 50km på sommerhalvåret..
Forøvrig gleder jeg meg også veldig! Og som Stein Magnus, håper å bruke 90% med strøm.. Jeg kommer til å kjøre på strøm til jobb (50km) til det er tomt, og bruke bensin på resten. Og kan lade på jobb også heldigvis.
Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 30. januar 2015, klokken 11:13Ja det engang, bilen gikk ca 35 km i -10. Bilen sto i garasje når jeg startet.
Dsound: de fleste her gleder seg VELDIG til GTE:) Spm: har du kjørt den tom for strøm? Hvor langt holdt den? Jeg kommet til å bruke GTE 90% av tiden på ren strøm.
Sitat fra: torlie på mandag 12. januar 2015, klokken 10:23Jeg tror du bare kan bruke 204hk i en liten stund, men er ikke sikker, er jo litt glatt for og prøve det nå :-)Sitat fra: dsound på søndag 11. januar 2015, klokken 13:08
Jeg kjører 16 mil om dagen og ligger på ca 0,35 på mila. Har kjørt ca 35 km på strøm i 10 minus. Jeg kjører alltid på hybrid auto, så vet ikke ennå ca hvor mye bensin det går når jeg bare bruker bensin.
Dersom du kjører litt aktivt, ca hvor mange mil tror du man vil ha 204hk tilgjengelig før batteriet er tomt?
0,35 på langkjøring er akseptable tall. Hvor lavt forbruk tror du man kan oppnå på rolig landeveiskjøring?