Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dsound

#1
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
søndag 03. mai 2015, klokken 11:16
Sitat fra: Eple på lørdag 02. mai 2015, klokken 12:46
Noen som vet om E-Tron også har slik falsk motorlyd? :D ;D ???
nei ikke noe falsk motorlyd i Etron
#2
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
mandag 27. april 2015, klokken 08:13
Sitat fra: Fairlane på søndag 26. april 2015, klokken 08:50
For ikke å snakke om at nettopp GTE sannsynligvis er det desidert beste kjøpet man kan gjøre i dag om man er ute etter en sportslig, lekker bil med gode ytelser, lavt forbruk og høy kvalitetsfølelse.
Legg til markedets beste annenhåndsverdi, så er man stort sett i mål.

http://www.stuff.tv/top-10/cars
Tror nesten du skal prøve en E-tron før du påstår dette :-)
#3
Sitat fra: torlie på tirsdag 17. mars 2015, klokken 11:30
Til dsound.

Hvordan fungerer det å lade batteriet med bruk av bensin? Har du testet denne funksjonen?

Dersom man f.eks ønsker å kjøre veldig aktivt på landeveien, kan man aktivere battery charge mens man kjører og hele tiden ha 204hk tilgjengelig?

Er klar over at det nok vil innebære et forbruk på godt over 1 liter på mila.
Har prøvd og lade mens jeg kjører til 50 % av batteriet,brukte da ca 0.82 på mila.
Men tror ikke at du kan bruke 204 hk lenge, tror det er til noe som heter Boost effekt når du skal kjøre forbi noen. Min erfaring er at du bruker navi'en når du skal lengere enn 3 mil og da fordeler bilen selv bruken av batteriet. Lengste jeg har kjørt en vei er 25 mil og da mener jeg og huske at jeg lå på 0.40 på mila i auto hybrid modus og plotta in på navi'en hvor jeg skulle.
#4
Sitat fra: Oy! på tirsdag 17. mars 2015, klokken 10:29
Jeg er vel en av de som tenker forbruk først og fremst, da jeg har rett under 50km til jobb og kan lade også der.. Det er mulig jeg er veldig naiv, men den som lever får se. Jeg ser mye på forbrukstall på eGolf-forumene, og synes forbuket på eGolf virker "lovende" kontra eldriften på GTE. Så jeg håper på langt bedre forbruk enn 25km, mest mulig opp til 50km selvsagt. Ser at på kaldt vintervær vil det være vanskelig, men det er greit.
Beste jeg har klart med Etron er 35 km i 10 minus
#5
Sitat fra: Ohm på mandag 16. mars 2015, klokken 21:57
Lest testen av Golf GTE, den hadde et forbruk som lå ganske høyt, og ikke lavere enn en vanlig gjerrig bensin/dieselmotor. Hvis man ser bort fra at det er gøy med en kjapp bil, tror jeg ikke dette er veien å gå for å få ned forbruket av fossilt brennstoff på verdensbasis.

Dessuten, de oppgitte kjørelengdene på batteri, er nok reelt ca halvparten av det som er oppgitt, slik som på de fleste andre elbiler.

Jeg skal ikke dømme denne bilen eller andre hybrider, men jeg er usikker på om dette er fremtiden, drasse rundt på batterier, bensintank og motor.

Jeg er i alle fall overbevist om at hybrider som ikke kan lades i kontakten er helt meningsløse.

Noen synspunkter? Eller er jeg for pessimistisk?
Til dere som har kjøpt GTE, dette er nok en knallfin og morsom bil. Men jeg tror forbruket gjennom året vil ligge omtrent som på en vanlig Golf, om ikke høyere.
Kjører Etron og ligger i snitt på 95 mil på 40 liter bensin. Så det er nok du som er litt pessemist :-)
#6
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
søndag 22. februar 2015, klokken 00:24
Sitat fra: Sense på søndag 22. februar 2015, klokken 00:18
Noen som har en anelse om realistisk forbruk ved langkjøring, etter at det oppladete batteriet er brukt opp og man kjører både fossilt og med elmotor?

Reklamen påstår 0,15 liter pr. mil, men troverdigheten der er vel på nivå med valgløfter til politikerne.
På etron ligger jeg på ca 0,35 på mila. Kjører da 8 mil en vei. Tror nok det er det samme på GTE siden motor og batteri er det samme. Trikset er at du plotter inn stedet du skal til på navi'en og da fordeler bilen strøm forbruket på hele turen.
#7
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
fredag 13. februar 2015, klokken 19:08
Bra pakke det :-) hvordan låter Bang Anlegget, mye bedre en originalen ?
Fikk ikke velge noe utstyr jeg, men så fikk jeg bilen på 14 dager da lol
#8
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
fredag 13. februar 2015, klokken 01:40
Gratulerer :-)
Har du mye utstyr? Gled deg til og kjøre mange lange turer har selv passert 7000 km nå. Da er vi 55 stykker til nå som har vært lure og valgt den beste bilen i vw fabrikken lol :-)
#9
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
lørdag 31. januar 2015, klokken 19:16
Det er bedre at du tar hengefeste enn panoramatak, for det koster 1550 kr for smøring av taket på hver service.
#10
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
lørdag 31. januar 2015, klokken 19:12
Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på lørdag 31. januar 2015, klokken 12:39
Samme her. Hengerfeste:) En del e-troner som gjerne skulle hatt det.
Det er for at e-tron selges i flere land en GTE vi ikke kan ha hengefeste, det er for nær bensintanken. Så andre land har andre sikkerhets regler enn oss.
#11
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
fredag 30. januar 2015, klokken 17:46
Tror at 3 mil om vinteren er max el drift. Men jeg tror at bilen er best når du bruker hybridauto. Men vi får vel se mange meninger og tester her tenker jeg når flere har fått biler.
#12
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
fredag 30. januar 2015, klokken 17:40
Sitat fra: Oy! på fredag 30. januar 2015, klokken 11:59
Jeg vet ikke om jeg ble så veldig mye klokere av tallene dine Dsound, sorry! 0.35, er det forbruk på 8 mil inkludert fullt batteri? Du skriver også 7,5-10 kwh/100km, hvilket er meget lavt. Bruker du bilen i hybridmodus hele tiden? 35km i -10 høres lovende ut og betyr kanskje man kan komme veldig nærme 50km på sommerhalvåret..

Forøvrig gleder jeg meg også veldig! Og som Stein Magnus, håper å bruke 90% med strøm.. Jeg kommer til å kjøre på strøm til jobb (50km) til det er tomt, og bruke bensin på resten. Og kan lade på jobb også heldigvis.
Ja jeg kjører alltid i hybrid auto siden jeg har 8 mil en vei. Setter da på bilens navi og bruker den alltid når jeg drar. Da skal bilen og navi'en samarbeide og fordele strømmen på 8 mil. Når jeg kommer fram så er det nesten tomt for strøm og jeg titter på appen att jeg har som regel brukt 9,5 kWh. Og ser på kjøre data i bilen at jeg har brukt 0.35 liter på mila. Og 56 % strøm og 44 % bensin på turen.
Håper dette var litt bedre forklart  :)
#13
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
fredag 30. januar 2015, klokken 17:29
Sitat fra: Stein Magnus Olafsrud på fredag 30. januar 2015, klokken 11:13
Dsound: de fleste her gleder seg VELDIG til GTE:) Spm: har du kjørt den tom for strøm? Hvor langt holdt den? Jeg kommet til å bruke GTE 90% av tiden på ren strøm.
Ja det engang, bilen gikk ca 35 km i -10. Bilen sto i garasje når jeg startet.
#14
Plugg-inn hybrider / Sv: Golf GTE
fredag 30. januar 2015, klokken 00:06
Har kjørt E-tron nå i 6000 km. Her er noen tall.
Kjører hverdag 16 mil bruker ca 0,35 l på mila og batteri forbruk ligger på ca fra 7,5 til 10 kWh/100km, kommer ann på været og temp.
Beste forbruk på 40 liter bensin er 105 mil. Men ligger som regel på 90 mil. Kjøret 8 mil en vei og har fulladet batteri begge veier.
Kjørte ca 35 km på batteri når det var -10 ute med parkering 1 time.
Bare og spørre hvis dere lurer på noe. Men løp og kjøp Audi A3 e-tron helt rå bil.  :) ;D
#15
Plugg-inn hybrider / Sv: Audi A3 e-tron
mandag 12. januar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: torlie på mandag 12. januar 2015, klokken 10:23
Sitat fra: dsound på søndag 11. januar 2015, klokken 13:08
Jeg kjører 16 mil om dagen og ligger på ca 0,35 på mila. Har kjørt ca 35 km på strøm i 10 minus. Jeg kjører alltid på hybrid auto, så vet ikke ennå ca hvor mye bensin det går når jeg bare bruker bensin.

Dersom du kjører litt aktivt, ca hvor mange mil tror du man vil ha 204hk tilgjengelig før batteriet er tomt?

0,35 på langkjøring er akseptable tall. Hvor lavt forbruk tror du man kan oppnå på rolig landeveiskjøring?
Jeg tror du bare kan bruke 204hk i en liten stund, men er ikke sikker, er jo litt glatt for og prøve det nå :-)
I dag kjørte jeg veldig rolig og hadde 0,25 liter i ca 5 mil og etter det var batteriet nesten tomt og det gikk opp til 0.40 på motorveien.
Ser på appen at jeg i dag brukte 10.0 kWh/100 på 8 mil average speed var 64 km/h.
Super fornøyd med dette forbruket: 105 mil på 40 liter bensin -:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA