Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ta ut laderen til ladbar hybrid

Startet av Ferry, tirsdag 05. august 2014, klokken 23:23

« forrige - neste »

dsound

#60
Jeg kjører 16 mil om dagen og ligger på ca 0,35 på mila. Har kjørt ca 35 km på strøm i 10 minus. Jeg kjører alltid på hybrid auto, så vet ikke ennå ca hvor mye bensin det går når jeg bare bruker bensin.

Hurrle

Kan man forvarme bilen mens den lader slik at man ikke bruker batteriet til oppvarming i starten av kjøreturen?

dsound

#62
Ja det kan du hvis den er koblet til strøm. Tror du kan bestille webasto varmer senere i år. Du bruker bare appen så kan du starte lading eller bare starte oppvarming. Eller begge deler samtidig.

Hurrle

Suverent. Nå ble det enda mer aktuelt.

Håper bare de kommer til å typegodkjenne den med hengerfeste.

dsound

#64
Sitat fra: Hurrle på søndag 11. januar 2015, klokken 13:55
Suverent. Nå ble det enda mer aktuelt.

Håper bare de kommer til å typegodkjenne den med hengerfeste.
kan du ikke velge enten hengefeste eller panoramatak? Men jeg vet at det er noe med at bilen blir for tung med begge disse tingene. Men det er bare å løpe og kjøpe :-)

torlie

Sitat fra: dsound på søndag 11. januar 2015, klokken 13:08
Jeg kjører 16 mil om dagen og ligger på ca 0,35 på mila. Har kjørt ca 35 km på strøm i 10 minus. Jeg kjører alltid på hybrid auto, så vet ikke ennå ca hvor mye bensin det går når jeg bare bruker bensin.

Dersom du kjører litt aktivt, ca hvor mange mil tror du man vil ha 204hk tilgjengelig før batteriet er tomt?

0,35 på langkjøring er akseptable tall. Hvor lavt forbruk tror du man kan oppnå på rolig landeveiskjøring?
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

autofil

Hei,

Venter på Golf GTE og har hatt spm ang bensinvarmeren som kanskje dere som har/venter på e-Tron også opplever som relevant. Jeg venter på svar fra importøren.

====

Hei Pål,

Takk for praten på telefon. Når jeg nå for første gang skal kjøpe helt ny bil ønsker jeg å være 100% sikker på at jeg gjør de riktige valg når jeg konfigurerer bilen - Golf GTE. Jeg har derfor noen konkrete sprøsmål som jeg håper du kan undersøke og komme tilbake til. Jeg har forståelse for at det fortsatt er uklart hvordan dette fungerer i real life, men bilen er vel allerede i drift i enkelte land hvor det vil kunne være informasjon?

Input iht kontrakt om bestilt tilbehør:
Parkeringsvarmer med fjernbetjening og tidsur (leveres ikke til GTI med DSG) - Pris 7600,-

Input om mitt bruk:
Jeg kommer i all hovedsak (90%) til å benytte meg av el-drift på GTE da både jeg og min kone jobber og bor i Lørenskog. Det vil si at bensinmotoren, slik jeg forstår, vil slå inn sjelden eller aldri så lenge jeg har lading på batterier. Jeg vil parkere i både garasje og ute, og jeg forventer å bruke Car-Net som vanligste kilde til oppvarming av kupe.

Spørsmål:

    Hva er det parkeringsvarmeren i GTE faktisk varmer opp? Kun kupe eller også kjølevann som da også med sirkulasjon vil varme bensinmotoren i bilen?
    Da jeg bruker bilen 90% på strøm, er det da relevant å ha en parkeringsvarmer som evnt varmer bensinmotoren?
    Hvis jeg ikke har tilkoblet strøm forstår jeg at Car-Net selvsagt vil bruke strøm til oppvarming fra batteripakken. Når jeg ikke er tilkoblet strøm og bruker parkeringsvarmeren, vil den da kun bruke bensin slik at den ikke bruker strøm fra batteriet?
    Fungerer parkeringsvarmeren slik at den vil slå inn under vanlig drift (el/bensin) også uten at den er fysisk skrudd på via fjernkontroll eller knapp?
    Jeg har veldig blandede erfaringer med Touran med parkeringsvarmer, og har måttet bytte glødeplugg og brennkammer. Min kjøring består mye av småkjøring, og nåværende løsning i Touranen er ikke tilpasset dette da den trenger å brenne seg varm og ren. Hvor sårbar er en parkeringsvarmer med bensin (basert på Golfer som har det i dag) på at brukssyklusene er korte? Eksempel: Vi starter bilen, kjører 3 min til skole, stopper, kjører så 10 min til barnehage, stopper, kjører deretter 10 min til jobb.
    Ut fra mitt bruksmønster er det i det hele tatt relevant med parkeringsvarmer, eller vil den kun føre med seg utfordringer?

På forhånd takk!

Mvh
Stein Magnus Olafsrud

dsound

#67
Sitat fra: torlie på mandag 12. januar 2015, klokken 10:23
Sitat fra: dsound på søndag 11. januar 2015, klokken 13:08
Jeg kjører 16 mil om dagen og ligger på ca 0,35 på mila. Har kjørt ca 35 km på strøm i 10 minus. Jeg kjører alltid på hybrid auto, så vet ikke ennå ca hvor mye bensin det går når jeg bare bruker bensin.

Dersom du kjører litt aktivt, ca hvor mange mil tror du man vil ha 204hk tilgjengelig før batteriet er tomt?

0,35 på langkjøring er akseptable tall. Hvor lavt forbruk tror du man kan oppnå på rolig landeveiskjøring?
Jeg tror du bare kan bruke 204hk i en liten stund, men er ikke sikker, er jo litt glatt for og prøve det nå :-)
I dag kjørte jeg veldig rolig og hadde 0,25 liter i ca 5 mil og etter det var batteriet nesten tomt og det gikk opp til 0.40 på motorveien.
Ser på appen at jeg i dag brukte 10.0 kWh/100 på 8 mil average speed var 64 km/h.
Super fornøyd med dette forbruket: 105 mil på 40 liter bensin -:)

Oy!

Artig å høre om forbruk på e-tron! Jeg ble overasket at det var noen som hadde fått e-tron allerede, eller GTE. Jeg har selv bestilt en GTE og får den kanskje i mai-juni. Men Møller bil er ganske forsiktige med datoer (forståelig etter varmepumpe-flausen..)
Er det noen flere her som har en e-tron eller GTE? Men hvis ikke, hva er isåfall datoene dere har fått for levering?

e-tron

Sitat fra: Oy! på tirsdag 13. januar 2015, klokken 10:40
Artig å høre om forbruk på e-tron! Jeg ble overasket at det var noen som hadde fått e-tron allerede, eller GTE. Jeg har selv bestilt en GTE og får den kanskje i mai-juni. Men Møller bil er ganske forsiktige med datoer (forståelig etter varmepumpe-flausen..)
Er det noen flere her som har en e-tron eller GTE? Men hvis ikke, hva er isåfall datoene dere har fått for levering?

Har bestilt e-tron, har fått bekreftet produksjon i uke 5. Så tar det to-tre uker før bilen er klar for levering til meg.

krl

Har noen forsøkt å bestille e-tron med adaptiv cruise control? Stemmer det at dette kun kan leveres fra og med i høst?

olekvi

Sitat fra: krl på tirsdag 13. januar 2015, klokken 20:52
Har noen forsøkt å bestille e-tron med adaptiv cruise control? Stemmer det at dette kun kan leveres fra og med i høst?

Håper ikke det stemmer. 

Jeg har bestillt en med det, nemlig.  Har foreløbig ikke fått noen produksjonsdato.
'19 TM3P

Puffen

Jeg har bestilt adaptive cruise Control, og fått oppgitt produksjonsuke 11.  Håper du har fått høre feil   :)

Puffen

Da har også jeg fått beskjed om at det blir forsinkelse pga. adaptive cruise Control  >:( Forhåpentligvis bare noen få uker.  De antyder nå produksjonsuke 14-15.  Bestiller du i dag er det antydet levering tidligst uke 30.
Håper de klarer å holde dette nå da.

olekvi

Har fått bekreftet produksjon i uke 14 på min bil nå.  Så får vi bare håpe det blir slik ...
'19 TM3P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA