Status ?? Hvordan går det ?

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: nortrahof på onsdag 06. juni 2018, klokken 10:40
Dersom VAG bruker et annet og tynnere ledningsnett i E-Golfer før FL, kan jeg forstå at man ikke tillater ombytting av batterier. Det er i så fall ut fra sikkerhetsårsak.
Batterier med økende kapasitet har også større kortslutningsstrøm. Man hever ikke spenningen (selv om dette hadde vært mulig for E-Golf som har noe av den laveste batterispenning på elbiler i dag). På biler med 400VDC-batterier går en grense rundt 100kW. - Skal man ha mer kW, så må man heve spenningen.
Det kunne ha vært interessant å vite hvilken årsak VAG har for ikke å tillate større batterier i pre-FL-E-Golfer?
Når E-Golfer blir eldre, så er det kanskje aktuelt å skifte batterier - og sette inn et nyere? Slik ombygging/deleskifting har alltid vært interessant for "gamle" biler. Når dette ikke er mulig, reduseres bruktverdien - som VAG er opptatt av - for å selge nye biler.
Sitat fra: offpist på fredag 02. februar 2018, klokken 04:55
Liten oppdatering:
Batteri pakken er solgt videre til et selskap i Tyskland som spesialiserer seg på BMS systemer.
Jeg vil ikke gå ut med navn, men det var de som laget en 55KWH batteri pakke til BMW I3 nylig.
Planen for de nå er å montere den i en eldre bil med egenutvilket BMS som kan prate med bilens CAN systemer, og hvis de lykkes så vil de kunne presentere en ferdig løsning for konvertering i fremtiden.
Veldig spennende, og jeg håper de lykkes.
Sier i fra om jeg har noe nytt, men det vil nok ta noen uker/mnd.