Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - sveih

#1
Bestilling og levering / Sv: Levering desember - januar 2017/2018
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:33
på tide å friske opp geografikunnskapene om usa merker jeg...

Fremont
California, USA

Kjør inn på I-680 N fra Fremont Blvd og Washington Blvd
10 min (3,3 mi)

Følg I-80 E, I-76 og I-70 E til W Conway St i Baltimore
41 t (2 832 mi)

Fortsett på W Conway St. Ta S Calvert St til E Fayette St
7 min (1,0 mi)
Baltimore
Maryland, USA

Gi gass!
#2
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:02
Sitat fra: KristianSE på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:49
Ok. Ringte de på eget initiativ eller hadde du bedt om dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk
de ringte på eget intitiativ
#3
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:46
Sitat fra: KristianSE på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:39
Så bra! Da er det håp. Hvilken avdeling snakket du med, sveih? Jeg bekreftet 19.okt. Også X100D.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Usikker på hvilken avdeling, fikk vin nummer etter et par dager.
#4
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:17
Jeg ble oppringt fra Tesla i dag tidlig, mest gjentagelse av det jeg har lagt inn i mytesla men hyggelig likevel. På direkte spørsmål fra meg sa de at bilen er i produksjon og er ferdig produsert tidlig november. Mytesla sier planlagt for produksjon så den er ikke oppdatert. Med bekreftelse 18. oktober (tmx 100) er jeg veldig godt fornøyd. De kunne ikke garantere noe men håpet å levere i desember.  De gjør nok sitt beste og er veldig klar over problemstillingen med mulig økte avgifter!
#5
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
mandag 23. oktober 2017, klokken 23:20
Jeg bekreftet tmx 100 18. Oktober, har fremdeles sen desember/januar. Siden flere som bestilte i september har det samme setter jeg min lit til at det kommer en stor direktebåt til Drammen før jul... det er vel ellers fire mulige utfall i prioritert rekkefølge: bil før nyttår og avgift, bil etter nyttår og ingen avgift, bil før nyttår og ingen avgift, bil etter nyttår og avgift. Det vel kun det siste utfallet som blir en nedtur. Jeg er rimelig sikker på at venstre og KrF stopper firmabilskatten, mulig de må svelge vektavgiften men langt fra sikker på det.
#6
Jeg er i samme situasjon, men nedsiden er om det nevnes her tapt depositum pa 30 000. Det blir heller ikke billigere å kjøpe 2,5 tonn elbil i 2019 om en velger å vente. Men om budsjettet ryker med 70 000 ekstra er det selvsagt surt. Jeg er egentlig mer bekymret for at tesla kommer m større batteri ( rett rundt hjørnet, derfor denne rentekampanjen) eller ny hardware for selvkjøring (med siste nyheter fra nvida)men den risikoen forsvinner vel aldri...
#7
Model S / Sv: Defekt batteri
onsdag 06. september 2017, klokken 22:06
Jeg fikk samme feilmelding og kunne ikke lade. Jeg kjørte selv til tesla north og hentet ut en loaner som jeg brukte en ukes tid. Har nå fått igjen min bil med ett lånebatteri som de kaller det, usikkert når jeg får igjen mitt batteri. Lånebattteriet har  noe bedre kapasitet enn det jeg hadde fra før så jeg klarer meg bra:)
#8
Model S / Defekt batteri
søndag 30. juli 2017, klokken 09:11
Batteriet i min mars 2015 P85D mente denne uken at 30 km kapasitet burde holde, riktig nok med noen feilmeldinger. Resultatet ble bytte av batteri. Først fikk jeg beskjed om at batteriet skulle byttes til et helt nytt, så at det skulle repareres, som sikkert betyr at jeg får et annet brukt reparert batteri. Noen som vet om det er lett å sjekke årstall eller kapasitet på batteriet? Jeg spurte også om muligheten for 90 kwh eller 100 kwh batteri når de likevel skulle sette inn ett nytt. Det var ikke billig og ble anslått til 150 000 300 000 kr uten at summen var satt. Det tyder på at bytte av batteri stort sett må foregå mellom batteri med samme kapasitet?
#9
Model S / Sv: 4G router - Dataforbruk
lørdag 29. oktober 2016, klokken 21:55
Sitat fra: JorgenM på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:38
Du kan oppgradere fra 3G til 4G hos Tesla, koster mellom 5 og 6000,-
Det står ingenting om 3g eller 4g i designstudio som jeg kan se? Leveres nye biler med 4 g? Kan alle biler oppgraderes for denne prisen?
#10
Model X / Sv: Når kommer 115kw batteri?
lørdag 29. oktober 2016, klokken 20:57
Om jeg starter m fult batteri går det nok, men m litt kjøring i forkant, høyt forbruk og ønske om litt buffer ender jeg opp m 10 min i elverum for å være sikker. Ikke det største problemet dog. Hoved poenget m innlegget var egentlig at det med gf kommer battericeller med større diameter om jeg har forstått det rett? Gir en teoretisk økning på opp 15%. Vi kan derfor stå overfor ett hopp i batterikapasitet. Men for tesla kan sprangene på 110kw og 120 kw være bedre. Vi nærmer oss vel uansett en grense i løpet av få år hvor det ikke er noe særlig poeng å øke batterikapasiteten mer.
#11
Model X / Sv: Når kommer 115kw batteri?
torsdag 27. oktober 2016, klokken 23:59
Det irriterer meg at jeg må stoppe på elverum med min p85d når jeg kjører fra oslo og nordover via alvdal, skulle gjerne nådd alvdal m god margin. Da tror jeg 100 x også blir litt snaut pga av høyere forbruk. Deretter går turen ut i ingenmannsland...10 kw til ville hjulpet mye, føler på langtur at jeg gjerne skulle hatt litt større batteri....
#12
Model X / Når kommer 115kw batteri?
torsdag 27. oktober 2016, klokken 23:39
Min interne checkliste som tesla må levere på før det er aktuelt å byttes s med x blir stadig mindre. Nå gjenstår egentlig bare ett større batteri. GF skal vel i teorien gi 15% større batteri når den oppe å står neste år? I tillegg skjer det sikkert mindre forbedringer uavhengig av GF. Jeg tipper/håper det dukker opp i designstudio høsten 2017...?
#13
Sommerdekkene (og felgene) har gått ca 10 000 km og kom med bilen i august 2014. Meget pent brukt og beskyttet av Allaygator, men en felg har fått noen riper.

Dekkene er balansert av mitt dekkhotell 27. april 2016 og ikke brukt etter det.

Dekkene er i Oslo

Ring meg på 48001702 eller send mail til svein.anders.haugen@hotmail.com
#14
Model S / Sv: 85D - markant klakkelyd ved pådrag
lørdag 19. mars 2016, klokken 22:21
"Replaced left drive shaft" gjorde susen på min p85d
#15
Model X / Sv: Tesla X som firmabil
lørdag 05. mars 2016, klokken 22:01
Jeg hadde en p85 som firmabil i eget selskap. Min revisor godtok strøm som en driftsutgift, men ikke kostnaden ved innstallasjon av en forholdsvis dyr 22 kw ladeløsning (hjemme), mulig det er rom for noe skjønn her. Når du eier firmaet selv tror jeg ikke det er mye å hente, selv m 50 % reduksjon av skattemessig verdi på elbil. Forsikring og lån blir også litt dyrere. Et argument for firmabil kan være redusert lånebelastning privat om det er et issue.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA