Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - hybriden

#1
Sitat fra: HelectriC på torsdag 22. september 2016, klokken 22:04
Sitat fra: o.b.lix på torsdag 22. september 2016, klokken 21:14
Snart får vi mva på elbiler så prisene vil ikke falle med det første.

Snart er nok relativt.

Dere tror vel virkelig ikke at Tesla kan legge på mva i tillegg til den høye prisen og enda selge biler?
Tipper at de bare øker prisen forsiktig når mva kommer og fortsetter å selge Modell S med tap.  Om de taper 29000 dollar eller 39000 dollar er sikkert ikke så viktig,  som å opprettholde salget til neste modell kommer. 
#2
Tesla / Sv: Totalskade garanti
onsdag 10. august 2016, klokken 09:19
Har du fått nybilen?
#3
Model S / Sv: Tesla kan låse opp bilen din
tirsdag 02. august 2016, klokken 08:38
Dersom bilen blir stjålet og funnet igjen med nøkkel (fob) så er uansett all bevisbyrden hos bileier. Tipper Tesla sletter logg om den kan vise at de har gjort feil.
#4
Sitat fra: janmb på søndag 16. mars 2014, klokken 12:47

Mer nyttig etter parkering på vanlige uteplasser.

Tja.......da parkerer andre sin bil nærmere  8)
#5
Lading av Tesla / Sv: Forbruk av strøm i praksis
fredag 28. februar 2014, klokken 23:37
Ser på noen tiltak Tesla eiere bruker for å redusere strømforbruk og øke rekkevidden!
Redusere varme i kupé og kjøre saktere,  dette er vel ok men kan jo være en sikkerhetsrisiko. Dårlige sikt,dårligere inneklima i bil og kødannelse hvor man kjører saktere enn fartsgrensen! Må være nok med mopedbiler i 50..
Mer luft i dekk enn anbefalt, dårligere veigrep og ujevn dekkslitasje! Dette er direkte livsfarlig!!
Så kommer spørsmålet mitt: hvorfor setter dere eksterne dekk på bilen,når dere trenger mer rekkevidde?  BMW har feks satt smalest mulige dekk på i3...
Kjører med original dekk på min SUV og har bedre framkommelighet, mindre dekkstøy,mindre forbruk(ikke viktig :)) enn en pimpa bil 8)
#6
Model S / Sv: Har "folk" vendt seg mot Tesla?
fredag 28. februar 2014, klokken 23:03
Sitat fra: Oreo på fredag 28. februar 2014, klokken 15:07
Jeg har også problemer med at Teslaeiere ikke hilser. Jeg vinker og blinker med langlys, nødlys og blinklys uten noe som helst reaksjon. Snart gidder jeg ikke å hilse lenger, dessuten begynner TMS nå å bli såpass vanlig at den ikke er spesiell lengre. Hm, har jeg vendt meg mot Tesla?

Kanskje bra at mange ikke hilser  ???
Tenk hvilken kaos det blir om alle likesinnede skal blinke med lysene til hverandre.....
Det er nok å.blinke ved fartskontroller 8)
#7
Model S / Sv: Elbil og tredje verdenskrig..
fredag 28. februar 2014, klokken 22:50
Det første som slutter å virke i en krise er strømnettet!
Ukraina er bare blåbær, verre med Syria &venner!
#8
Model S / Sv: Bredde; Parkering
torsdag 27. februar 2014, klokken 12:59
Parkerer alltid min SUV lengst mot høyre linje, for å få mest mulig plass til å gå ut /inn i bilen........ Bruker nesten aldri å slå inn speilene ved parkering, bedre å skade speil enn bilen :)
#9
Model S / Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?
mandag 24. februar 2014, klokken 15:37
Våger meg med ett innlegg til ;) selvom kritikk her,er som å banne i kirka 8)
Jeg påstår at de som fortsatt mener Tesla er premium, bør teste noen premiumbiler først.
Jeg tenker da på biler som koster 600000 - 800000 i Norge, disse bilene koster halvparten i andre land
Kanskje derfor Tesla ikke alternativ i resten av "verden", den er for dyr!

Mange nye Tesla eiere har kjøpt  bil som er i smertegrensen hva de klarer økonomisk, tilnærmet "gratis"bruk forsvarer kjøpet! De fleste nye Tesla eiere har aldri hatt så "dyr"bil før, byttet seg opp fra ordinære biler.
Dette gjør eiere er litt "blinde" og mener selvsagt at Tesla er premium.

Andre kjøpere av Tesla, de eier/eid premium bil. Disse forlanger visst nivå på bil/service og våger å stille spørsmål  ;D
Det er disse som gjør at Tesla må utvikle seg og kanskje bli en seriøs bilprodusent  :)

Det eneste som kanskje kommer til å være premium med Tesla vil være verditapet(alle premiumbiler har stort verditap, tror min egen SUV faller 100000kr pr år) :o

Av elbiler på norske markedet er det vel BMW i3 som er mest premium?



#10
Model S / Sv: Tråden for alle med positive erfaringer med Tesla S
søndag 23. februar 2014, klokken 16:51
Sitat fra: OleT på lørdag 22. februar 2014, klokken 15:05

Men jeg fryder meg hver gang jeg får rødt lys!

....tenker at du mener grønt ;D ;D ;D
#11
Model S / Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?
søndag 23. februar 2014, klokken 14:03
OddB :
Siden du spør så vil jeg nå si at Tesla er mer useriøs enn seriøs bilprodusent!
Dette skyldes alle feilene som forekommer.....
Grunnen til at jeg er på dette forumet er enkel; jeg er opptatt av biler og ny teknikk.
Vi kjører for tiden en stor SUV som hovedbil, men vurderer alternativ bil nr 2...
Du har rett med hensyn til Tesla model x, det er ikke noe alternativ pga den enkle grunnen til at den bilen finnes ikke enda ???

Selvsagt er Tesla himmelen om man tidligere har kjørt "normal" biler, men ikke om man kommer fra "premium" bil ;)
#12
Model S / Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?
søndag 23. februar 2014, klokken 12:24
Sitat fra: bensinhodet på søndag 23. februar 2014, klokken 11:24
Sitat fra: hybriden på søndag 23. februar 2014, klokken 10:38
Sitat fra: bensinhodet på søndag 23. februar 2014, klokken 09:51
Sitat fra: hybriden på søndag 23. februar 2014, klokken 08:36

Alle andre bilprodusenter hadde blitt "slaktet" om de hadde sendt en uferdig bil på markedet.
???
hmm...viser til Mercedes w124 og w210 som ble sluppet ut delvis ferdig utvikla, sist jeg sjekket så blir w124 hyllet som en evighetsmaskin? har eid begge og kan ikke påstå at dem er feilfrie.
jeg synes Model S er Premium fordi den har feil en Premium bil verdig :)

Både BMW og VW har brukt ekstra tid på utvikling av sine elbiler, før de er i salg!
Tror biltestere har mindre toleranse med disse 8)
Ser at på på elbilforum, BMW siden så er det opprettet en tråd :
Feil og mangler, (bare dersom det skulle oppstå noe slikt) ;D
BMW i3 Premium? VW eup Premium?  la gå da kan kia soul også være Premium.  innfører nytt ord fra med i dag, ultrawunderpremium, skal omfatte biler som feks S6,RS6,AMG,M,Maserati, Model S. Biler som skal være innenfor kategorien ultrawunderpremium, skal ha stor MÅ HA faktor og klare 0-100 på mindre enn 6 sekunder, være over 4,5m lang. ordet Premium er såpass voldtatt når vw eup og egolf kommer inn i bildet

Har ikke sagt ar i3 eller eup er premium.....
Jeg skriver at seriøse bilprodusenter(som også lager premium biler), er forsiktige med å lansere elbiler pga at de vil levere ett ferdig produkt.  ;D
#13
Model S / Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?
søndag 23. februar 2014, klokken 10:38
Sitat fra: bensinhodet på søndag 23. februar 2014, klokken 09:51
Sitat fra: hybriden på søndag 23. februar 2014, klokken 08:36

Alle andre bilprodusenter hadde blitt "slaktet" om de hadde sendt en uferdig bil på markedet.
???
hmm...viser til Mercedes w124 og w210 som ble sluppet ut delvis ferdig utvikla, sist jeg sjekket så blir w124 hyllet som en evighetsmaskin? har eid begge og kan ikke påstå at dem er feilfrie.
jeg synes Model S er Premium fordi den har feil en Premium bil verdig :)

Både BMW og VW har brukt ekstra tid på utvikling av sine elbiler, før de er i salg!
Tror biltestere har mindre toleranse med disse 8)
Ser at på på elbilforum, BMW siden så er det opprettet en tråd :
Feil og mangler, (bare dersom det skulle oppstå noe slikt) ;D
#14
Model S / Sv: Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?
søndag 23. februar 2014, klokken 08:36
Tror definering av premium bil er nokså enkelt:
Mange av disse kjører langt,så SETENE er viktige.
Da er kvaliteten på disse avgjørende :
Elregulering, varme,kulde,massasje og sittekomfort er nøkkelfaktorer.
De store bilprodusentene har brukt temmelig mye penger bare på dette, fordi det er så viktig :)
Resten av premium beskrivelse kan være opplevd kvalitet:
Knirk og lekkasjer i takluke og vinduer hører ikke hjemme i premium segmentet. Dugg i lysene og problemer med sidevindu tyder på dårlig kvalitetssikring.
Tror at Musk tydeligvis spekulerer i å pushe ut flest mulig Tesla pga verdi/penger, fordi han vet at kjøpere er "religiøse" og finner seg i "alt"! Eksempel er muggproblemet som er oppstått pga inkompetanse.
Tesla er ikke premiumbil, men elbil til premium pris
Alle andre bilprodusenter hadde blitt "slaktet" om de hadde sendt en uferdig bil på markedet.
???
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA