Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - mInrOz

#1
Er det noen som vet om det er montert opp 1fase eller 3fase på Type2 stolpene?

Til nå ser det dårlig ut siden jeg bare kan lade med 13amp på min Tesla uten dobbeltlader  :(
#2
Sitat fra: lunitiks på fredag 17. juni 2016, klokken 19:26
Kan du ikke kjøre uten fungerende sensor(er) frem til du får nye av Tesla?

Høres veldig teit ut, men jeg kan ikke fordra og ha feilmeldingen i dashboardet...
@Muffinman: Jeg får snakke med dem, evnt snakke med en annen avdeling av Dekk1 i Bergen, de på Kokstad mente bestemt at jeg skulle ha 4nye selv om det var av den gamle typen.

Takk for info!
#3
Sitat fra: Muffinman på fredag 17. juni 2016, klokken 19:11
Kan det tenkes at du har en pre-ap bil? Da har den Baolong TPMS og skal oppgraderes til Continental kostnadsfritt hos Tesla. Mulig dekksjappa surrer over dette.

For at det skal virke må du naturligvis ha fire sensorer som er kompatible med det ene eller andre systemet. Og siden du neppe skal oppgradere til Continental samtidig med at hjulet repareres holder det å bytte den som er ødelagt, men pass på å få riktig type. En reset av sensorene via skjermen på første kjøretur etterpå, og alt vil fungere som det skal.

Det stemmer, jeg har pre-ap og gamle Baolong TPMS, fikk vite at de skal oppgraderes men det var veldig lang ventetid.
De innsisterte på at jeg måtte ha 4sensorer da de ikke kunne omprogramere de gamle??? Jeg sa til han at jeg hadde den gamle modellen og han bekreftet at dette var noe han kunne se.

Jeg er i hovedsak ute etter noe som gjør at jeg slipper å betale for bytting av 4sensorer når jeg i realiteten bare trenger å bytte en sensor.
#4
Model S / En død TPMS, Dekk1 sier jeg må bytte alle sensorene.
fredag 17. juni 2016, klokken 18:55
Hei,

For 3uker siden punkterte jeg dekket mitt foran på høyre side, jeg sprøytet skum inn og fikk senere renset dekket og plugget dette.

TPMS sensoren har fungert siden da intill i dag, da ga den en feil og sa at bilen måtte på service, siden jeg har uoriginale felger ble jeg reffert videre fra Tesla til en vanlig dekk forhandler.

Siden Dekk1 var rett nedi veien kjørte jeg ned til dem for å få de til å se på sensoren evnt bytte den, de så på den, tok av hjulet hvor de mente at fukt har skadet sensoren slik at den ikke fungerer lengre.

De mener så at jeg må bytte alle 4 fordi dem ikke kan omprogrammere de 3andre? Jeg får ikke dette helt til å henge på greip, Tesla sa selv at jeg bare trengte å bytte den ene sensoren men at de ikke vil gjøre det pga jeg ikke har originale felger.

Finnes det noen dokumenter eller har noen andre erfaring som jeg kan ta med videre til Dekk1?
Blir for dumt å måtte betale 3x prisen for å bytte noe jeg egentlig ikke trenger å bytte.
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Elbil for familien?
tirsdag 03. mai 2016, klokken 17:36
Jeg kjøpte en Tesla S60 for 450k,- og angrer ikke et sekund, kjørte en BMW 3serie 08 tidligere og så at med lengden jeg kjørte i året (20-30k) så forsvant veldig mye penger i drivstoff og bompenger, i tillegg så kommer vedlikehold og reparasjoner.

Solgte BMW'en og kjøpte meg S60'en og jeg har (til nå) mindre utgifter i måneden med EL-bil en med bensin, jeg hadde valgt en billigere bil hadde det vært noen på markedet som hadde hadd lignende rekkevidde og lade mulighet.

Hvis du kan strekke deg litt utenfor budsjettet ditt ville jeg absolutt sett på en Tesla S60.
#6
Model S / Skade bakre fanger, fikse selv?
onsdag 27. april 2016, klokken 22:32
Hei,

Kjøpte meg en Tesla Model S60 for ca 2mnd siden og har nå merket at ene delen bak til høyre er løs, tror kanskje jeg har kjørt på noe snø/is som har nudget fangeren ut av festet.

Etter denne videoen:
Har jeg litt lyst til å ta av fangeren for å se hva som er skadet, det er ingen synlig bulk såvidt som jeg kan se, litt kjipt å levere bilen inn for bytte av fanger hvis jeg kunne spart de lappene.

Noen som har erfaring?


Best case er vel at jeg får den innpå festet igjen?
Worst case er vel at jeg fester fangeren igjen og lar et karosseri verksted fikse resten.
#7
Lading av Tesla / Sv: SC Åsane - treg lading 64kmt
mandag 07. mars 2016, klokken 14:42
Har nettopp fått min S60 og farten i Åsane har variert mellom 30-80kw, batteri har vært varmt og jeg var eneste som ladet når jeg fikk 30kw  :-\
#8
Audi / Audi R8 E-TRON
onsdag 12. mars 2014, klokken 21:08
#9
Mercedes B-Electric / Sv: Mercedes B-klasse electric drive
mandag 17. februar 2014, klokken 20:32
Denne så svært spennende ut :D

Hadde dem klart å få en modell med typ 48kw batteri pakke hadde jeg vært solgt!
#10
Model S / Sv: Hvine lyd ved akselerering fra høy fart
tirsdag 04. februar 2014, klokken 11:02
Kan nevnes at jeg har samme lyd på min Leaf når jeg akselerer raskt.

Synes det er litt greit å ha litt lyd fra bilen når du trykker litt på gassen jeg :)
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Hvor langt har Leafen din gått ?
tirsdag 03. desember 2013, klokken 11:35
4700km Siden jeg fikk min :)
#12
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Sv: Kjøre Bergen - Hamar
tirsdag 03. desember 2013, klokken 09:47
Sitat fra: erikf på mandag 02. desember 2013, klokken 22:44
Sitat fra: mInrOz på mandag 02. desember 2013, klokken 10:31
Hei, siden jeg ikke har så mye peiling på dette tenkt jeg å spørre her.
Påsken nærmer seg og for min del betyr dette at det blir tur til Hamar for å delta på The Gathering, men er det mulig å kjøre en 2013 Leaf Tekna fra Bergen til Hamar med hurtiglading på veien?

Noen som eventuelt har gjort det og har erfaringer?
Ja det er sant at påsken nærmer seg, selv om vi først må innom Julen en tur.
Jeg har kjørt Bergen - Oslo - Bergen på sommertid. Det gikk uten problemer, med hurtigladerne på voss, geilo, gol, flå. Litt normallading i hønefoss for sikkerhets skyld samt et par timer der vi fikk låne strøm på vei opp til hardangervidden fra vest, på garen camping. (Ingen ladestasjon, må kanskje ringe og spørre om det er åpent, og om det er mulig å lade først)
Nå kommer jo hurtiglader i eidfjord, så da går det nok akkurat uten å lade på Garen. Under gode forhold i alle fall. Usikker på om denne laderen kommer før påsken.
Og så er det vel kommet hurtiglader på hønefoss, eller snart i alle fall?

Og Oslo-Hamar går kanskje greit? Der er jeg ikke kjent.

Takker for svar! Greit å vite litt på forhånd, selv om det er lenge til :)
#13
Langkjøring med 24 / 30 kWt batteri / Kjøre Bergen - Hamar
mandag 02. desember 2013, klokken 10:31
Hei, siden jeg ikke har så mye peiling på dette tenkt jeg å spørre her.
Påsken nærmer seg og for min del betyr dette at det blir tur til Hamar for å delta på The Gathering, men er det mulig å kjøre en 2013 Leaf Tekna fra Bergen til Hamar med hurtiglading på veien?

Noen som eventuelt har gjort det og har erfaringer?
#14
Carwing / Sv: Aktivering av Carwings
lørdag 26. oktober 2013, klokken 19:44
Dette er en helt ny bil rett fra frabrikken, tviler at den har vært registrert på noen andre.

Ikonet når jeg prøver å koble til er hvitt, så jeg har kontakt med nettet.

Husker ikke feilmeldingen ordrett men: "Kunne ikke koble til senteret" (Noe i den dur)
#15
Carwing / Sv: Aktivering av Carwings
torsdag 24. oktober 2013, klokken 22:15
Hei, ja har prøvd å aktivere med brukernavn og passord i bilen.

Har fått en bekreftelse (tror jeg) fikk mail med emne: Register Confirmation fra nissan med brukernavn og passord.

For og logger på carwings siden på nett.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA