Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommentar om min parkerte Tesla idag: "Eieren er nok en sjøldiggende selvrunker"

Startet av mInrOz, tirsdag 10. desember 2013, klokken 10:04

« forrige - neste »

mInrOz

Hei, siden jeg ikke har så mye peiling på dette tenkt jeg å spørre her.
Påsken nærmer seg og for min del betyr dette at det blir tur til Hamar for å delta på The Gathering, men er det mulig å kjøre en 2013 Leaf Tekna fra Bergen til Hamar med hurtiglading på veien?

Noen som eventuelt har gjort det og har erfaringer?

erikf

Sitat fra: mInrOz på mandag 02. desember 2013, klokken 10:31
Hei, siden jeg ikke har så mye peiling på dette tenkt jeg å spørre her.
Påsken nærmer seg og for min del betyr dette at det blir tur til Hamar for å delta på The Gathering, men er det mulig å kjøre en 2013 Leaf Tekna fra Bergen til Hamar med hurtiglading på veien?

Noen som eventuelt har gjort det og har erfaringer?
Ja det er sant at påsken nærmer seg, selv om vi først må innom Julen en tur.
Jeg har kjørt Bergen - Oslo - Bergen på sommertid. Det gikk uten problemer, med hurtigladerne på voss, geilo, gol, flå. Litt normallading i hønefoss for sikkerhets skyld samt et par timer der vi fikk låne strøm på vei opp til hardangervidden fra vest, på garen camping. (Ingen ladestasjon, må kanskje ringe og spørre om det er åpent, og om det er mulig å lade først)
Nå kommer jo hurtiglader i eidfjord, så da går det nok akkurat uten å lade på Garen. Under gode forhold i alle fall. Usikker på om denne laderen kommer før påsken.
Og så er det vel kommet hurtiglader på hønefoss, eller snart i alle fall?

Og Oslo-Hamar går kanskje greit? Der er jeg ikke kjent.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

mInrOz

Sitat fra: erikf på mandag 02. desember 2013, klokken 22:44
Sitat fra: mInrOz på mandag 02. desember 2013, klokken 10:31
Hei, siden jeg ikke har så mye peiling på dette tenkt jeg å spørre her.
Påsken nærmer seg og for min del betyr dette at det blir tur til Hamar for å delta på The Gathering, men er det mulig å kjøre en 2013 Leaf Tekna fra Bergen til Hamar med hurtiglading på veien?

Noen som eventuelt har gjort det og har erfaringer?
Ja det er sant at påsken nærmer seg, selv om vi først må innom Julen en tur.
Jeg har kjørt Bergen - Oslo - Bergen på sommertid. Det gikk uten problemer, med hurtigladerne på voss, geilo, gol, flå. Litt normallading i hønefoss for sikkerhets skyld samt et par timer der vi fikk låne strøm på vei opp til hardangervidden fra vest, på garen camping. (Ingen ladestasjon, må kanskje ringe og spørre om det er åpent, og om det er mulig å lade først)
Nå kommer jo hurtiglader i eidfjord, så da går det nok akkurat uten å lade på Garen. Under gode forhold i alle fall. Usikker på om denne laderen kommer før påsken.
Og så er det vel kommet hurtiglader på hønefoss, eller snart i alle fall?

Og Oslo-Hamar går kanskje greit? Der er jeg ikke kjent.

Takker for svar! Greit å vite litt på forhånd, selv om det er lenge til :)

Trond Arve

Oslo Hamar går fint med muliughet for hurtiglading på Minnesund, Gjøvik, Berger med flere.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA