Gjensidige: 20.000km pr år, 75% bonus, 30 år gammel, P85 2013 som er gått 24.000km, bor på sunnmøre, ingen garasje, YS medlem = 4.700kr per år
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Griffel på onsdag 09. april 2014, klokken 10:32Ok, dette kan dere bedre enn meg :-)Sitat fra: kimlillebo på onsdag 09. april 2014, klokken 10:28Nei dobbeltlader har fordel ved 400V 22kW type 2 kontakter og bare der.
Uten å vite med sikkerhet så tror jeg man først drar nytte av dobbeltladderen ved å ladde på ladestasjoner med chademo teknologi etc.
Sitat fra: Griffel på onsdag 09. april 2014, klokken 10:23Nå har jeg hatt bilen siden september og det stemmer godt det Heidi informerte om. Jeg har ikke dobbeltladeren innstallert og bilen lader både hurtig og godt i min 32A blåstikk.Sitat fra: nebbulk på onsdag 09. april 2014, klokken 09:57
Da jeg bestilte bilen i september var ikke dette noe alternativ som lå i informasjonen som lå på hjemmesiden til Tesla, så derfor tok jeg med dobbellader på min bil. Ser det nå er flere som har bestilt bil etter meg, som tydeligvis skulle ønske at de hadde tatt med dobbel, hvor på nå "hiver seg på" denne diskusjonen og også vil ha 32A 1-fase.
Regner med folk har full kontroll alle "discmalers" som Tesla også har på hjemmesidene sine; endringer kan forekomme på grunn av lokale variasjoner mm. Å bruke et uoffisielt dokument, hvilket ikke var tilgjengelig før i juli, vil nok ikke bli vektlagt særlig betydning.Sitat fra: Griffel på onsdag 08. mai 2013, klokken 01:04Sitat fra: kimlillebo på tirsdag 07. mai 2013, klokken 20:58Dette var en overraskelse, ikke pluggen og strømstyrken, men at det gjøres med enkel-lader.
Fikk denne med Heidi fra Tesla:
Blå Plugg hjemme – 1 phase – 240V/ 32 A; ~6KW – lader ca ~ 35km pr time – Ladningstid på ca 14t med enkel Tesla lader.
(Nesten for bra til å være sant)
Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 19. desember 2013, klokken 10:30Hei Alfa Bergen
Bilen har fungert helt supert frem til i går hvor medieappen begynte å leve sitt eget liv. Spiller "plater" fra USB, og her begynte den nå å hoppe mellom sangene, hoppe over til DAB og tilbake igjen til USB. DAB fungerte bra på vei TIL jobb, men hoppet automatisk til "Klem FM" flere ganger på vei FRA jobb. Resette hovedskjerm fungerte ikke. Samtidig begynte også lysene i dørpanelene å slå seg av og på av seg selv.
Ringte til Tesla Support som sa at han ikke kunne se noen feilmeldinger i bilen min, men han anbefalte å slå av bilen i minst ti minutter fra hovedskjermen da jeg kom hjem. Det gjorde jeg, men mulig at det ikke ble gjort skikkelig siden jeg satt i setet...
På vei til jobb igjen i dag var medieappen værre enn noen gang med hoppping og spretting frem og tilbake. Ringte da på nytt til Tesla support. Hyggelig dame fra Nederland som ba meg om å slå av bilen fra hovedskjermen, MEN at jeg måtte stå utenfor og lene meg inn i bilen slik at rumpesensoren ikke vekket bilen umiddelbart til live igjen. Har gjort dette nå.
Kjenner jeg er litt spent på hjemturen i ettermiddag...
Sitat fra: Perlmorhvits85 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 09:23Les et par poster før du spør ;-)
Så i dag at den ville oppdatere software nr 30, noen som vet hva denne pakken inneholder. ?
Sitat fra: NorwegianX på tirsdag 17. desember 2013, klokken 08:28Hehe... Jeg tok ikke sjansen på å gjøre dette på jobben. Vi skal spise julelunch i dag, og derfor hadde jeg aldri fått "fred" dersom bilen ikke funket :-D
Fikk .29 fredag, og nå i morges hadde den lastet ned enda en ny oppdatering.
Ser at andre her har fått .30, men fant ingen mulighet til å se hvilken jeg har fått nå før jeg installerer.
Noen som vet om det er mulig å se dette på forhånd?
Startet installasjon etter ankomst kontoret. Og nå står den og blinker med hovedlys og tiltrekker seg oppmerksomhet. Neste gang blir det nok hjemme i garasjen.
Sitat fra: Milzit på søndag 08. desember 2013, klokken 22:31Jeg har fått dette problemet noen ganger.
Som andre her skjer de noen på ganger at ladingen ikke starter, men at det kun står "charging will start momentarily". Jeg leste noen som hadde fått en reset av UMC som vistnok skulle hjelpe? Kjedelig å alltid må vente til den begynner å telle opp når man setter på lading..
Er det noen løsning på dette?
Sitat fra: Tesla85 på onsdag 04. desember 2013, klokken 06:01Du må skru av "strømsparing" funksjonen på controls. Denne gjør at du tapper litt mer batteri om natten (kanskje 10km) kontra 1-2km, men det fører til at bilen ikke "sovner" helt. Og da vil appen få kontakt med bilen ganske raskt. Dette var noe som kom i oppdateringen 5,8 tror jeg (viss ikke 5,6).Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:35Det var rart. I dag klarte ikke jeg å få kontakt med bilen min før jeg dro på jobb. Jeg får se om det ikke er slått på stømsparing... Når jeg tester nå går det nemlig bare 2-3 sekunder før jeg får kontakt. Kanskje jeg har dårlig dekning der bilen står om nattenSitat fra: Tesla85 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:32Treg? Tar maks 5 sekunder før min gir bilens status? Noen ganger er den enda kjappere.Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:26Det samme gjør jeg. Bare synd at appen er så treig....
Jeg skrur på forvarming på appen 10min før jeg drar. Fungerer fint
Bil og telefon er på wlan. Strømsparing er ikke påslått i bilen.