Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er alle like fornøyd?

Startet av Milzit, mandag 16. desember 2013, klokken 12:46

« forrige - neste »

Milzit

Som andre her skjer de noen på ganger at ladingen ikke starter, men at det kun står "charging will start momentarily". Jeg leste noen som hadde fått en reset av UMC som vistnok skulle hjelpe? Kjedelig å alltid må vente til den begynner å telle opp når man setter på lading..
Er det noen løsning på dette?

Rasmus.B

Eneste løsning jeg vet om er å kjøpe deg en ny UMC fra en annen fabrikant. Tesla sin suger big time.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Kallagtunet

Hvis alle gjør det så får vi i alle fall ikke en UMC fra Tesla som fungerer... Bare å levere ut crap kundene fikser biffen på egen regning!

kimlillebo

Sitat fra: Milzit på søndag 08. desember 2013, klokken 22:31
Som andre her skjer de noen på ganger at ladingen ikke starter, men at det kun står "charging will start momentarily". Jeg leste noen som hadde fått en reset av UMC som vistnok skulle hjelpe? Kjedelig å alltid må vente til den begynner å telle opp når man setter på lading..
Er det noen løsning på dette?
Jeg har fått dette problemet noen ganger.
Første gang ringte jeg tesla service og vi gikk igjennom feilkode søk sammen (test av andre stikkontakter, snu opp ned schucko, Power off TMS etc.)

Ingen ting fungerte, men senere på kvelden så plutselig gikk det på første forsøk.

Jeg fikk samme feilmeldingen i dag. Blått lys i bilen, men om jeg åpner førerdøren så begynner det å blinke grønt og meldingen er "Charging will start momentarilly". Men det skjer ingen ting. Den måler Volt men tar ikke Amps.

Det som løste problemet i dag vet jeg ikke, men jeg tok ut og inn kabelen noen ganger, åpnet førerdøren noen ganger og bannet litt. Plutselig så gikk det og nå lader den i vertfall.

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

chal

Har et inntrykk av at rekkefølgen ting skjer på har betydning her. Når sette i ladekabelen, når låse, låse opp igjen osv. Er det noen som har funnet en bra rekkefølge på ting som gir lite problemer?

toppi

Jeg trykker på batteri ikonet på skjermen, åpner luka via skjermen, går ut av bilen, døra står åpen, plugger UMC (schuko) i veggen, så i bilen, lukker døren, titter inn på skjermen som viser at den lader med en gang.

Fungerer hver gang  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Øyvind.h

Sitat fra: chal på fredag 13. desember 2013, klokken 21:44
Har et inntrykk av at rekkefølgen ting skjer på har betydning her. Når sette i ladekabelen, når låse, låse opp igjen osv. Er det noen som har funnet en bra rekkefølge på ting som gir lite problemer?
Min umc henger fast hjemme.
Når jeg kommer hjem går jeg bare ut av bilen, tar tak i ladepistolen som henger ved ladeluken. Trykker på luke-åpneren og plugger i. Har startet feilfritt i tre og en halv måned(minus en enkelt ladestopp) Såfremt ikke luken har frosset fast da :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

chal

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. desember 2013, klokken 22:41
Sitat fra: chal på fredag 13. desember 2013, klokken 21:44
Har et inntrykk av at rekkefølgen ting skjer på har betydning her. Når sette i ladekabelen, når låse, låse opp igjen osv. Er det noen som har funnet en bra rekkefølge på ting som gir lite problemer?
Min umc henger fast hjemme.
Når jeg kommer hjem går jeg bare ut av bilen, tar tak i ladepistolen som henger ved ladeluken. Trykker på luke-åpneren og plugger i. Har startet feilfritt i tre og en halv måned(minus en enkelt ladestopp) Såfremt ikke luken har frosset fast da :)

Er bilen låst før du trykker på lukeåpneren?

Øyvind.h

Sitat fra: chal på lørdag 14. desember 2013, klokken 10:10
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 13. desember 2013, klokken 22:41
Sitat fra: chal på fredag 13. desember 2013, klokken 21:44
Har et inntrykk av at rekkefølgen ting skjer på har betydning her. Når sette i ladekabelen, når låse, låse opp igjen osv. Er det noen som har funnet en bra rekkefølge på ting som gir lite problemer?
Min umc henger fast hjemme.
Når jeg kommer hjem går jeg bare ut av bilen, tar tak i ladepistolen som henger ved ladeluken. Trykker på luke-åpneren og plugger i. Har startet feilfritt i tre og en halv måned(minus en enkelt ladestopp) Såfremt ikke luken har frosset fast da :)

Er bilen låst før du trykker på lukeåpneren?
Har tech-pakken. Bilen merker at nøkkelen er i nærheten, og da tillater den alltid at jeg åpner ladeluken med pistolknappen uavhengig av om jeg akkurat har parkert og gått ut av bilen, eller om jeg går bort til bilen uten å ha vært ute på kjøretur.

Nøkkelen bruker jeg så og si aldri. Den bare ligger i lomma.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

tklev

Får nå opp "Charge cable problem - try a different cable".. Og den lyser blått..

Det ironiske er at jeg tidligere hadde problem med at ladeluken ikke ville åpne hver gang jeg trykte på "åpne" knappen på UMCen, men nå åpner den momentant hver gang.. Men vil for pokker ikke starte å lade..

Har fungert hver gang tidligere, men hovedforskjellen denne gangen var at jeg forsøkte å sette inn UMCen når bilen var "off" (hadde ventet over natta med å starte lading). Skal kjøre meg en liten tur senere i dag og se om den fungerer bra når jeg lader rett etter kjøreturen (har bestandig fungert ført). "Krysser fingrene".. Uansett patetisk dårlig ladepatent de har med den UMCen.. :-(

Tesladaddy

Min gjorde akkurat det samme. Bilen sto på lading. Sjekket app, som sa at lading hadde stoppet. Viste samme melding som deg. Tok ut veggkontakt, trykket resetknapp, bannet litt, og satte i kontakten i bilen igjen. Da startet den å lade igjen. Iflg appen lader den fortsatt.

tklev

Sitat fra: tklev på lørdag 14. desember 2013, klokken 14:36
Får nå opp "Charge cable problem - try a different cable".. Og den lyser blått..

Det ironiske er at jeg tidligere hadde problem med at ladeluken ikke ville åpne hver gang jeg trykte på "åpne" knappen på UMCen, men nå åpner den momentant hver gang.. Men vil for pokker ikke starte å lade..

Har fungert hver gang tidligere, men hovedforskjellen denne gangen var at jeg forsøkte å sette inn UMCen når bilen var "off" (hadde ventet over natta med å starte lading). Skal kjøre meg en liten tur senere i dag og se om den fungerer bra når jeg lader rett etter kjøreturen (har bestandig fungert ført). "Krysser fingrene".. Uansett patetisk dårlig ladepatent de har med den UMCen.. :-(

Puh - alt i orden nå. Lader som normalt nå - kanskje batteriet må være varmt for å ta imot strøm fra UMC?

eledille

#12
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 08. desember 2013, klokken 22:57
Hvis alle gjør det så får vi i alle fall ikke en UMC fra Tesla som fungerer... Bare å levere ut crap kundene fikser biffen på egen regning!

Ikke F om jeg betaler, i hvert fall.

Fremgangsmåte:

1. Dokumenter problemene. Foto eller video. Få bekreftelse fra elektriker om at det ikke er feil på anlegget.
2. Klag skriftlig og forlang utbedring innen f.eks. to uker. Skriv at dersom ikke problemet blir løst kommer du til å skaffe tilsvarende utstyr fra tredjepart og kreve pengene igjen.
3. Er det ikke fikset innen fristen, kjøp det du trenger (ikke vesentlig kraftigere enn UMC, altså ikke trafo eller både fast installasjon og mobil løsning). Ta for all del vare på kvitteringer, også for evt installasjon og befaring av elektriker.
4. Krev pengene dine igjen og sett svarfrist. Opplys at du klager til forbrukerrådet (Norwegian Consumer Council) dersom ikke pengene er mottatt innen angitt dato.
5. Klag til forbrukerrådet dersom du ikke får pengene.

Dette er metoden som kan få Tesla til å begynne å te seg.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

eledille

Sitat fra: tklev på lørdag 14. desember 2013, klokken 21:32
Sitat fra: tklev på lørdag 14. desember 2013, klokken 14:36
Får nå opp "Charge cable problem - try a different cable".. Og den lyser blått..

Det ironiske er at jeg tidligere hadde problem med at ladeluken ikke ville åpne hver gang jeg trykte på "åpne" knappen på UMCen, men nå åpner den momentant hver gang.. Men vil for pokker ikke starte å lade..

Har fungert hver gang tidligere, men hovedforskjellen denne gangen var at jeg forsøkte å sette inn UMCen når bilen var "off" (hadde ventet over natta med å starte lading). Skal kjøre meg en liten tur senere i dag og se om den fungerer bra når jeg lader rett etter kjøreturen (har bestandig fungert ført). "Krysser fingrene".. Uansett patetisk dårlig ladepatent de har med den UMCen.. :-(

Puh - alt i orden nå. Lader som normalt nå - kanskje batteriet må være varmt for å ta imot strøm fra UMC?

Prøvde det samme som deg her en dag og måtte prøve 10-15 ganger før den ville ta. Varierende mellom "cable problem" og "charging will start momentarily" men ingenting skjer. For meg virker det som den er ekstra kranglete med kaldt batteri, men jeg aner ikke hvorfor.

Det skal uansett ikke være slik. Dersom batteriet er for kaldt til å lade så skulle bilen likevel trekke strøm, men bruke strømmen til å varme batteriet med i stedet for å lade.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Milzit

Virker som jeg har vært ganske heldig, dette har kun skjedd et par ganger for meg. Har alltid UMC koblet til nettet hvis det skulle gjøre noen forskjell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA