Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde, fornøyd?

Startet av HRai, lørdag 26. oktober 2013, klokken 21:27

« forrige - neste »

frosken

Sitat fra: paulsentor på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:52
Fikk følgende svar fra Tesla Amsterdam:
Din tech pakke inneholder dessverre ikke elektriske side speil og elektriske sidespeil med varme.
Tech-pakken har vel alltid inneholdt oppvarmede sidespeil?

Så vidt jeg har forstått har alle bilene som er levert med Tech-pakke til nå varme i speilene når man setter på varmetrådene bakruta.

Havebigfun

Sitat fra: frosken på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:05
Sitat fra: paulsentor på tirsdag 19. november 2013, klokken 21:52
Fikk følgende svar fra Tesla Amsterdam:
Din tech pakke inneholder dessverre ikke elektriske side speil og elektriske sidespeil med varme.
Tech-pakken har vel alltid inneholdt oppvarmede sidespeil?

Så vidt jeg har forstått har alle bilene som er levert med Tech-pakke til nå varme i speilene når man setter på varmetrådene bakruta.
Stemmer

Lille Lance

Får å kunne oppgradere til Elektrisk innfellbare speil, må hele speilet skiftes eller er speilet klargjort for elektrisk styring slik at jobben kun er å legge frem nødvendinge ledninger?

Jeg lever fortsatt fint med mine manuelle speil  ;) bare greit å hvis hva som eventeuelt må til  ::)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

janmb

Tror det er slik at ledningene ligger der, men selve speilet må byttes (til et med motor)

De tar seg godt betalt for det.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Sveini83

Noen som vet hvor mye foldbare speil koster å installere???

janmb

Har hørt folk fått oppgitt alt fra 12 til 18 laken.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Trustno1

Dersom kablingen ligger klart, så er det vel bare å smøre seg med litt tolmodighet og følge med på ebay, så dukker det vel opp noen muligheter på sikt.
Tror aldri jeg hadde giddi å betalt over 10k for å skifte til el-foldbare speil. Da har man rimelig godt timesbetalt for å åpne vinduet og vippe inn speilene ved behov :)

mgarm

Det er ikke bare speilene, men også en knapp i døren og så må sikker softwarei bunn gjøres klarover at det har kommet nye speil

rakriste

Jeg sendte forespørsel på ettermontering av speil.
pris 19500,- ferdig montert på skøyen.

Min som har vin 15XXX har vistnok ledningsnett klart, så kun montering av knapp, speil uten kappe, de flytter over det som sitter på bilen og en SW oppdatering.

Spurte videre om å handle kun speildelene og knapp, men det fikk jeg ikke!? 
teit... :/
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

iCar

Dere som har elektriske innfellbare speil, er det mulig å dra inn speilene mens man rygger med en knapp på touchskjermen, har en søyle på venstre side i garasjeplassen min som jeg tror er litt nærme, eller må man gjøre det manuelt?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

Teslanewbie

Sitat fra: rakriste på lørdag 03. mai 2014, klokken 10:05

Min som har vin 15XXX har vistnok ledningsnett klart, så kun montering av knapp, speil uten kappe, de flytter over det som sitter på bilen og en SW oppdatering.

Anbefaller at du klager på hvite striper ned fra speilene. Da kan en mistenke korrosjon i braketten og da skifter Tesla speil på de eldre modellene for 5000kr
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jkirkebo

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 03. mai 2014, klokken 12:05
Anbefaller at du klager på hvite striper ned fra speilene. Da kan en mistenke korrosjon i braketten og da skifter Tesla speil på de eldre modellene for 5000kr

Det forutsetter at man har en modell med ubehandlet, korrodert speilbrakett...

Enkelt å se ved å løfte vekk pakningen, men den skal visstnok være knotete å få på plass igjen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Teslanewbie

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 03. mai 2014, klokken 12:07

Det forutsetter at man har en modell med ubehandlet, korrodert speilbrakett...

Enkelt å se ved å løfte vekk pakningen, men den skal visstnok være knotete å få på plass igjen.

Trur alle modeller fra innen  juletider-jan har ubehandlet alu i speilene .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

rakriste

Vet du om noen som har fått dette? For min får striper neddover dørene innimellom. Vanskelig å vaske vekk. Er ikke vanlig skitt. Stripe rett ned fra undersiden av speil a. Spesielt passasjerside. Har ikke sagt ifra om det enda
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Teslanewbie

Sitat fra: rakriste på lørdag 03. mai 2014, klokken 12:28

Vet du om noen som har fått dette? For min får striper neddover dørene innimellom. Vanskelig å vaske vekk. Er ikke vanlig skitt. Stripe rett ned fra undersiden av speil a. Spesielt passasjerside. Har ikke sagt ifra om det enda

Les denne tråd : http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12451.0.html

Se her for mer spesifikk : http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12451.msg197738.html#msg197738
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA