Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde, fornøyd?

Startet av HRai, lørdag 26. oktober 2013, klokken 21:27

« forrige - neste »

Car-El

@Laumb
Fint at du endelig er montert!   ;D

Sitat fra: laumb på fredag 09. mai 2014, klokken 09:36
Da har jeg og elektrisk innfellbare speil montert!
Ser egentlig ikke at det kommer til å være spesielt nyttig, men kjekt å ha da. :)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

rene

Sitat fra: Djur1 på fredag 09. mai 2014, klokken 11:06
Naboen i garasjen slår alltid inn mitt speil på høyreside
Du har ikke vurdert å høre med naboen om han kan drite i å gjøre dette? "Ikke rør bilen min, takk." Problem løst.

VigdisA

Sitat fra: rene på fredag 09. mai 2014, klokken 23:35
Sitat fra: Djur1 på fredag 09. mai 2014, klokken 11:06
Naboen i garasjen slår alltid inn mitt speil på høyreside
Du har ikke vurdert å høre med naboen om han kan drite i å gjøre dette? "Ikke rør bilen min, takk." Problem løst.
Alternativet kunne jo være en ripe i speilet om parkeringsrutene er smale. Da er det bedre å legge inn speilet.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

janmb

Det er ikke greit å berøre andres bil på noen måte i det hele tatt - uansett. Det gjelder også parkeringsvakter, kontrollører fra politi/vegvesen etc. Ikke akseptabelt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

ew

+1 (skjønt, parkeringsvaktene må vel få lov til å feste den gule lappen til noe uten å spørre først)
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Car-El

NEI!

Dem skal ringe å spørre om lovt først!

;D

smukken

Sitat fra: janmb på mandag 12. mai 2014, klokken 11:34
Det er ikke greit å berøre andres bil på noen måte i det hele tatt - uansett. Det gjelder også parkeringsvakter, kontrollører fra politi/vegvesen etc. Ikke akseptabelt.
Hva hadde du gjort om du kom over en fra q-park som krittet på dekkene dine, for å komme tilbake etter maxtiden å gi deg bot?  :o :o
De tar seg til rette >:(
BMW i3

Car-El

Sitat fra: smukken på mandag 12. mai 2014, klokken 15:21
Sitat fra: janmb på mandag 12. mai 2014, klokken 11:34
Hva hadde du gjort om du kom over en fra q-park som krittet på dekkene dine, for å komme tilbake etter maxtiden å gi deg bot?  :o :o

Derfor har æ en sprayboks som æ tar fram mens æ brøler "hvis du syndes tagging e så jævela kult, så kan æ vel tagge dæ i ræva". 
(Som regel rygger dem litt unna mens dem ser på mæ som en rabiesinfisert kjøter.)

;D

Car-El

Sitat fra: Car-El på mandag 12. mai 2014, klokken 18:40

Derfor har æ en sprayboks som æ tar fram mens æ brøler "hvis du syndes tagging e så jævela kult, så kan æ vel tagge dæ i ræva". 
(Som regel rygger dem litt unna mens dem ser på mæ som en rabiesinfisert kjøter.)

;D

Nei. Æ tar nok bota mens æ hviske et aldrig så lite "takk skal du ha, e det noe mere æ kan hjelpe dæ med?". :-[

janmb

Sitat fra: smukken på mandag 12. mai 2014, klokken 15:21

Kritt? Jeg hadde nok med all sannsynlighet blitt voldelig.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lille Lance

Er det noen som har spurt om å få byttet til Elektrisk innfellbare speil til kr. 5000, men har fått NEI fra Tesla siden speilene er uten korrosjon likevel?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tuxedo

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:44
Er det noen som har spurt om å få byttet til Elektrisk innfellbare speil til kr. 5000, men har fått NEI fra Tesla siden speilene er uten korrosjon likevel?
Har bilen på service i dag.  Fikk inntrykk at at på biler fra en bestemt produksjonsserie ble speilene rutinemessig byttet (med tilbud om oppgradering for 5 000).  Det var noe med disse speilene som ikke var lakkert/beskyttet, og om det ikke allerede hadde oppstått korrosjon, så ville den komme før eller siden.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Ludvig

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 22. oktober 2014, klokken 11:07
Har bilen på service i dag.  Fikk inntrykk at at på biler fra en bestemt produksjonsserie ble speilene rutinemessig byttet (med tilbud om oppgradering for 5 000).  Det var noe med disse speilene som ikke var lakkert/beskyttet, og om det ikke allerede hadde oppstått korrosjon, så ville den komme før eller siden.

Var akkurat slik i mitt tilfellet. Hadde bestilt innfellbare speil i utgangspunktet, og på oppmøtedagen fikk jeg se innsiden av førerdøren hvor det hadde oppstått korrosjon.
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Lille Lance

Sitat fra: Ludvig på onsdag 22. oktober 2014, klokken 12:18
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 22. oktober 2014, klokken 11:07

Var akkurat slik i mitt tilfellet. Hadde bestilt innfellbare speil i utgangspunktet, og på oppmøtedagen fikk jeg se innsiden av førerdøren hvor det hadde oppstått korrosjon.

Takk! Da er det kanskje ikke annet å gjøre enn å avvente servicen i november ... Noen som veit hvilken produksjonsserie man snakker om?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tuxedo

Sitat fra: Lille Lance på onsdag 22. oktober 2014, klokken 14:07
Takk! Da er det kanskje ikke annet å gjøre enn å avvente servicen i november ... Noen som veit hvilken produksjonsserie man snakker om?
Hvis bilen din er innen denne produkssjonsserien, kommer den automatisk opp på listen hos Tesla som ting de må ta.  Hvis du lurer på om du er omfattet, er det sikkert bare å ta en telefon eller sende en mail til service concierge.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA