Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: Roger (NO) på lørdag 01. mars 2014, klokken 09:33
Sitat fra: Bjørn på lørdag 01. mars 2014, klokken 02:00
Sitat fra: Høgis på lørdag 01. mars 2014, klokken 00:40
Til de som har fått rødt adaper. Lader den kun med 13A slik min gjør? (enkeltlader 3-fas 400V)
Er jo luksus med ladefart på 40 km/t men ikke hva jeg var lovet ved kjøp.

Jepp, pga sw begrensninger vil hver del-lader ikke få mer enn 13A.. altså 3x13A på 3fas = ca 9kw.

Var vist noe m laderene, eller UMC som ikke tålte 3x16A over tid.. men det kommer en fysisk fix på dette "snart".. da blir sw endret.
Begrensningene på 13A gjelder hver lader.
Dersom du har dobbellader får du ladet med alle 16A i et 3-fase 400V 16A anlegg med UMC og rødt adapter. 9A på hver lader.
Du får derimot maks 26A på et 400V 32A anlegg med dobbellader. 13A på hver lader...
Tomato/tomeito.. 13A x 3 faser på hver lader = 13A per del-lader.. enfas kan du trekke 40A på en enkeltlader.. 80A på dobbel..

FruTesla

Da var endelig rødt adapter i hus - blir godt å lade litt raskere på fjellet! Spennende å se om den lader det som er lovet....
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

ebbrey

Virker som mange får adaptere i posten i løpet av de neste 2 ukene.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Muffinman

#693
Det får vi håpe - jeg kjører med komplett "UMC-kutte-kit" i bagasjen. Ikke ønskelig å gjøre det, men om jeg står der og er nødt er det greit å ha muligheten. Det paradoksale er at om man får montert en rød kontakt på UMC er det ikke lenger behov for noen av adapterene siden det da blir enkelt å lage en lasket overgang til blå.

Merker meg også at Tesla leverer ut adaptere til kunder som har fått bil 4-6 uker etter meg uoppfordret, til tross for at både servicesenter og Torgnes er orientert om begrensningene manglende levering av disse skaper for meg. Sistnevnte hadde ikke noe bedre å komme med enn i forhåndsprogrammert stil å takke for tålmodigheten som svar på siste henvendelse. Så langt har bilen stått  hjemme på en del jobbreiser hvor jeg er blitt nødt til å bruke fly og leiebil for mellom 20 og 30 lapper.

UMC-kappingen er ikke veldig langt unna nå merker jeg.

sisc1337

Ser noen snakker om lang ventetid på adaptere her. Jeg får min bil om 7 uker og trenger da en Rød adapte til UMCen for å lade i garasje. Tror dere jeg vil få den i løpet av 7 uker eller må je vente lenger?
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Patosan

Fick ett mail från Tesla för 8 dagar sedan om att de nu hade fått in adapter, både blå och röd, till mig.
Jag kunde välja om jag skulle komma in och hämta, eller få dem i posten.
Jag valde att få dem via post, men har inte sett något till dem ännu.
Gissar de kommer om två veckor...  :o
VIN 15026

LinkedIn

Muffinman

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:45
Ser noen snakker om lang ventetid på adaptere her. Jeg får min bil om 7 uker og trenger da en Rød adapte til UMCen for å lade i garasje. Tror dere jeg vil få den i løpet av 7 uker eller må je vente lenger?
Vet ikkel, men i nøden er det enkelt å lage en overgang fra 400 V trefase til enfase 16A. Jord mot jord, og faselederene mot L1(alternativt L2 eller L3) og N. Da kan du bruke schuko-adapteret og lade med 13A.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:36
Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:45
Ser noen snakker om lang ventetid på adaptere her. Jeg får min bil om 7 uker og trenger da en Rød adapte til UMCen for å lade i garasje. Tror dere jeg vil få den i løpet av 7 uker eller må je vente lenger?
Vet ikkel, men i nøden er det enkelt å lage en overgang fra 400 V trefase til enfase 16A. Jord mot jord, og faselederene mot L1(alternativt L2 eller L3) og N. Da kan du bruke schuko-adapteret og lade med 13A.

http://www.clasohlson.com/no/3-fase-adapter/32-6039
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sisc1337

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 04. mars 2014, klokken 21:38
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:36
Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:45
Ser noen snakker om lang ventetid på adaptere her. Jeg får min bil om 7 uker og trenger da en Rød adapte til UMCen for å lade i garasje. Tror dere jeg vil få den i løpet av 7 uker eller må je vente lenger?
Vet ikkel, men i nøden er det enkelt å lage en overgang fra 400 V trefase til enfase 16A. Jord mot jord, og faselederene mot L1(alternativt L2 eller L3) og N. Da kan du bruke schuko-adapteret og lade med 13A.

http://www.clasohlson.com/no/3-fase-adapter/32-6039

Takk for svar Muffinman og jkirkebo. Da vet jeg iallefall at jeg har en backup løsning dersom det skulle vise seg at det blir for lang leveringstid på denne røde adapteren:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

mort74

Jeg får 16A på 400 volt i sverige, meb begrenses til 13A i Norge, noen som vet hvorfor?

fredag

Sitat fra: mort74 på fredag 07. mars 2014, klokken 13:35
Jeg får 16A på 400 volt i sverige, meb begrenses til 13A i Norge, noen som vet hvorfor?

Bruker du rødt adapter i Norge også? Eller schuko? Schuko-adapteret er jo begrenset til 13A.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

arv

Hei
Jeg fikk min blå 32 amp adapter i går. Har ikke testet da jeg venter på 32 amp kurs.
Arv
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

pagal

Sitat fra: mort74 på fredag 07. mars 2014, klokken 13:35
Jeg får 16A på 400 volt i sverige, meb begrenses til 13A i Norge, noen som vet hvorfor?
Bilen husker A du sist ladet med,på dette stedet.Sett den til 16A manuelt på skjermen
Early CHAdeMO adapter Jæren

Aage M.

Koblet meg til 32A enfas med blått adapter for første gang i dag. Har enkeltlader. Lader greit 32A / 7kwh, men etter en stund går sikringen. Tror det skyldes at jeg har kun 50A hovedsikring. Med varmekabler på i alle gulv, boblebad på terrassen og induksjonstopp i bruk på kjøkkenet var det vel ikke annet å vente. Kan jo justere ned til f eks 26A.

rene

Går 32A-sikringen eller går hovedsikringen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA