Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: kjøre i kollektivfelt

Startet av ravn, mandag 30. juni 2008, klokken 12:05

« forrige - neste »

ravn

Er det slik at Reva eiere bare har elbil for å slippe forbi i kollektivfeltet, slippe bompenger og gratis parkering, og derfor ikke skriver i forumet. Eller er det slik at det ikke er noe å spørre om da bilen bare fungerer?

Kan vel også hende at bilene er så nye her i landet at problemer ikke har meldt seg enda?

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

cra

Hvor mange Reva-eiere er det i landet, da? Jeg har inntrykk av at mange ikke vet om elbil.no. Jeg vet f.eks. at det er 6-7 el-biler som kjører over den lokale bom-brua ukentlig. Likevel er her knapt nok (så vidt jeg vet) andre brukere fra Sunnmøre på forumet her. Og jeg *vet* at det er enda flere el-biler i området som  *ikke* kjører over brua.

Kanskje ville en kampanje i norske aviser kunne bidra til at flere oppdaget sidene og meldte seg inn? For ikke å snakke om hva en spot på TV kunne gjøre. Kanskje norstart kunne aliere seg med noen miljøorganisasjoner for å dele på kostnaden ved en slik kampanje?

Selv kjører jeg nå rundt med etstort klistremerke bakpå bilen som sier "elbil.no" i håp om at andre elbil-eiere i området skal oppdage sidene. I utgangspunktet er det av egoistiske hensyn, nemlig at jeg kan finne noen i nærområdet å ha med på vannfyllinger og annen mekking. :) Dels er det for å få flere med i forumet som dkan bidra til å holde det i live og få det til å vokse. Jo flere som kjører elbil jo bedre blir det for oss alle. På mange måter.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Dette beviser bare at vi trenger en pamflett som forklarer hvorfor man bør melde seg inn i Norstart -og hva elbil.no kan tilby.

Jeg tror majoriteten av elbil-eierene i Norge ikke kjenner til elbil.no -og at fordelingen av innlegg på PSA/Think/Kewet/Reva stemmer med antallet solgte biler og hvor lenge de har vært i salg.

Pamflett nå!

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ken

Informasjon om elbil oganisasjoner bør være tilgjengelig hos forhandlerer. De vil være sikkert glad i litt ekstra støtte til og med at de nye biler har masse garanti igjen.

Alle elbil eiere har plikter i dette sammenheng.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

ravn

Sitat fra: cra på mandag 16. juni 2008, klokken 10:18
Hvor mange Reva-eiere er det i landet, da?

rett i underkant av 100 tror jeg.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

cra

Sitat fra: ravn på mandag 16. juni 2008, klokken 15:16
Sitat fra: cra på mandag 16. juni 2008, klokken 10:18
Hvor mange Reva-eiere er det i landet, da?
rett i underkant av 100 tror jeg.

Det kan jo forklare litt om hvborfor det er såpass liten aktivitet fra Reva-eiere. Jeg tror de rett og slett ikke vet om forumet. Så kanskje burde forhandlere være flinkere til å tipse om elbil.no. Det hadde helt sikkert hjulpet. Samtidig er det også sannsynlig at en del av elbil-eierne rett og slett ikke har internet/ikke bruker diskusjonsfoum osv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Mollerup

Det er 372 brukere her på forumet, og det er vel grovt regnet ca 1800 elbiler i Norge, dvs ca 20% er registrert her. Derfor kan en kanskje bare forvente at 20 av de 100 Reva-eierne er registrert her.
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

Catalyzator

Jeg er jo relativt "ny" i miljøet her og drømmer om El-bil og
jeg merker en ganske stor forskjell på hvordan man blir
"motatt" på nettsidene til de ulike El-bilene og dette igjen
gir litt indikasjoner til hva slags kunder de søker og hva de
presenterer for sine kunder og om kundene finner veien inn
til et sosialt el-bil-miljø....

BUDDY: Humor og omsorg for hverandre og miljøet, artige YouTube'er og relativt
nær kontakt med nettsurfere via en forholdsvis aktiv og oppdatert blogg.

REVA:  Alt for "seriøs" og null kommunikasjon.... nesten så en får inntrykk av at
de har gått et "hurtigkurs i mediaprofilering blandt de store" og har glemt at de
selv er ganske liten mens de stort sett egentlig foretrekker store skurtreskere og
El-bil kun er et investeringsprojekt i bedriften....

TH!NK:  Skyter en pil himmelvidt opp i de uoppnåelige nettsurferatmosfæriske lag og
legger seg liksom til på et nivå uten mulighet for daglig tale og ønsker egentlig å
spise kirsebær med de største gutta på by'n.....

ENVIRO:  Daterer ikke nyheter og glemmer at det er informasjon kundene vil ha og
kunden vil vite hva som er MULIG å kjøpe.... ikke hva som kan leveres i fremtiden....

FORD-RANGER: Hæ ? er det noen der ? 

Vel....
Dette er min oppfattelse av el-bilmiljøet på internett hvor de eneste som virker både
informative, pålitlige og samtidig har glimt i hovedlykta er Buddy  :o men desverre vil
dem ikke bygge en sånn Buddy som jeg vil ha....

Beklager hvis jeg fornærmer noen....  ::) men.... våkn opp  ;D
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

ravn

Hei Catalyzator.

Mange gode poenger her.
Viser jo hvilken informasjon som "sendes ut". Reva er i dag skilt ut fra chr bye, så de driver på heltid med Reva, dog, er de bare 4 ansatte, og de er vel fremdeles litt i "føle seg frem" stadie.

Ford Ranger er foreløpig ikke godkjent i Norge, så jeg skjønner gått at importøren sitter litt på gjæret...
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Catalyzator

Heisan Ravn  :) 
Jeg har jo egentlig fått ganske mye informasjon fra disse billeverandørene
så det er nok ikke fullt så ille som jeg utrykker over her men litt....
Og det som er så vanvittig irriterende er jo alle disse nettsidene hvor dem
presenterer biler som om de var salgsklare  >:( å når man stiller spørsmålet
om å kjøpe så er det ventetid på minst halvt år liksom og i noen tillfeller
tilåmed kun på testbasis liksom og ingen vet når/hvor/eller noenting...

Jeg er jo ny i dette å har pr idag hverken sett en El-bil i virkeligheten eller
fått befølt panseret på noen av de og det føles litt håpløst på en måte når
en ikke har noe håndfast å sikte seg inn på å må gå for en fossilbil de
nærmeste 10 årene fremover.... En kjøper jo bil for å ha den en stund.
I dagens moderne teknologiske samfunn virker jo El-bil-leverandørene ille baktunge å trege....

Jeg må innrømme at så enormt mye som finnes av flotte biler i alle varianter
på tegnebordene og i konseptbasis/testbiler rundtomkring i verden så er det en
utrolig skuffelse å se at det finnes ingenting her hjemme å få kjøpt...

Flotte små by-biler men ingenting ellers liksom...
Både Reva og Buddy ser jo kjempesupre ut (på internett iallfall  ::) )
men jeg savner biler i midtskjiktet... Buddy-Van eller Reva-Van ville vært perfekt  ;D 

En EL-BIL skal se ut som en EL-BIL og ikke som en konvertert overskuddbil...   8)

Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Boogie

Kjempefin tilbakemelding om nettstedene. Og jeg må si meg langt på vei enig i observasjonene.

Jeg har jo etterhvert observert at når jeg er ute etter et produkt i dagens marked så er det nettet jeg tyr til først, og ofte om nettsidene ikke er oppdatert eller gir et tiltalende bilde, så bruker jeg ikke mer tid på produsenten.

Unntaket er når jeg vet at produsenten har det beste produktet allikevel, men hvordan skal man kunne finne ut det?

"You never get a second chance to give a good first impression"

Og det viser seg at de fleste av våre avgjørelser (og spesielt for bil) avgjøres med følelsene mer enn fornuften...

"Jeg bare må ha den bilen"
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

ravn

I dag er det vel bare Reva du kan gå til en forhandler å kjøpe og dra med bilen samme dag.
Så dette har du rett i.

Sitter selv å venter. Bestillte en ny Think for over ett år siden, samt at jeg sikler litt på rangeren.
Så jeg har vel gitt klar beskjed om at den som kan levere til meg først får meg som kunde.

Det er jo litt frustrerende at Rangeren står parkert rett nedi her, jeg har tilogmed kjørt den tur/retur stavanger, men mangler godkjenning. Tullete greier.
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

ilmarw

Mener at Elbilnorge har biler som er leveringsklare for tiden, også. Står noe om det på nettsidene deres, og da jeg var der oppe forleden stp det store mengder med ferdige biler, noe jeg aldri har sett før.

ilmar
Polestar i bestilling

ravn

Kanskje de har blitt for effektive på produksjonen?
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Falcon

Reva har ved to anledninger siden jeg kjøpte elbilen min sendt brev med innmeldings-skjema til elbil-foreningen, så det er ikke mangel på informasjon derfra. Selv regner jeg meg ikke på noen måte som entusiast, bare som en vanlig miljøbevisst privatperson som ikke har behov for større bil. Kanskje flere eiere enn meg ikke er de helt store forumtrollene? ;D
Verdens nordligste Reva :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA