Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: kjøre i kollektivfelt

Startet av ravn, mandag 30. juni 2008, klokken 12:05

« forrige - neste »

Catalyzator

Sitat fra: Falcon på søndag 14. desember 2008, klokken 22:31
Kanskje flere eiere enn meg ikke er de helt store forumtrollene? ;D

Dette tror jeg du har fullstendig rett i Falcon   8)   
Det er nok langt flere av de som kjøper el-bil for å KJØRE el-bil ...
... å ikke for å sitte her å slærve om dem slik "vi" gjør...  :o 
Jeg er jo hobbybilentusiast av det amerikanske virusmittede
håpløse brummende og buldrende 60-talls overmuskulerte slaget
og mener faktisk å ha lest en eller annen plass at svært mange av
oss usa-fantaster også er el-bil fanatikere når det kommer et stykke...
Litt motsatt men dog... kontraster kler hverandre og utfyllelsen må jo bli perfekt  ;D 
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Olemann

Interessant tråd. Det at det er over 3 år siden noen skrev i den er vel også litt symptomatisk.

Ser at både trillingene og ikke minst Leaf har en aktivitet som er i en annen verden, og ikke så rart kanskje når Leaf er ny og folk til og med poster innlegg på vei for å hente bilen sin, på vei hjem med den og dens første natt i garasjen....

Litt pussig dette, Leaf er jo omtrent som en annen bil å se på, (om man ser bort fra en solid henge-rumpe), mens Reva har et ytre som en puddel - og dermed er noe man enten hater eller elsker, og det burde føre til skriblerier.

Men; jeg er ny Reva og ny elbileier og trenger alle de råd jeg kan få.  Nå sliter jeg litt med å få Battery Wizzard og etterhvert BMS softwaren til å virke,  men har inntrykk av at det ikke er så mange her som har Reva som "hobby" og dermed synes det er gøy å følge med på  hva som skjer i bilen - bortsett antagelig fra at vi alle vil kjøre slik at batterier lever flest mulig år.

Er aktiv på G-wiz forumet i UK; der er det mer aktivitet, tips for de som måtte ønske det.
http://revaclub.com/index.php

Ole

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA