Vinterhjul TMS

Startet av Meringdal, lørdag 28. september 2013, klokken 15:42

« forrige - neste »

Meringdal

Heisann. Jeg var å prøvekjørte (igjen) en Tesla i Ålesund idag. De har prøvekjøring i byen i helga.

Siden jeg får bilen min i overgangen jan/feb, sa han at de kom til å ringe å høre om jeg ville ha vinterdekk. Dette var da samme type hjul (19") med vinterdekk til en pris av 15k. Dette var ikke så dyrt egentlig, men jeg er litt usikker på om jeg kommer til å like felgene i seg selv.

Hva har folk gjort? Jeg vurderte jo å legge vinterhjul på de som følger med å eventuelt kjøpe 20 eller 21" til sommerhjul.

hoffa

Prøvekjøring i Ålesund i dag?....hvor?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

xprez

Dumt man ikke fikk med seg det da, vært greit å vise frem bilen til fruen :) Hvor fant du info om dette?

Jeg tenker at det nok skjer en del før Januar når min er estimert vedr dekk, tpms justering etc. Foreløpig plan er å hente bilen i Oslo, kjøre innom ei dekksjappe og legge piggdekk på orig felgene før jeg kjører til Ålesund. Da har jeg god tid til å finne felger og dekk før sommeren igjen. Uaktuelt med piggfritt her jeg bor på Ellingsøya, bratt bakke med speilis store deler av vinteren. 2 tonn som seiler nedover uten pigger er uaktuelt både for meg og fruen :)
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

xprez

Sitat fra: hoffa på lørdag 28. september 2013, klokken 15:52
P85, multi rød, pano, 21"grå, carbon spoiler/dekor, sort skinn, tech., lyd, lys, sikkerhet, vinter, parkass. og pakkehylle.
(-barneseter, dobbellader og +) Levering juni 2014.

Håper du ikke bor på Ellingsøya Hoffa, vil jo sette min røde i dårlig lys med din performance, sort skinn og grå felger. Fet bil du har bestillt :)
VIN: 24188 - Levering 18.03.2014 - Ålesund - Confirmed 14.09.13
S85 - Rød Multi,tech,luft,pano,park,lyd,SC,dobbel,19"

hoffa

Sitat fra: xprez på lørdag 28. september 2013, klokken 16:37
Sitat fra: hoffa på lørdag 28. september 2013, klokken 15:52
P85, multi rød, pano, 21"grå, carbon spoiler/dekor, sort skinn, tech., lyd, lys, sikkerhet, vinter, parkass. og pakkehylle.
(-barneseter, dobbellader og +) Levering juni 2014.

Håper du ikke bor på Ellingsøya Hoffa, vil jo sette min røde i dårlig lys med din performance, sort skinn og grå felger. Fet bil du har bestillt :)

Takk det samme :)
Bor nok ikke på Ellingsøya, men i indre bydel nærmere bestemt flisnesområdet.
Har kjørt endel på Ellingsøya på vintertid, og har opplevd svært glatte veier der til tider. Skjønner du går for piggdekk. Jeg tror jeg går for piggfritt, men kommer til å ta til meg erfaringer du og alle andre kommer til få denne vinteren. Får etter eget valg ikke bilen før neste sommer.

Vel nå må vi ikke kuppe tråden for trådstarter, men det hadde vært interessant å vite mer om prøvekjøringen i Ålesundsområdet. Jeg har ikke funnet noe i media.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Meringdal

Waterfront. Tror det for det meste er prøvekjøring til folk som har bestilt time for prøvekjøring, men siden jeg tok på meg å vaske bilen deres igår kunne han ikke la meg stå igjen så vi kjørte tur retur akvariumet :)

Jærbuen

Sitat fra: Meringdal på lørdag 28. september 2013, klokken 15:42
Heisann. Jeg var å prøvekjørte (igjen) en Tesla i Ålesund idag. De har prøvekjøring i byen i helga.

Siden jeg får bilen min i overgangen jan/feb, sa han at de kom til å ringe å høre om jeg ville ha vinterdekk. Dette var da samme type hjul (19") med vinterdekk til en pris av 15k. Dette var ikke så dyrt egentlig, men jeg er litt usikker på om jeg kommer til å like felgene i seg selv.

Hva har folk gjort? Jeg vurderte jo å legge vinterhjul på de som følger med å eventuelt kjøpe 20 eller 21" til sommerhjul.

Jeg har egentlig bestilt 21" til 27000 og 19" med piggfrie Hakka til 23000.
Men ser nå at dette blir uforholdsmessig dyrt.

Så jeg kommer til å endre til 19" og helårsdekka som følger med i pris ( sparer da 50000 når jeg får bilen ), så kjøre innom dekkforhandler å legge om til piggfrie vinterdekk.
Da har jeg noen mnd på å finne høvelige 20" eller 21" sommerhjul til en rimeligere penge.

Regner med de trykk-sensorene som følger med standard 19" også kan brukes om jeg bytter dekk på disse?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

Roger (NO)

Sitat fra: Jærbuen på søndag 29. september 2013, klokken 18:47

Så jeg kommer til å endre til 19" og helårsdekka som følger med i pris ( sparer da 50000 når jeg får bilen ), så kjøre innom dekkforhandler å legge om til piggfrie vinterdekk.
Da har jeg noen mnd på å finne høvelige 20" eller 21" sommerhjul til en rimeligere penge.

Regner med de trykk-sensorene som følger med standard 19" også kan brukes om jeg bytter dekk på disse?

Sensorene fungerer helt fint.
Jeg har valgt samme løsning, og har akkurat lagt over til vinterdekk på 19" felgene.
Tenker på å kjøpe de nye cyclone felgene med sommerdekk neste sesong...

Joar

Sitat fra: Roger (NO) på søndag 29. september 2013, klokken 18:56
Sitat fra: Jærbuen på søndag 29. september 2013, klokken 18:47

Sensorene fungerer helt fint.
Jeg har valgt samme løsning, og har akkurat lagt over til vinterdekk på 19" felgene.
Tenker på å kjøpe de nye cyclone felgene med sommerdekk neste sesong...

Jeg skal og legge om til vinterhjul på orginale 19" når jeg får bilen i nov/des. For så å kjøpe 20" eller 21" til sommeren.
Men har lest at man skal bruke service kit på TPMS hver gang man tar hjul av felg.
F.eks her: http://www.tpmsdirect.com/TPMS_Service_kit_Recommendations_a/692.htm

Noe som vet hvor man får kjøpt disse service kitene? Får en kjøpt disse hos Tesla i Norge kanskje?

Høgis

Har tenkt og benytte 20' jeg ikke solgte med den forrige bilen som vintersett. La det ut for salg på finn, men foreløpig uten den store responsen  http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44239765&searchQuery=breyton
Må skaffe meg bolter/senterring og tpms. Noen som kan tipse om hvor man enkelt får tak i dette?
Mener det var en importør i nærheten av Lillestrøm som var importør av TPMS, men klarer ikke og finne det igjen.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

den12mann

Du tenker da piggfritt, Meringdal? Sikker på at du kommer over Vistdalsheien uten pigger?

Hyperstress

Må dekkene tas av felgen for å overføre trykksensorene fra ett hjulsett til et annet, eller er det en smal sak å bytte dem over?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Meringdal

Sitat fra: den12mann på søndag 29. september 2013, klokken 22:48
Du tenker da piggfritt, Meringdal? Sikker på at du kommer over Vistdalsheien uten pigger?

Jeg er usikker. Mulig man må ha pigg på en såpass tung bil? :-) jeg bor på Vigra ved kysten, så det er ikke så ofte det er så veldig kaldt her, men en tur over vistdalsfjellet til eresfjord skal du ikke se bort fra det blir :p

Roger (NO)

Sitat fra: Hyperstress på søndag 29. september 2013, klokken 23:04
Må dekkene tas av felgen for å overføre trykksensorene fra ett hjulsett til et annet, eller er det en smal sak å bytte dem over?
Dekkene må av.
Sensorene sitter på innsiden av felgen sammen med ventilene.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA