Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er forskjellen mellom B116 og B111 mhp vedlikeholdslading?

Startet av skaarmartin, mandag 23. juni 2008, klokken 19:36

« forrige - neste »

skaarmartin

Hei

Noen som vet noe om når den nye think kommer?
Bergen Vest

PLUTO

Jeg synes å huske at en av de som for over ett år siden bestilte en ny Think, for en uke siden fikk beskjed om at de trolig vil bli levert i September. De har problemer med batterikontroll ser det ut til.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ravn

De som har stått 1 år på liste (som meg) kan forvente levering en gang mellom september og jul.

Jeg for min del kommer til å hoppe av og gå for en Ford ranger istedenfor. Så slipper jeg den hersens batterileia i tillegg.

Til lukeparkering i byen har jeg jo revaen :)
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Selger du plass i køen da?? Det var en Saxo til salgs for kr5000 men det var bare salg av kø plass hos Enviro.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Sitat fra: Ken på torsdag 19. juni 2008, klokken 12:45
Selger du plass i køen da?? Det var en Saxo til salgs for kr5000 men det var bare salg av kø plass hos Enviro.

Hvorfor kø når der tross alt er gode biler til salgs på det frie markedet?

Think sin aldeles glimrende Saxo er framdeles til salgs i Stavanger, og kan leveres langs E-39 mot Oslo. Tror hen vil ha 120K for strøken 1999 model, med smiley grill, og soltak.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Ifølge denne artikkelen
http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=504928
begynte de å levere biler til kunder for en ukes tid siden. Se avsnittet "Startet levering i går" litt ned på siden.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

El rayo

Sitat fra: ravn på torsdag 19. juni 2008, klokken 11:48
Jeg for min del kommer til å hoppe av og gå for en Ford ranger istedenfor.
Regner med at du har vurdert dette nøye, Ravn. Ranger'en har vel omtrent tre ganger så høyt energiforbruk.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Sitat fra: elektrolux på torsdag 19. juni 2008, klokken 17:21
Think sin aldeles glimrende Saxo er framdeles til salgs i Stavanger,

Oj... Du aner ikke hvor forvirret jeg ble første gangen jeg leste denne setninga....  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ken

Det er ikke bare energiforbruk som er høy. Jeg liker godt selv å nyte utsikten fra større varebiler. Biler veier 1,8 tonne og en del av komponenter er byttet ut til alu til å spare vekt. En skikkelig kandidat for lav rullemotstands dekk. Tror at Ravn kommer til å lade gratis på jobben ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lunde

#9
Jeg tror de som prøver den nye TH!Nken vil veldig overrasket med positivt fortegn. Den er sprek og ligger som et frimerke på veien. I tillegg må nok motorjournalisten på kurs for å klare å komme kortere enn 150Km på en lading. Det er neppe mulig om du ikke bruker håndbrekke eller tar i bruk en fjellovergang der testen starter i bunnen av bakken og avsluttes på toppen ( omtrent som "Din side" journalisten gjorde det med den forrige modellen). Pussig nok ser det ikke ut til at overdreven sparekjøring gir like stort utbytte som på de gamle. Du kan med andre ord kjøre som normalt å følge trafiken og fartsgrensene uten at 180Km er utenfor rekkevidde  ;D
Forbruket fra kontakten er logget mellom 1,5 og 2kWh pr mil. Sistnevnte med noe nær flat pedal og 140Km frisk landevei. 20% igjen etter dette kjøret i 26° og stekende solskinn, 90 opp hele lierbakkene blant annet  ;D

Litt redd for hva som skjer med bruktprisene på elbiler når denne begynner å rulle ut på veien  ???
For dette er et kvanteprang for de av oss som har erfaring med gamle modeller....
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Ken

Det er godt å høre Lunde. Jeg  regner. med at den du prøvde hadde Zebra batteripakke. Har du noen bemerkninger angående disse? Jeg lurer på om vi kommer til å bruke like mange spaltemeter til å diskutere Zebra? Tviler på det.
Står du på liste for en ny Think? Etter å ha erfart den, tror du at batteri leieavtale vill skremme mange?
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lunde

#11
Hei Ken
Ja kjørt 150 mil med en siden forrige lørdag  ;D Har den en uke til. Førproduksjonsmodell for uttesing før de starter produksjonen for alvor i løpet av høsten. Ikke mye tema med disse batteriene vil jeg tro. De skal helst holdes fulladet til enhver tid og trenger ingen spesielle rutiner som tomkjøring, service etc. Virker de så virker de. De kan også tolerere at enkelte "celler" dør uten at det går utover annet enn kapasiteten. Ved service kan de lese ut status på slike detaljer. Levetiden skal være upåklagelig om de ikke kneler av produksjonfeil. Batteriet er på 361V og 76Ah. Veier 243kilo og har en arbeidstemperatur mellom 270 og 350 grader. Makseffekten på dette batteriet er 50kW, men de nøyer seg med å ta ut 30 så da er varmetapet betydelig redusert  ;) 28,2kWh er noe annet enn humørsyke ni-cd batterier som i beste fall yter 11,5 i en TH!NK.  Ikke glem at bilen mest sannsynlig ville kostet nær 100 000 mer om du fikk med batteriene. Finansieringen av dette er noe nær leieavtalen. Dessuten er det jo da risikofritt med tanke på batteri problemer. Kjørte Nittedal Tønsberg, Horten Son og hjem til nittedal igjen forrige søndag. Sparte halve månedsleia på 1 (en) dag i bom, bensin og redusert ferjesats.
Ikke glem at dette er en bil som også frister dagpendlere til å fra arbeid. Ikke mange dagpendler mer enn 10-12 mil hver vei, men de som gjør det sparer garantert inn månedsleia på et par tre dager. De som ikke kjører langt eller ofte finnes det jo mer egnede elbiler på markedet. Buddy, Reva etc  ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

HHF

Veldig gode saker dette høres det ut til. Fordelene i forhold til den gamle er mange, men jeg tror faktisk at for mange som eier den gamle typen og andre med tilsvarende behov, vil "ut-Thinken" være helt grei og en klart rimeligere bil å eie. Bruktbilprisene vil jeg ikke tro vil bli vesentlig påvirket faktisk. Det produseres jo ikke flere av denne typen og det blir jo definitivt to helt ulike priser på disse bilene selvom den holdes på eksisterende bruktprisnivå.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Lunde

Håper du har rett, ser ikke bort fra at jeg selger to om ikke altfor lenge  ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

ilmarw

Lånte en over natetn fra i går til i dag, og er veldig fornøyd. Rekkevidden på 180 er ikke maksimum, slik vi er vant til fra andre biler, men fullstendig innen rekkevidde, i hvert fall ifølge mine beregninger (kjørte aldri helt fra 100%-0%).

Har hatt kontakt med salgsavdelingen her jeg jobber på IT Fornebu. Du sier at du har leid den? Hvem skulle jeg kontaktet for å gjøre det samme, og hvor mye måtte du ut med?

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA