Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Øyvind.h, lørdag 28. september 2013, klokken 03:41

« forrige - neste »

Ebbe

Tesla bør gi oss "timer" mulighet i telefon app og i bilen snarest. Tesla har forandret server for bilene i Europa, dette vil medføre at Visible Tesla slutter å fungere ved utlogging eller bytte av passord. Utvikleren av Visible Tesla tror ikke at han har tid eller mulighet for å løse dette problemet. Det å komme ut til en bil som er varm både i kupe og med varmt batteri til gitte klokkeslett og dager er noe jeg har satt stor pris på!
P39240

navelso

#166
Sitat fra: Ebbe på lørdag 10. januar 2015, klokken 16:43
Tesla bør gi oss "timer" mulighet i telefon app og i bilen snarest. Tesla har forandret server for bilene i Europa, dette vil medføre at Visible Tesla slutter å fungere ved utlogging eller bytte av passord. Utvikleren av Visible Tesla tror ikke at han har tid eller mulighet for å løse dette problemet. Det å komme ut til en bil som er varm både i kupe og med varmt batteri til gitte klokkeslett og dager er noe jeg har satt stor pris på!


Enig. Evt bør Tesla kjøpe/lage sin egen VisibleTesla. Helt genialt og stor verdiøkning for meg i hvert fall. Både trips, mailvarsling og schedulering av varme blir et stort savn hvis de virkelig har stoppet det permanent.

PS: min stoppet å virke uten at jeg logget ut da nettsidene var nede denne uka. Chrome plugin funker fortsatt, merkelig nok, trodde de brukte de gamle serverne?

Edit: og med android har jeg nå ikke en gang varsling hvis ladingen stopper. Vanskelig for å akseptere at de ikke får det på plass.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Kim L

Er dette eneste kilden til å komme til varm bil osv ?
Ingen andre apper?

Øyvind.h

Sitat fra: Kim L på søndag 11. januar 2015, klokken 12:11
Er dette eneste kilden til å komme til varm bil osv ?
Ingen andre apper?
Nei det finnes da både offisielle og uoffisielle apper til iOS, Android og Windows phone. Men ingen med tidsstyring av varmen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

eadie

Grunnen er nok at Tesla kommer med tidsstyring i sine egne apper etterhvert. Tipper Tesla går mer i retning av Apple etterhvert, og vil ha mere kontroll på produktet
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Olatho

Tvert imot, så er det nye APIet mye bedre egnet til å åpne for tredjeparts utviklere. Det er bare ingen som har fått offisiell tilgang enda (i alle fall ingen som har sagt at de har fått det eller publisert noen godkjente tjenester). Jeg sliter litt med å forstå hva Visible Tesla sliter med. Det stemmer at vi får mye feilmeldinger fra APIet, og man må leve med å miste kontakt innimellom - muligens oftere enn med det gamle APIet. Selvsagt gjør det også at man ikke alltid kan stole på at VT gjør som den skal, men da må man jo bare kode seg rundt det, og varsle brukeren om at noe feilet.

Jeg har brukt det nye APIet i flere måneder, og det funker i alle fall godt nok for mitt bruk.

mr.rs4

Sitat fra: Olatho på søndag 11. januar 2015, klokken 19:16
Tvert imot, så er det nye APIet mye bedre egnet til å åpne for tredjeparts utviklere. Det er bare ingen som har fått offisiell tilgang enda (i alle fall ingen som har sagt at de har fått det eller publisert noen godkjente tjenester). Jeg sliter litt med å forstå hva Visible Tesla sliter med. Det stemmer at vi får mye feilmeldinger fra APIet, og man må leve med å miste kontakt innimellom - muligens oftere enn med det gamle APIet. Selvsagt gjør det også at man ikke alltid kan stole på at VT gjør som den skal, men da må man jo bare kode seg rundt det, og varsle brukeren om at noe feilet.

Jeg har brukt det nye APIet i flere måneder, og det funker i alle fall godt nok for mitt bruk.
Sånn i mellom linjene lesing, så har du tilgang til Tesla / VT lignende ting?
Håper det ☺
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Olatho

Jeg har min egen "invisible Tesla" som logger og gjør litt annet gøy.
Tenkte å bruke pappapermisjon (fra februar) til å se om jeg kan gjøre noe mer utav det....

RaBalder

Det beste hadde vært om om bilen fikk en scheduler i sin firmware.
Og at den er konfigurerbar fra Teslas standard app.

Da er man ikke sårbar for utfall av 3G.


Kim L

Den skal testes når bilen kommer

Muffinman

Har fått ny jobb-pc, og prøver å kjøre VT på den. Men noe må være galt siden jeg ikke får startet programmet. Jeg har ikke admin-tilgang til PC``en, men fikk support til å legge inn nyeste Java i går. Har også eksperimentert med filassosiasjoner og starte programfilen med diverse jeg finner i Java-mappa. Men det skjer ikke en pøkk. Hva heter filen VT  skal åpnes med?

Trustno1

Jeg mener å huske at jeg hadde problemer med noen versjoner av Java for VT og måtte nedgradere.

Pr i dag kjører jeg Java Version 7 Update 71 (build 1.7.0_71-b14) og versjon 0.28.01 av VT på en Win 8.1 64 bit maskin og det fungerer stabilt.

Derimot så spørs det om du får logget inn med en ny VT klient i dag. Har vel vært diverse problemer med dette om du leser tidligere i tråden. For meg så fungerer det foreløpig, men har ikke tatt tjangsen på å logge inn på nytt. I følge de andre postene jeg har lest så kommer innloggingsproblemet når man prøver å logge inn på nytt uten at passordet er lagret.


Trustno1

Du starter programmet forøvrig med VisibleTesla.jar

Muffinman

Sitat fra: Trustno1 på fredag 30. januar 2015, klokken 11:46
Derimot så spørs det om du får logget inn med en ny VT klient i dag.
Takk for at du tar deg tid til å svare. Dette fungerer brillefint på gammel PC og har gjort det hele tiden.

Sitat fra: Trustno1 på fredag 30. januar 2015, klokken 11:48
Du starter programmet forøvrig med VisibleTesla.jar
Jepp. Men jeg lurer på hvilken fil i Java-mappen "VisibleTesla.jar" skal åpnes med. Altså java, javaw, javacpl etc. Mistenker at noe ikke er helt på stell med filassosiasjonene her, men tidligere har det vært "javaw" som kom opp i oppgavebehandlingen.

Skal teste med en eldre versjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA