Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkevidde i-MiEV

Startet av larghio, fredag 20. september 2013, klokken 22:46

« forrige - neste »

nr1rayner

Kjøpte min -13 Tekna, Norsk bil for et par uker siden.
Funker helt fint her hjemme med skjøteledning (trommel) ut kjøkkenvinduet, og på alle ladepunkt jeg har prøvd så langt.
Tok en tur til hytta, kom fram med 14%, plugget glad og fornøyd inn den originale "laderen", og bilen blinket som normalt.
Morgenen etter blinket fortsatt det første lyset.

Samme feilkode på kladden hos meg der, mener å huske "ready" lyste konstant, mens charge stod på ei stund, slo seg av, og på igjen. Bilen hadde tappet ca 4% istedet for å lade.
Prøvde flere stikk i hytta, andre skjøteledninger, men samme problem.

Stakk innom en svært hjelpsom nabo, som nok er på en annen trafo, der funket alt som normalt.
Fikk lada uten skjøteledning der, så jeg glemte å ta med skjøteledningene jeg hadde brukt på hytta for å kontrollere om feilen lå der.

Hadde ikke tilgang til multimeter, men sjekker både spenninge og skjøteledninger neste gang vi drar oppover.

"That feeling" når man står der med ca 1 mil for lite rekkevidde til å komme seg til noe som helst offentlig ladepunkt.....
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

emil

Vil nok tippe at skjøteledningen ikke hadde noe å si, men heller jordingen i hytta. Ikke nødvendigvis noe du finner ut av med vanlig multimeter. Har du mulighet til å få lånt med deg en ekstra ladekladd neste gang finner du nok fort ut om det er kladd eller andre ting som er problemet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA