Hovedmeny

Solfilm på Model S

Startet av Spooz, fredag 23. august 2013, klokken 13:19

« forrige - neste »

Lille Lance

Sitat fra: TesLars på fredag 25. oktober 2013, klokken 14:42
Sitat fra: Lille Lance på fredag 25. oktober 2013, klokken 14:31
Sitat fra: Epleskreller på mandag 14. oktober 2013, klokken 10:19

Kan bekrefte at lyset blir vel skarpt i barnesetene bakerst. Jeg har fått 35% solfolie i bakruta og 50% på sidevinduene bak b-stolpen. Etter det har det ikke vært noe klaging fra barna.

En annen fordel er at når sola står lavt inn i bakruta blir ikke refleksen like blendende som før i skjermen.

Noen som begynner å bråke hvis man legger på 15-20% på framdør vinduene?

Mest sannsynlig ja. 15% er jo veldig mørkt, så dette blir ganske synlig.

Ja, ser den ... 10% da  :D ... jeg synes bare det blir veldig stor overgang fra 0% foran til 50% på bakvinduene ... bitte litt foran hadde gjort seg ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

laumb

Sitat fra: Lille Lance på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:08

Kan bekrefte at lyset blir vel skarpt i barnesetene bakerst. Jeg har fått 35% solfolie i bakruta og 50% på sidevinduene bak b-stolpen. Etter det har det ikke vært noe klaging fra barna.

En annen fordel er at når sola står lavt inn i bakruta blir ikke refleksen like blendende som før i skjermen.

Ja, ser den ... 10% da  :D ... jeg synes bare det blir veldig stor overgang fra 0% foran til 50% på bakvinduene ... bitte litt foran hadde gjort seg ...

% regnes i hvor mye lys som slippes igjennom.

20% betyr 20% lys, 80% mørk.

Jeg skal ha 35% på siderutene foran og bak - samt 20% på bakruten.
Skal levere inn bilen til RT-Bilglass Mandag 4. November.

Forøvrig er det ikke lov med fremre sideruter og film. Gamle bilen har hatt dette i 5 år uten problemer, og mine andre tidligere biler har hatt dette hele eierperioden min uten problemer.

Modererer man seg til 35% og har litt allright bil, samt allright kjørestil, så blir man som oftest kjørende i fred.
Gutta med 240 og sotsvart film blir stoppet pronto. :P

TesLars

Sitat fra: Lille Lance på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:08

Tror du misforstår % betegnelsen i denne sammenheng. % brukes for å angi hvor mye lys som slippes gjennom rutene. Ie. jo høyere %, jo lysere ruter. Du har nok ikke 0% foran, ellers så hadde du blitt stoppet av purken for lenge siden :)
Oslo
Black Model S

Lille Lance

Sitat fra: TesLars på fredag 25. oktober 2013, klokken 15:14

Tror du misforstår % betegnelsen i denne sammenheng. % brukes for å angi hvor mye lys som slippes gjennom rutene. Ie. jo høyere %, jo lysere ruter. Du har nok ikke 0% foran, ellers så hadde du blitt stoppet av purken for lenge siden :)

Der ser du ... da lærte jeg noe i dag også :)  Skal nok ikke ha 0% foran   8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Øyvind.h

Noen som vet hva biler normalt leveres med fra fabrikk, eks VW på B-stolper og bakover?
Synes bakrutene i Passaten var fine. Gjetter på rundt 40% toning (dvs synlig, men ikke veldig mørk).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jalias

Noen tips på hvem som kan utføre legging av solfilm i Trøndelag?

Teslafrank

Say no more.....

Møtte en politibil i en rundkjøring om kvelden her for leden, etter et par minutt kom han etter meg med blålys, stoppa og tok f....meg med en tapetkniv og skar i sideruta fremme!  Eskortert til Tilsynet og måtte rive av filmen der, og 2 høvdinger i bot..

sitat politimannen:  ..." du hadde ikke sett en elg komme løpende ut i veien med de rutene der...." ????   

For det første ser jeg FREMOVER når jeg kjører bil, ikke ut siderutene. Dessuten er det så mørkt ute nå lell, at du ser jo ikke en dritt til siden uansett.

35% hadde jeg, lys film som er meget behagelig å ha på.

ebbrey

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 26. oktober 2013, klokken 00:52
Say no more.....

Møtte en politibil i en rundkjøring om kvelden her for leden, etter et par minutt kom han etter meg med blålys, stoppa og tok f....meg med en tapetkniv og skar i sideruta fremme!  Eskortert til Tilsynet og måtte rive av filmen der, og 2 høvdinger i bot..

sitat politimannen:  ..." du hadde ikke sett en elg komme løpende ut i veien med de rutene der...." ????   

For det første ser jeg FREMOVER når jeg kjører bil, ikke ut siderutene. Dessuten er det så mørkt ute nå lell, at du ser jo ikke en dritt til siden uansett.

Det er kjekt når polti tar frem tapetkniven.. passe
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Stellar

Sitat fra: Teslafrank på lørdag 26. oktober 2013, klokken 00:52
Say no more.....

Veldig kjipt, men samtidig er jo alle som tar film på fremre ruter klar over at dette er ulovlig, selv om den engang ikke er tonet. Virker som om mange tar film på fremre sideruter, noe det skrives en del om både her og på FB. Er ikke så rart da at politiet etterhvert blir oppmerksom på dette, og kanskje følger ekstra nøye med på oss Teslaeiere :(
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Lille Lance

Her koker det rundt med narkoselgere og gjenger som bedriver vold ... men ser ikke en purk. Er alle på jakt etter solfilm gutta? ... Politiet må skjønne hva de skal prioritere! Det er jeg som betaler lønna deres over skatteseddel  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem

Stig O

Må vel revurdere å legge lik film på alle sidevinduene og heller legge litt lysere framme så det ikke er så opplagt at du har lagt på film.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Jimpec

Var det enkelt å dra filmen av? Eller ble det masse hærk?

35% er akkurat så mørkt at man enkelt ser at det ligger film på. Spesielt om man har 35 på alle siderutene.

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Gambo Turbo

Godt å se at Norge er blitt et så fredelig land, med så få problemer, at Politiet kan fokusere sine ressurser på å håndheve at siderutene på biler ikke er tonet.
Eskortert til Biltilsynet??? Snakker om sløsing med ressurser....

Teslafrank

Selfølgelig vet jeg at det er "ulovlig", men jeg ser ikke helt problemet med dette. så du kan si ja, jeg ignorerer loven litt...:)

Jeg har 20% på bakruten, så 35 % på de andre. Da ser bakseterutene litt mørkere ut enn de andre, siden baksetet får minimalt med lys inn gjennom bakluka.

Jeg kaller det kalkulert risiko:  Var på vei til Trondheim. Brukte ca 50 kr i strøm, skriver ca 2100,- i kilometer (jobbtur), og betalte 2000,- i bot = 50,- i pluss:)  Haha!

Var trivelige politifolk, vi spøkte og lo, men jeg måtte stikke de litt å si at det er val andre ting som de kanskje kunne bruke tid på, som eksempel vis ta de j.....burnerene som holder meg våken om natta!

Teslafrank

Jeg fikk kjøreforbud, måtte eskortere med til "nattåpent" biltilsyn... Filmen var lett å dra av, men limen sitter igjen.. Den er et herk å få bort- rødsprit eller annet løsemiddel/sitrusrens.

Ble stoppet en gang før, da fikk jeg bare mangellapp. Kjøpte nye ruter, satt inn de "blanke" uten å sette på dørtrekkene, viste bilen, så kom de "originale" inn i gjen 30 min senere....:)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA