Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Golf el bil?

Startet av Lynet, lørdag 31. mai 2008, klokken 12:32

« forrige - neste »

Lynet

Er det noen som vet om plasten i nykarosseriet er like solid som i den gamle? Er det samme type?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

eledille

Jeg tror ikke det er samme type plast, den virker hardere. Den er også blankere og penere. Jeg lurer også på om den er like solid.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

cra

Sitat fra: eledille på torsdag 07. august 2008, klokken 08:51
Jeg tror ikke det er samme type plast, den virker hardere. Den er også blankere og penere. Jeg lurer også på om den er like solid.

Synd, egentlig. Den litt matte overflaten var noe av det jeg likte (liker) med Think. Små striper og skraper vises ikke, og ikke skitt heller. :)  Men vi får da tro at utviklingen har ført bilen framover, og ikke tilbake, eller?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Det rotasjonsstøpte karrosseriet på "ur"Thinken var nok litt av en genistrek.
Småskader kunne rettes ut ved bruk av varmepistol, og større skader rettet seg selv.
Det nye karrosseriet er vakumformet og ikke på langt nær så solid.    -Dessverre.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Da får vi kanskje sette vår lit til at det tar såpass av at man kan få slikt tredjepartsleverandører, da.... Men jeg er ikke så optimistisk med hensyn på akkurat det. Ikke de første åra, i alle fall....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Da har jeg funnet ut at plasten på Think City tåler veldig lite! Etter en uheldig manøver på blankisen havnet Thinken inn i en veranda. Det var bare gangfart men i og med at jeg traff i skrå vinkel rett ved høyre baklykt knustes høyre bakskjerm, plate rundt baklys og baklyset. Hadde jeg brukt Classiken hadde det blitt en stripe som jeg kunne brukt varmepistol på.
Så da er spørsmålet om noen har en rød høyre bakskjerm liggende?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

elektrolux

Merkelig at Ford utviklet en verre bil enn originalen, Både drivverk, karrosseri og varmeapparatet var bedre på originalen.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Go-carter

Bakskjerm er en pain in the ass å bytte. Må skjære ut bakvindu, og innvendig plastikk er limt sammen med utvendig skjerm, slik at det byttes som ett stykke. Men det er mulig, har byttet to stk :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Men hvor får man tak i deler?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

R&s kanskje? Jeg har kun blå.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

jahnarne

Evt er det enkelt å kjøpe fra US - send en mail til  jamie@butlersales.biz og forklar ham hva du er ute etter.

Lynet

Sitat fra: Go-carter på onsdag 25. desember 2013, klokken 17:34
Bakskjerm er en pain in the ass å bytte. Må skjære ut bakvindu, og innvendig plastikk er limt sammen med utvendig skjerm, slik at det byttes som ett stykke. Men det er mulig, har byttet to stk :)

Er det dekslet rundt baklyktene du mener. I verkstedhånboken er det den som sitter fast på bakskjermen.
Det står også at ruten må limes med spesiell primer, hva brukte du?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Go-carter

Det stemmer at de sitter fast. Men den hvite plastikken i interiøret sitter også limt fast i det utvendige karosseriet. Slik at alt må ut.

Jeg har ikke hatt gleden av å montere de fast enda(de er litt av og på), men det ser ut som helt vanlig rutelim. Antakeligvis med en plastprimer/sterk sitrusrens/avfetter, for å gripe mot plasten.

Skjermen må løsnes innvendig og bak, før den så "vippes" ut av B-stolpen. Der sitter plastikken inne i en fals. Husk å ta av dørstopperen også :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lynet

Fikk raskt svar fra jamie i USA og han har deler på lager. Men det tar jo en evighet å få dem.....
Fikk tips fra en som er god på plastreparasjon at denne skade kan repareres  :)
Uansett må jeg reparere litt før skifting, hvis ikke blir det ganske bløtt i bagasjerommet.....
Er den noen andre som har prøvd å reparere sprukket plast på Thinken? Er det best med liming eller sveising? Og hva er beste limet?
Tips mottas med takk  :D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Arnie

Jeg har brukt Araldit og det holder fint.
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA