Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Påbud om lettrullende dekk

Startet av ravn, onsdag 28. mai 2008, klokken 09:24

« forrige - neste »

ravn

Jeg har koblet til en "trådløs skjerm" til sms systemet mitt i bilen, slik at jeg kan følge med på strømbruk under kjøring (m.m.). Flere har sikkert prøvd lignende selv med diagnoseinstrumentet i thinken, men her er noen tall fra Revaen.

Idle strømbruk (tenning av): 0,7 A.
Akselerasjon normalmodus: 350 A
Akselerasjon økonomimodus: 160 A
40 km/t flatt: 40 A
50 km/t flatt: 42 A
60 km/t flatt: 90 A

Totalt nytteløs informasjon på en torsdag, menmen. :)

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

benny

Kanske nyttigare information på fredag 8)

elektrolux

Forskjellen i strømforbruk i 50 km/t og 60 km/t er dramatisk.

Viser tydelig hvor lite vits det er å kjøre på rødt i stedet for grønt på f.eks en PSA
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på torsdag 08. mai 2008, klokken 20:13
Forskjellen i strømforbruk i 50 km/t og 60 km/t er dramatisk.

Viser tydelig hvor lite vits det er å kjøre på rødt i stedet for grønt på f.eks en PSA

Forskjellen i strømforbruk i 50 km/t og 60 km/t er så dramatisk at det må være en feil.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Kan det være så enkelt som en blings på et 7-segment-display? 4 og 9 er jo nesten likt, og i så høy fart skal man jo helst se mer på veien enn på displayet. ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ravn

Skyldes nok at det var noe variasjon på topografi samt delay i avlesning.
Merket det når jeg langkjørte med systemet.

Får prøve på en parkeringsplass en gang og oppdatere denne tråden
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Falcon

Jeg har hatt Reva i over ett år nå, gjennom en hel nordnorsk vinter. Skal sant sies at betterikapasiteten er noe nedsatt i kaldt vær hvis bilen ikke har vært kobla på strøm (slik at batterivarmeren er aktiv), men jeg har ikke hatt noen problemer med å kjøre. Hvis jeg skulle gjette er kapasiteten redusert en plass mellom 10% og 20%.
Verdens nordligste Reva :)

tuxxy

hei eg kjørte 6 mil på ei lading er de bra eller?
reva

Tommy

Tenkte i dag at jeg skulle teste min Reva på rekkevidden.
Kjøreturen gikk ca 50% by og 50% landevei.
Var redd jeg ikke skulle komme meg hjem fra Jæren da det blåste noe helt.......
Men det gikk fint, måtte faktisk ta et par rundturer i sandnes for å tømme batteriene.
De var ca.14 grader ute, mye vind men ellers nydelig.
Jeg hadde med meg vitner på turen for sikkerhetsskyld. Mine 2 minste jenter, ene på snart 2 år og hun andre på snart 4. De kan bekrefte alt ;D
Ble meget overasket over resultatet, da jeg hadde de med inkl barneseter og litt utrustning som følger med små barn.

Sluttresultat: 68,5km
Neste gang kjører jeg alene og uten så mye vind, da skal jeg runde 80km. :P
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

elektrolux

Imponerende resultat. Gratulerer
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Tommy

Ja var litt usikker på forhånd.
Var ganske konsekvent når det gjaldt kjørestilen.
Lange oppbremsninger, brukte nedoverbakker til generering osv.
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA