Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det bare meg - eller legger de nye Model S eierne ut lite bilder?

Startet av HABEL, fredag 16. august 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

HABEL

Oppgi de 3 viktigste årsakene til at du valgte nettopp TMS, og hvilket/hvilke alternativ(er) du vurderte.
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

DonPedro

1. Bil av en klasse jeg ellers ikke ville hatt råd til
2. Kjøre vil med god samvittighet
3. Være med som pioner for en nødvendig omstilling til en transport

Vurdert alternativ: Beholde det gamle vraket
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

frskby


  • Ytelser
  • Design
  • Pris

Vurderte Audi A7, men kom aldri til prøvekjøring engang av denne. Ble solgt etter første prøving av TMS.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

koop

1. Jeg føler man får mye bil for pengene.
2. Dette er rett og slett en kul bil med gode kjøreegenskaper
3. Jeg er med på miljøtiltak
Alternativ tiltak: Beholde Subaruen
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

valvolainen

1. Økonomiske aspekter (forbruk, bom, osv.)
2. Ny bil. (Har bare gamle hauger fra før)
3. Kraft.

Har halvveis vurdert leaf, men droppet det på grunn av rekkevidde og størrelse.
Egentlig hadde vi slått fra oss tesla, fordi den koster endel penger. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe bil.
Etter diverse runder i excel ble det prøvekjøring.
Etter prøvekjøring ble det naturligvis bestilling.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

TS

Den eneste nybilen jeg har hatt lyst til å svi av en halv mill på .
Og de grunnene som nevnt over og mange andre..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

hhartes

1. "Helt sikker" på at dette er fremtiden. Skulle uansett ha ny bil i 2013 og ønsker ikke å bli stuck med avleggs teknologi.
2. Mer praktisk som familiebil enn de fleste andre biler.
3. En unik mulighet til å få supersprek bil uten at det ødelegger privatøkonomien helt:-)

Vurderte også Audi A6 Avant/Allroad, BMW 5-serie og Porsche Cayenne
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

Birger

1. Miljø, da med tanke på nærmiljø og CO2
2. Design - bilen er jo bare utrolig lekker
3. Ytelse

Har vurderte andre alternativer som gassdrift og andre el biler. Andre el-biler har for liten rekkevidde og gass blir det merkelig nok ikke helt noe av her i Norge. Det er alt for få fyllestasjoner for gass.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Cowboystrekk

Sitat fra: valvolainen på lørdag 10. august 2013, klokken 12:32
1. Økonomiske aspekter (forbruk, bom, osv.)
2. Ny bil. (Har bare gamle hauger fra før)
3. Kraft.

Har halvveis vurdert leaf, men droppet det på grunn av rekkevidde og størrelse.
Egentlig hadde vi slått fra oss tesla, fordi den koster endel penger. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe bil.
Etter diverse runder i excel ble det prøvekjøring.
Etter prøvekjøring ble det naturligvis bestilling.
foruten at vi har en litt nyere bil så tenker dere identisk med oss ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

steinidar

1. Teknologisk vidunder
2. Design
3. Pris & bruks utgifter

Jeg håper bare på at el-biler fortsatt får passere gratis i bomringer, i 2016 så er E6 ferdigstilt oppover Gudbransdalen og da vil det koste oss tur/retur Gardermoen - Gudbransdalen over 400,-Kr i bompenger + diesel 350,-Kr. Så når jeg oppdaget Tesla Model S så var det ikke et vanskelig valg med tanke på rekkevidden.
Gardermoen

RoadRunner

1. Kjørelengde nok til å erstatte bil nr.1
3. "Korrosjonsfritt" karosseri alà Think og Buddy
2. Elektrisk drivlinje, med de fordeler det medfører.

Ytelse og pris er absolutt positive sideeffekter :-)
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Dr.Ling

#11
1. 600nm under høyrefoten til enhver tid.
2. Å være med på en revolusjon.
3. Rett og slett et røverkjøp, mtp hva en får for pengene.

Vurdert: Tesla Roadster, Porsche Boxster, Porsche 911, BMW M3, Toyota Supra, men hadde plutselig behov for familiebil og vurderte BMW M5 (tidligere utgaver), X5, Lexus R450, Skoda Superb, Mazda CX-5, Porsche Cayenne. Valget var enkelt, for å si det sånn.

For å dekke behovet for motorlyd, giring, og lekekjøring har jeg beholdt min Toyota AE86 som restaureres i disse dager :)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

TorkEL10

1. Fikk rabatt
2. slipper bompenger
3. Får kjøre verdens beste bil
P2245

Oreo

All of the above, samt at jeg ikke kan forsvare kjøp av denne da den kun har fire seter, ...og ja prisen da.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Kenneth Waal

1. Billig i drift / Økonomisk
2. 420 hk og 600nm til en rimelig penge, med all kraft fra 1 sec.
3. Fantastisk bil av utseende

Vi prøvekjørte en Audi A7 og vurderte å kjøpe den, men etter en prøvetur i Teslaen var jeg solgt - jeg MÅ ha en. Tok ikke lang tid før en Performance var bestilt :)
Synes det er artig å ha noe som ikke hele verden har, samt å få være med helt fra starten på fremtiden. Jeg har virkelig tru på Tesla.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA