Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av rklokk, onsdag 14. august 2013, klokken 12:26

« forrige - neste »

Tesla85

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:35
Sitat fra: Tesla85 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:32
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:26
Jeg skrur på forvarming på appen 10min før jeg drar. Fungerer fint :)
Det samme gjør jeg. Bare synd at appen er så treig....  :-\
Treg? Tar maks 5 sekunder før min gir bilens status? Noen ganger er den enda kjappere.
Bil og telefon er på wlan. Strømsparing er ikke påslått i bilen.
Det var rart. I dag klarte ikke jeg å få kontakt med bilen min før jeg dro på jobb. Jeg får se om det ikke er slått på stømsparing... Når jeg tester nå går det nemlig bare 2-3 sekunder før jeg får kontakt. Kanskje jeg har dårlig dekning der bilen står om natten :-\
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

trygvelo

Sitat fra: Tesla85 på onsdag 04. desember 2013, klokken 06:01
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:35
Sitat fra: Tesla85 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:32
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:26
Jeg skrur på forvarming på appen 10min før jeg drar. Fungerer fint :)
Det samme gjør jeg. Bare synd at appen er så treig....  :-\
Treg? Tar maks 5 sekunder før min gir bilens status? Noen ganger er den enda kjappere.
Bil og telefon er på wlan. Strømsparing er ikke påslått i bilen.
Det var rart. I dag klarte ikke jeg å få kontakt med bilen min før jeg dro på jobb. Jeg får se om det ikke er slått på stømsparing... Når jeg tester nå går det nemlig bare 2-3 sekunder før jeg får kontakt. Kanskje jeg har dårlig dekning der bilen står om natten :-\

Appen er helt håpløs på min telefon (Android) hjemme. På jobben fungerer den bra, 5-10 sek. Strømsparing er slått av. Jeg tror dekningsforhold på wlan/3G har stor betydning.

Men jeg syns det skulle vært full automatikk i stedet for å slå på manuelt via app. Og så burde den satt på speil/bakrutevarmer, frontrutevarmer, batterivarmer og evt. setevarmer noen minutter. Alt optimalisert i forhold til temperatur og hvor mye strøm man har tilgjengelig via tilkobling eller om man ikke er tilkoblet.

kimlillebo

Sitat fra: Tesla85 på onsdag 04. desember 2013, klokken 06:01
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:35
Sitat fra: Tesla85 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:32
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:26
Jeg skrur på forvarming på appen 10min før jeg drar. Fungerer fint :)
Det samme gjør jeg. Bare synd at appen er så treig....  :-\
Treg? Tar maks 5 sekunder før min gir bilens status? Noen ganger er den enda kjappere.
Bil og telefon er på wlan. Strømsparing er ikke påslått i bilen.
Det var rart. I dag klarte ikke jeg å få kontakt med bilen min før jeg dro på jobb. Jeg får se om det ikke er slått på stømsparing... Når jeg tester nå går det nemlig bare 2-3 sekunder før jeg får kontakt. Kanskje jeg har dårlig dekning der bilen står om natten :-\
Du må skru av "strømsparing" funksjonen på controls. Denne gjør at du tapper litt mer batteri om natten (kanskje 10km) kontra 1-2km, men det fører til at bilen ikke "sovner" helt. Og da vil appen få kontakt med bilen ganske raskt. Dette var noe som kom i oppdateringen 5,8 tror jeg (viss ikke 5,6).

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Trustno1

Sitat fra: den12mann på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:21
Noen ganger kjører jeg 0650 og noen ganger blir den over 7. Spent på om Tessi klarer å spå morgenformen og evt snoozing

Dette måtte da vært mulig å få til i appen, såfremt du bruker mobilen til vekkeklokke.

Bilen ser aktivitet på mobilen og tenker "aha, på tide å starte forvarmingen" :)

rklokk

Sitat fra: Tesla85 på onsdag 04. desember 2013, klokken 06:01
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:35
Sitat fra: Tesla85 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:32
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:26
Jeg skrur på forvarming på appen 10min før jeg drar. Fungerer fint :)
Det samme gjør jeg. Bare synd at appen er så treig....  :-\
Treg? Tar maks 5 sekunder før min gir bilens status? Noen ganger er den enda kjappere.
Bil og telefon er på wlan. Strømsparing er ikke påslått i bilen.
Det var rart. I dag klarte ikke jeg å få kontakt med bilen min før jeg dro på jobb. Jeg får se om det ikke er slått på stømsparing... Når jeg tester nå går det nemlig bare 2-3 sekunder før jeg får kontakt. Kanskje jeg har dårlig dekning der bilen står om natten :-\

Hvis du bruker wifi på bilen kan man bli lurt hvis dekningen er dårlig. Med kun 1 strek i bilen reagerer ikke min app hverken via wifi eller 3g. Etter at jeg justerte litt plasseringen til routeren fikk jeg 2 streker og da virker det hver gang. Har du dårlig wifi-dekning er det bedre å skru av wifi og la den stå på 3g. Det beste er selvfølgelig å finne et sted å plassere ruteren eventuelt kjøpe en extender til ruteren.
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

trygvelo

Sitat fra: rklokk på onsdag 04. desember 2013, klokken 12:53
Hvis du bruker wifi på bilen kan man bli lurt hvis dekningen er dårlig. Med kun 1 strek i bilen reagerer ikke min app hverken via wifi eller 3g. Etter at jeg justerte litt plasseringen til routeren fikk jeg 2 streker og da virker det hver gang. Har du dårlig wifi-dekning er det bedre å skru av wifi og la den stå på 3g. Det beste er selvfølgelig å finne et sted å plassere ruteren eventuelt kjøpe en extender til ruteren.

Er nok det som er problemet hjemme for min del. Skal først teste med wlan slått av, så blir det kjøp av extender tenker jeg.

Chlangum

Sitat fra: Trustno1 på onsdag 04. desember 2013, klokken 11:43
Sitat fra: den12mann på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:21
Noen ganger kjører jeg 0650 og noen ganger blir den over 7. Spent på om Tessi klarer å spå morgenformen og evt snoozing

Dette måtte da vært mulig å få til i appen, såfremt du bruker mobilen til vekkeklokke.

Bilen ser aktivitet på mobilen og tenker "aha, på tide å starte forvarmingen" :)

Det derre var ikke noe dårlig ide. Kanskje appen skulle fått sin egen vekkerklokke funksjon. Og så kunne man stilt inn hvor lenge etter vekking bilen skal begynne å forvarme automatisk.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

bb

Bare bruk VisibleTesla på PC/mac. Der har du mulighet til å sette opp schedule for forvarming, lading, etc. Jeg har også hatt problemer med å få kontakt med bilen via mobilappen. Men da jeg prøvde å gå inn via VisibleTesla fikk jeg beskjed at bilen sover. Jeg hadde da muligheten til å enten la bilen sove videre eller å vekke den opp.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Tesla85

Jeg skal se hvordan dekning jeg har når jeg parkerer bilen i kveld. Den blir vel enda dårligere når jeg får bilen inn i gareasjen etterhvert  :o .
Satser på å sette opp en forsterker til routeren min tenker jeg.  :)
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

Tesla85

Det ble dessverre ikke tid i går til testing.  :(. Da får det bli til neste uke.  ::)
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

eledille

Jeg tror heller ikke at det har så mye med om strømsparing er slått på eller ikke. Jeg har strømsparing slått på, og noen ganger kommer jeg inn på ti sekunder, andre ganger gir jeg opp etter ti minutter. Snittet når bilen sover er vel omtrent ett minutt, tenker jeg. Jeg tror heller det kommer av at den prøver på wifi og det ikke går eller noe i den stilen.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

JohanH

Jeg syns det mangler en opsjon enten i bilen eller appen på at også defrost på frontrute + bakrute (som da inkluderer sidespeil) aktiveres sammen med varme i kabinen. Kom til oppvarmet fin bil idag, uten snø/is på frontrute men sidespeil og bakrute så jeg ingenting i uten måtte skrapes/børstes.

trygvelo

Sitat fra: eledille på torsdag 05. desember 2013, klokken 09:27
Jeg tror heller ikke at det har så mye med om strømsparing er slått på eller ikke. Jeg har strømsparing slått på, og noen ganger kommer jeg inn på ti sekunder, andre ganger gir jeg opp etter ti minutter. Snittet når bilen sover er vel omtrent ett minutt, tenker jeg. Jeg tror heller det kommer av at den prøver på wifi og det ikke går eller noe i den stilen.
Definitivt, slo av wifi og nå fungerer det bra. Står man i område med dårlig 3G hjelper det selvsagt ikke... Har strømsparing slått av i tillegg.

Tesla85

Sitat fra: JohanH på torsdag 05. desember 2013, klokken 21:29
Jeg syns det mangler en opsjon enten i bilen eller appen på at også defrost på frontrute + bakrute (som da inkluderer sidespeil) aktiveres sammen med varme i kabinen. Kom til oppvarmet fin bil idag, uten snø/is på frontrute men sidespeil og bakrute så jeg ingenting i uten måtte skrapes/børstes.
Det var en god ide!  ;D
Er det noen som vet hvor strømmen går fra når du er koblet til strømnettet (Ladekabel) og bruker forvarme?
Tenkt at du har fulladet batteri, men at kablen står i?
Det hadde jo vært supert om bilen hadde oppfattet at den hade en ekstern strømkilde...   :P
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

jorkus

Ref manualen: MERK: Når Model S er koblet til, men ikke lader
aktivt, trekker den energi fra vegguttaket i
stedet for å bruke energi som er lagret i
batteriet. Hvis du for eksempel sitter i Model S
og bruker touch screen mens den står parkert
og er koblet til, tas energien som brukes, fra
strømuttaket i stedet for fra batteriet.

Det burde vel si at TMS også bruker strøm fra strømuttaket ved forvarming.. Mener at jeg leste at noen hadde målt at det gikk strøm både fra batteri og strømuttak ved forvarming fordi strømuttaket ikke klarte å levere nok strøm til forvamingen (schuko)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA