Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

TS

Sitat fra: gjerten på mandag 16. september 2013, klokken 18:53
Ser at du nevner dette med vinterdekk....er det slik at vinterdekk leveres senere (på felg)? Er vinterdekk inkludert i opprinnelig kjøpesum, eller kommer det en ny faktura fra Tesla på disse? Har ikke fått full klarhet i dette...


Du blir kontaktet når bilen er produsert :

Tilleggspakker
Oppdater din bestilling med følgende tillegg:
 
·         Vinterdekk på felg:
 
o    19" 245/45R19 Piggfritt Pirelli Zottozero – NOK 15.000
o    19" 245/45R19 Piggfritt Nokian Hakkapeliitta R2 – NOK 23.100
o    19" 245/45R19 Piggdekk Nokian Hakkapeliitta 7 – NOK 23.400
 


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Lille Lance

Bør vi gå for piggdekk? ... kjører både i by og på fjell, så jeg innbiller meg at det er lurt med pigg ... eller?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

kimlillebo

Første post som stolt eier!
Alt har gått kjempebra og jeg er super fornøyd. Her blir et fyldigere referat senere, nå prioriteres kjøring :-)
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

eledille

Sitat fra: Lille Lance på mandag 16. september 2013, klokken 19:31
Bør vi gå for piggdekk? ... kjører både i by og på fjell, så jeg innbiller meg at det er lurt med pigg ... eller?
Nei, nei og atter nei! Det eneste som piggfritt ikke duger til er våt, blank is. Bli hjemme eller legg på kjetting den ene dagen i året, så slipper du å høre på knastringen av pigg mot asfalt og vi andre slipper å bli plaget med ditt svevestøv.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

P85D+

Sitat fra: larsleik på mandag 16. september 2013, klokken 17:48
Sitat fra: takktakk på søndag 15. september 2013, klokken 22:03
Hei alle.

Til slutt må jeg si litt om farge. Jeg, og jeg tror mange med meg, vred meg en gang eller to i stolen da en kar på elbil.no kunne slå fast at alle som hadde kjøpt grå hadde gått på en kjempesmell. Med respekt og melde for hans smak, så er han jo helt på bærtur. Bilen er rå, og bare på de få dagene jeg har hatt den har nettopp farge blitt kommentert med positivt fortegn en haug av ganger. Så den selv ved siden av en sort en i Oslo, og er ikke i tvil om at jeg har valgt riktig. De grå felgene som bare er tonearter annerledes er prikken over i'en, og bilen er en akkurat passelig blanding av sint og elegant. Inni har jeg valgt sort skinn og karbon. Var lenge på lyst skinn, til kona og en kompis slo seg sammen og fikk meg fra det. Takk til dem - jeg er superfornøyd.



Har bestilt samme som deg, unntatt + pakke men med barneseter. Kidza kommer til å elske dem. Gleder meg sinnsykt! Kjørte ved siden av og bak en P85 fra Lysaker til Holmen i dag og jeg er helt enig i forhold til fargevelg. Helt rå! Grattis!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Har selv også barneseter - veldig bra men opp til max 135cm.
P85D og 85D

jkirkebo

Sitat fra: gjerten på mandag 16. september 2013, klokken 18:53
Når det gjelder Performance Plus: Jeg håper ikke bilen oppleves som ekstremt stiv og "banekjøringsrigget".
Jeg har selv gått for Plus-pakken, og har lurt veldig på dette. Men utifra det du skriver har jeg vel ingenting å frykte :-) Eller?

Etter min mening, nei. Jeg har jo P85+ og den føles på ingen måte ukomfortabel ut. Dog er det null krenging i svinger og den sitter som klistret på veien. Angrer på ingen måte at jeg bestilte plus-pakka. Du har full føling med veien uten at det rister og skumper. Styringen er også meget direkte og presis, og da har jeg den i "standard". Bilen føles ut som en mye mindre og lettere bil når man kjører den.

Om jeg skal sette fingeren på noe er det dekkstøy. Men det henger nok sammen med 21" lavprofil sportsdekk mer enn plus-pakka tror jeg. Dog har dette blitt bedre i løpet av noen hundre kilometer, jeg antar dekkene blir mer stillegående når de er kjørt inn. Det merkes også bare på dårlig asfalt, på god asfalt er den meget stille inni. Uansett er stereoanlegget i lydpakken etter min mening svært bra (men skru av Dolby) og overdøver uten problem all dekkstøy ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

takktakk

Sitat fra: gjerten på mandag 16. september 2013, klokken 18:53
TakkTakk: Gratulerer med en flott bil! Jeg har bestilt levering av min i mars 2014. Ser at du nevner dette med vinterdekk....er det slik at vinterdekk leveres senere (på felg)? Er vinterdekk inkludert i opprinnelig kjøpesum, eller kommer det en ny faktura fra Tesla på disse? Har ikke fått full klarhet i dette...

Når det gjelder Performance Plus: Jeg håper ikke bilen oppleves som ekstremt stiv og "banekjøringsrigget".
Jeg har selv gått for Plus-pakken, og har lurt veldig på dette. Men utifra det du skriver har jeg vel ingenting å frykte :-) Eller?

Hei!

Vinterdekkene betales (om du ønsker) med bilen og leveres på felg siden. Jeg synes absolutt ikke den er banerigget, og du har ingenting å frykte. Tvert imot. Super smooth er mer dekkende :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

D.O

Sitat fra: eledille på mandag 16. september 2013, klokken 21:04
Sitat fra: Lille Lance på mandag 16. september 2013, klokken 19:31
Bør vi gå for piggdekk? ... kjører både i by og på fjell, så jeg innbiller meg at det er lurt med pigg ... eller?
Nei, nei og atter nei! Det eneste som piggfritt ikke duger til er våt, blank is. Bli hjemme eller legg på kjetting den ene dagen i året, så slipper du å høre på knastringen av pigg mot asfalt og vi andre slipper å bli plaget med ditt svevestøv.
gå for piggdekk, hvis du trenger det. Det er kun den ene dagen det går galt du virkelig trenger det... http://www.nokiantyres.no/vinterdekkvelger
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Eopheim

Mottok bilen i dag, kjempefornøyd. En drøm å kjøre, har standard 85kw, noe som er mer enn nok for 99% av oss - det går så det griner!!! Dog et par issues : Håndtak på passasjersiden sluttet å virke etter et par timer - bilen "sover" nå i garasjen med et dørhåndtak ute- ikke bra. Kraftig regn resulterte i fuktighet/dugg inne i begge frontlyktene . Noen fler med tilsvarende erfaringer?
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

larsleik

Sitat fra: D.O på mandag 16. september 2013, klokken 22:28
Sitat fra: eledille på mandag 16. september 2013, klokken 21:04
Sitat fra: Lille Lance på mandag 16. september 2013, klokken 19:31
Bør vi gå for piggdekk? ... kjører både i by og på fjell, så jeg innbiller meg at det er lurt med pigg ... eller?
Nei, nei og atter nei! Det eneste som piggfritt ikke duger til er våt, blank is. Bli hjemme eller legg på kjetting den ene dagen i året, så slipper du å høre på knastringen av pigg mot asfalt og vi andre slipper å bli plaget med ditt svevestøv.
gå for piggdekk, hvis du trenger det. Det er kun den ene dagen det går galt du virkelig trenger det... http://www.nokiantyres.no/vinterdekkvelger

Kjører til Skåbu gjennom hele vinteren og Espedalen er såpeglatt, ingen salting der. Følte meg ikke trygg med min A6 Allroad på de veiene før jeg skiftet ut Conti piggfrie med Hakkapelliitta 7 pigg! Når piggfrie slipper taket er det glatt som bare det, gjelder vel alle dekk, men pigg sitter i hvertfall noe bedre på glattisen og hardpakket snø. Hakka 7 er kjøpt og betalt hos Dekkhallen ognligger lagret på hotellet i påvente av bilen. Mitt valg var enkelt.


P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++
Bestilt mai 2013, bekreftet 02.07. Levering desember. VIN P18666

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Li-Ion

Sitat fra: Eopheim på mandag 16. september 2013, klokken 22:42
Mottok bilen i dag, kjempefornøyd. En drøm å kjøre, har standard 85kw, noe som er mer enn nok for 99% av oss - det går så det griner!!! Dog et par issues : Håndtak på passasjersiden sluttet å virke etter et par timer - bilen "sover" nå i garasjen med et dørhåndtak ute- ikke bra. Kraftig regn resulterte i fuktighet/dugg inne i begge frontlyktene . Noen fler med tilsvarende erfaringer?
Har ingen erfaringer enda, men begynner å få mange signaler på at "verdens beste bil" slettes ikke er så bra alikevel. Tenker på alle promovideoene fra Tesla med smilende arbeidere med hvite hansker som gjennomgår bilen nøye før levering.... HELT SIKKERT !!!  Bare med de få bilene som er levert her i Norge vil jeg anta at feilprosenten er ganske stor: Lister som er skjeve og dårlig montert, gummilister som stikker ut, dårlig justering av soltak, dører og panser, vannlekasjer, riper i lakken, adaptere som mangler, DAB-radio som ikke virker, ladere som ikke virker, homelink virker ikke og dørhåndtak som streiker... tror listen er lang... Er vi virkerlig blitt så blendet av stor 17" skjerm og rask motor...? Jeg bare spør... Håper virkelig at det blir skjerpings fra Tesla nå fremover....jeg begynner å bli skeptisk....og det er fortsatt 3 mnd. til jeg får min... :( >:(
Be afraid...

kimlillebo

Bil hentet kl 14.00 i Bergen med 40km på telleren.
370km tilgjengelig juice ved typical range. (Typical range er veldig bra i forhold til opplevd rekkevidde på dagens tur).

Kjørte innom Aurland for å teste SC noe som funket veldig fint. En vanvittig ladehastighet. Konsumerte en middag og kjørte videre mot Brandal (Sunnmøre).
Køyrte via Sogndal og Nordfjordeid.
Det er en strekning med mye fjelloverganger og tempen låg mye mellom 4-6 grader.

Glad jeg fikk hentet i dag og ikke om en mnd eller 2 (men da er vel vinterdekkene klare uansett).

Kom hjem med 8 mil igjen på telleren og nå står den å lader i stikkontakten på 13A-240V, mens blåstikken på 32A (som jeg stresset veldig med å få klar) står alene å venter på adapter.

Bilen fungerer utmerket. Alt virker, alt ser bra ut og etter 45 mil så hadde jeg bare lyst å fortsette å kjøre. DAB glemte jeg å teste da Spotify gjennom Bluetooth fungerte så bra som det gjorde! Ingen lekkasjer eller fuktige lykter registrert ennå heller :-)

PS: Dama mente det var en batmobil og broren min refererte til sin gamle GSX-R når han opplevde akselerasjonen. Alt i alt en fin dag.

God natt alle sammen, her er en som gleder seg til å stå opp i morgen!

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

kimlillebo

Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Anew

Sitat fra: Elektriske_Jan på mandag 16. september 2013, klokken 22:56
Har ingen erfaringer enda, men begynner å få mange signaler på at "verdens beste bil" slettes ikke er så bra alikevel. Tenker på alle promovideoene fra Tesla med smilende arbeidere med hvite hansker som gjennomgår bilen nøye før levering.... HELT SIKKERT !!! 
Dette er nok en konsekvens av at det er en amerikansk bil, med amerikanske forhold på fabrikken. Leste litt her i går: http://www.indeed.com/cmp/Tesla-Motors/reviews

70-timers arbedsuke og null stillingsvern er en oppskrift på dårlig kvalitet.  :-X
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Andrewas

Til dere som er skuffet over DAB. Tesla er klar over problemet og skrev i mail til meg at de vil komme med en fiks for dette. Håper dette betyr at DAB problemene er noe som kan fikses med SW innstilinger eller programmering.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA