Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hurtiglader på Stoa, Arendal

Startet av SimenT, lørdag 10. august 2013, klokken 21:59

« forrige - neste »

SimenT

I henhold til den linkede e24.no-artikkelen i nyhetsbrevet fra Tesla nå nylig stod det at Tesla Model S var en
flopp i Danmark med 28 solgte per Mai.

Jeg plottet inn min egen spec på den danske siden. Min spec på 605 000 NOK endte på hele 771 000 DKK.
En toppspekket performance havner på over 950 000DKK.

Kan vi endelig si at det er deilig og være Dansk i Norge?  ;D
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

ebbrey

Hehe, prisene er det samme i tyskland også mener jeg.. Er vel få land som norge det er like deilig å handle en S i.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Kenneth Waal

Det er for én gangs skyld billigere å kjøpe bil i norge enn sverige, danmark og tyskland. Mulig noen flere også, men de vet jeg ivertfall stemmer. :)
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

teslaslaven

Nesten alle biler er dyrere i Danmark enn i Norge. Unntaket er de aller minste billigbilene samt ukurante biler som f.eks. Hyundai/Kia med V6-er.

jkirkebo

Sitat fra: hybridslaven på mandag 05. august 2013, klokken 00:16
Nesten alle biler er dyrere i Danmark enn i Norge. Unntaket er de aller minste billigbilene samt ukurante biler som f.eks. Hyundai/Kia med V6-er.

I tillegg tjener danskene vesentlig mindre enn nordmenn samtidig som strømmen er 3 ganger så dyr. Dermed er det mye mindre å tjene på å kjøre elbil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: SimenT på søndag 04. august 2013, klokken 23:11
I henhold til den linkede e24.no-artikkelen i nyhetsbrevet fra Tesla nå nylig stod det at Tesla Model S var en
flopp i Danmark med 28 solgte per Mai.
Her tror jeg du blander litt? I artikkelen står det "Mens elbilsalget i Danmark har vært en gedigen flopp med et salg på kun 28 biler i mai, ligger alt til rette for tidenes elbil-høst i Norge."

Det er altså ikke Tesla Model S som har floppet i Danmark, den har det jo ikke vært mulig å kjøpe foreløpig :)

Danske elbil-salg per mai iflg. artikkelen:
Nissan Leaf (67)
Renault Fluence (38)
Peugeot Ion (7)
Eagle EG2028HR-01 (6)
Renault Zoe (6)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Corny

I England oppgis ikke pris foreløpig, og designstudio lar deg bare velge farge, tak, dekk og interiør.

Man får ca 45.000,- "avslag", null veiskatt, ikke luksusbilskatt, men jeg vet ikke hvor mye dette har å si totalt. Reservasjonsprisen er ca 36.000,-

Da jeg var i England i sommer snakket jeg med en bilforhandler som sammenlignet Tesla med Jaguar (utseendemessig). Han trodde Tesla ville selge bra i England. Han mente også at utbygging av superchargers var i gang i England, men det tviler jeg sterkt på da bilen ikke kan bestilles der enda...
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Djur1

Pluss at danskene har omtrent 50 % skatt i snitt på sin lønn som ikke er like høy som i norge.Jeg tror de regner at en gjennomsnittsdanske må jobbe i 43 år for å kunne få råd til en premiumbil feks a4 2.0 TFSI.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

DKLarsR

Tror at I skal have lidt hjælp fra en lokal :-)

Model S sælges skam i Danmark (vi har to Tesla kontorer). Jeg har selv ordre P85 #3659. Jeg har set danske fakturanumre over 100, så jeg vil tro at der er solgt mellem 100-200 i Danmark. Levering omkring november.

Desværre betaler vi både moms (mva) og import tax, så derfor er Model S dyrere her. Til gengæld betaler vi ikke registreringsafgift (180 pct.!), så jo, dyrere end i Norge, men MEGET billigere end f.eks. BMW M5 (DKK 2,2 - 2,5 mio. med rimeligt ekstra udstyr). Derudover udløber incentives ultimo 2015 og derefter vil det blive meget svært at sælge el-biler i Danmark!

el-fanboy

Sitat fra: DKLarsR på mandag 05. august 2013, klokken 12:22
Tror at I skal have lidt hjælp fra en lokal :-)

Model S sælges skam i Danmark (vi har to Tesla kontorer). Jeg har selv ordre P85 #3659. Jeg har set danske fakturanumre over 100, så jeg vil tro at der er solgt mellem 100-200 i Danmark. Levering omkring november.

Desværre betaler vi både moms (mva) og import tax, så derfor er Model S dyrere her. Til gengæld betaler vi ikke registreringsafgift (180 pct.!), så jo, dyrere end i Norge, men MEGET billigere end f.eks. BMW M5 (DKK 2,2 - 2,5 mio. med rimeligt ekstra udstyr). Derudover udløber incentives ultimo 2015 og derefter vil det blive meget svært at sælge el-biler i Danmark!

Haha, legendarisk bra førstepost! Velkommen til forumet!  :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Avh

Beste (les. raskeste) ladepunkt i København/Malmø-området anyone? Skal kjøre Moss-Malmø/Køben t/r så snart som mulig.
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

fredag

Sitat fra: Avh på onsdag 12. mars 2014, klokken 18:05
Beste (les. raskeste) ladepunkt i København/Malmø-området anyone? Skal kjøre Moss-Malmø/Køben t/r så snart som mulig.

For ladestasjoner i Sverige sjekker du http://www.uppladdning.nu/

Clever har 5 ladesteder i København med 22kW type2.

Last ned iPhone appen til Clever, gå inn på "Stiktyper" og velg kun "Mennekes", og så kan du se hvor Clever har type2-ladestasjoner. Husk å bestille ladekort fra Clever før du drar:

https://www.clever.dk/english/charge-on-clever's-network/
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

hookmaker

Tesla MS tar fart i Danmark og! 112 solgt i 2013, - men bare i februar 2014 fikk Tesla DK over 100 bestillinger. Henter ut min om 14 dager, og uten avgift så blir det en kanonfølelse att slippe de 180% til staten. Det gikk litt tregt i 2013, men nu når mange har sett den daglig, så kommer flere og flere att bestille.
Nu er Norge ju helt extrem med incentives - først og fremmest selges bilen uten MVA, den går ikke i Danmark, her slipper INGEN MVA! 8). Det blir ikke heller noen gratis parkering, gratis brupeng, kjøring i bussbane eller sån, men bare følelsen av at ALLE andre har kjøpt sin egen pluss 1,8 bil til staten det er helt unikt altså. ;D   I øvrig har vi den samme diskussionen i media i DK som i Norge, men vi har et ordspråk her som jeg ikke veit om finnes i Norge og: "Rønnebærene er sure sa ræven, der han ikke kunne nå dem"  8) 

Amoss

Sitat fra: hookmaker på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:06
... men vi har et ordspråk her som jeg ikke veit om finnes i Norge og: "Rønnebærene er sure sa ræven, der han ikke kunne nå dem"  8)

"Høyt henger de og sure er de"
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Brede

Sitat fra: hookmaker på onsdag 12. mars 2014, klokken 20:06
Tesla MS tar fart i Danmark og! 112 solgt i 2013, - men bare i februar 2014 fikk Tesla DK over 100 bestillinger. Henter ut min om 14 dager, og uten avgift så blir det en kanonfølelse att slippe de 180% til staten. Det gikk litt tregt i 2013, men nu når mange har sett den daglig, så kommer flere og flere att bestille.
Nu er Norge ju helt extrem med incentives - først og fremmest selges bilen uten MVA, den går ikke i Danmark, her slipper INGEN MVA! 8). Det blir ikke heller noen gratis parkering, gratis brupeng, kjøring i bussbane eller sån, men bare følelsen av at ALLE andre har kjøpt sin egen pluss 1,8 bil til staten det er helt unikt altså. ;D   I øvrig har vi den samme diskussionen i media i DK som i Norge, men vi har et ordspråk her som jeg ikke veit om finnes i Norge og: "Rønnebærene er sure sa ræven, der han ikke kunne nå dem"  8)

Det ordtaket skulle vi hatt i Norge også ja!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA