Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Diverse artikler som omhandler Tesla (ikke tester)

Startet av eg1l, fredag 12. juli 2013, klokken 01:51

« forrige - neste »

eg1l

Hei.

Får beskjed fra importør om at bilen (ny Accenta) ikke leveres med SIM kort, men at de vanligvis bruker tvilling-SIM.
Er dette noe som fungerer?

Ingebrigt

Nå har ikke jeg detaljkunnskap om temaet,  men det vanlige er at bilen leveres med sim. Jeg tror faktisk ikke det vil virke med vanlig abonnementet.
Høres ut som at 'noen' har rotet bort kortet og importør prøver seg med en spansk.

Rasmus.B

Har du kjøpt denne bilen fra en norsk forhandler? Leaf kommer med simkort ferdig montert i en TCU unit som ligger bak hanskerommet. Er ikke sikker på om det engang går å skifte ut disse. Det skal være ett 5års abonnement inkludert i prisen. Hvis dette er en Europa import kan det hende at det må gjøres en TCU reset. Det kan en Nissan forhandler gjøre for deg, men det koster litt da. Er det en USA import kan du egentlig bare glemme hele saken.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

eg1l

Jeg har ikke kjøpt enda, begynte å stusse litt på dette.
Bilene kommer visst direkte fra Nissan Nederland.

Ingebrigt

Og er altå importert av en glad amatør som skal ha penger for sin inkompetanse.

Elmo

Sitat fra: Ingebrigt på onsdag 26. juni 2013, klokken 17:31
Nå har ikke jeg detaljkunnskap om temaet,  men det vanlige er at bilen leveres med sim. Jeg tror faktisk ikke det vil virke med vanlig abonnementet.
Høres ut som at 'noen' har rotet bort kortet og importør prøver seg med en spansk.

Ja det MÅ være tull.
Nissan har global avtale med Telenor Connection og vill aldri la bilens kommunikasjon gå på "private" abonnement.

Der er forøvrig snart SIM-kort i alle bilmerker/modeller
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eg1l

Da ble dette plutselig ikke et tema lengre. Ny Acenta kjøpt hos Nissan forhandler :)

Rasmus.B

Grattis. Når får du den?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

eg1l

I starten av august fikk jeg høre :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA