Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

cstromme

Jeg får ikke bilen min før i juni, og jeg har blitt anbefalt å legge ut min (relativt lettsolgte) 1,5 år gamle Toyota Avensis i løpet av de neste ukene.

Er visst rolig på bruktbilmarkedet nå. Tror ikke det skader å kvitte seg med de gamle bilene med forbrenningsmotor nå før elbilene tar over størstedelen av markedet.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

hawkman

Sitat fra: janmb på torsdag 20. februar 2014, klokken 11:17
Sitat fra: Kagex på torsdag 20. februar 2014, klokken 10:59
du har nok god tid, tar ca 6-8 uker fra in transit

6-8 uker er IKKE god tid til å selge bil i disse dager, dessverre.

Føler på det ja.. Har forespeilet levering i mai. Blir det april istedenfor, så er det kjapt litt mere stress med å få solgt unna.
S85 - April 2014
70D - Desember 2015
BMW i3 94Ah - Januar 2017
X75D - Bestilt 11/5-2017

espenlg

Sitat fra: frekri på torsdag 20. februar 2014, klokken 02:06
I dag har jeg fått ny status på bilen min: "Your Model S is being prepared for pickup or delivery". Men jeg har akkurat fått beskjed om at de ikke klarer å levere ut bilen den 28. likevel pga. forsinkelser og må vente lenger. Den nye statusen betyr at bilen er i Drammen?
Jeg har fått samme status og hadde egentlig levering 24. februar men DES fortalte meg i går at bilen IKKE var i Drammen enda. Så jeg har konkludert med at statusen på mytesla er basert på opprinnelig avtalt levering for en måned siden og at forsinkelser ikke blir hensyntatt.
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

espenlg

Noen som har klart å hoste opp info om hvilken båt som går fra Rotterdam til Drammen i disse dager?
S85 | Grå | 19" | Alt utstyr minus luft, hylle og 7-seter.
Bestilt 06.09.13 | Bekreftet 09.09.13 | VIN 24.09.13 | I produksjon 03.01.14 | Levering 21.02.14

Ronngot

Tar det som et positivt tegn at Tesla annonserer de får lavere leveringstall første kvartal 2014 enn siste 2013 grunnet mange biler i transit ut av USA. Det tyder på at de produserer fortløpende og ikke forprioriterer amerikanske biler frem til medio Mars :-) Har jo versert en del rykter rundt dette....

http://www.forbes.com/sites/markrogowsky/2014/02/19/tesla-earnings-model-x-delayed-till-2015-but-the-financials-look-good/

kjelsås1978

Fikk leveringsdato av DS i dag 27/3... Noe forsinket pga. dårlig vær over dammen og forsinkelser pga. tog... Min er ennå ikke på båt.

torerikb

Utlevering på Lade 27/3 iht mail fra DS i dag...

Sent from my HTC One dual sim using Tapatalk

Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Meringdal

Min ble i transit omtrent samtidig som dere to siste her. In transit 29.01.

Estimert dato var satt til den 18. Ser ut til at jeg kan vente meg en uke med forsinkelser jeg også da..

jakobs1

Leveringstid på faktura 10.mars.
Telefon fra des i dag og avtalt tid 17 mars.

Bestilt og bekreftet 09.sept.

Meringdal

når ble din i produksjon eller in transit Jakobs1?

Ser mange har fått telefoner idag om forsinkelser. Har enda ikke hørt noe. Blir jo spennende å se.

Anew

Sitat fra: cstromme på torsdag 20. februar 2014, klokken 08:38
Sitat fra: Tai på torsdag 20. februar 2014, klokken 00:30
Sitat fra: cstromme på onsdag 19. februar 2014, klokken 23:33
Bestilte/bekreftet her i forrige uke, og jeg har fått beskjed om at jeg får levering i tidlig juni. Optimistisk av selgeren?
kke nødvendigvis.

Mye av det trykket som har vært i det siste er fra før prisstigningen i november og mens hypen var på det største. Det har nok roet seg litt selv om du må belage deg på 4 måneders ventetid.

Ah. Nå ble jeg lettet, så plutselig for meg august her.
Jeg ville ikke vært så optimistisk. En ting er at trykket i mini-markedet Norge kanskje avtar litt, men det er jo først nå at ekspansjonen inn i Europa forøvrig og ikke minst Asia starter. De skal også begynne å levere til de høyrekjørte markedene i løpet av våren.

Produksjonen skal opp, men det skal etterspørselen også.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

kdid

Sitat fra: cstromme på onsdag 19. februar 2014, klokken 23:33
Bestilte/bekreftet her i forrige uke, og jeg har fått beskjed om at jeg får levering i tidlig juni. Optimistisk av selgeren?
Jeg også bekreftet bestillingen min nylig. På forespørsel sa de jeg kunne forvente levering sent i Mai eller begynnelsen av Juni.

Jeg hadde lagt inn bestillingen i November i fjor, og på det tidspunktet var Mai det tidligste jeg kunne velge som levering. Så derfor ble jeg overrasket over at jeg kunne få levering så snart. - Det er godt å høre at andre også får samme estimat.

Hvis det går slik, så får vi ny bil før ferien. Det er på ingen måte feil det.  8)
Model S85 - grå, pano, std 19", tekstil, piano, dobbellader, tech, luft, park, lyd, hylle, Nokian R2.
Ekstra: Komplett gummimatter, Whispbar takstativ, JKirkebø adaptersett, Ditec lakkbeskyttelse.
Bestilt: 30. November 13; Bekreftet: 16. Februar 14; I produksjon: 24. April 14; Ferdig produsert: 25. April 14; Estimert levering: Mai/Juni; Levert: 20. Juni 14!
Kjørt: 18500 km fram til 13. Februar 15 (Kommer aldri til å holde med 20000 km i året på denne.)

OddB

Jeg tror du gjør lurt i å sette krysset dit i kalenderen 6 mnd fra bekreftelsesdatoen. Jeg bekreftet 20.9, da kunne jeg velge januar som estimert leveringstidspunkt. Dette så jeg på som rimelig optimistisk, og valgte heller Mars som leveringstidspunkt. Det viser seg nå å stemme godt. Jeg får bilen samtidig som de andre som bestillte i slutten av september.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Tai

Sitat fra: kjelsås1978 på torsdag 20. februar 2014, klokken 14:29
Fikk leveringsdato av DS i dag 27/3... Noe forsinket pga. dårlig vær over dammen og forsinkelser pga. tog... Min er ennå ikke på båt.

Tenker min er på samme båt men DS har enda ikke latt seg høre fra. Dumt med så sen levering men veldig frustrerende å høre om alle andre som får beskjed hvor bilen ligger an. Sta som jeg er vil jeg heller ikke kontakte DS og mase, jeg har betalt 600k for et produkt og da må en kunne forlange et minimum at service.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ellholt

WOW, nå fant jeg til og med reg.nummeret til bilen min :-) . Registrert i dag , men stusser litt over at den står som 5 seter, da jeg har bestilt bakre seterad for barn.
Kan ikke DS bare ringe og si at jeg kan komme og hente bilen? Dette er jo værre en julaften som liten .....
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA