Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

daniel_mh83

noen som har gjort endelig bestilling den 28/10/13 som har fått leverings dato? jeg har bestillt P85 men ikke hørt noe enda! bør jo nærme seg!

MrDriveby

Sitat fra: daniel_mh83 på søndag 16. februar 2014, klokken 18:55
noen som har gjort endelig bestilling den 28/10/13 som har fått leverings dato? jeg har bestillt P85 men ikke hørt noe enda! bør jo nærme seg!

Når fikk du in transit?
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

TeslaTerje

Eg bekreftet bestillingen min den 20.11 har fått mail om levering i slutten av mars.
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

ctr46

Til dere som fortsatt er utålmodig.. Jeg bekreftet 31/8-13. Ligger an til levering første halvdel av mars... Ikke fått eksakt dato enda.
85D

Piddi

Jeg bestilte og gjorde alt ferdig den 26/8 og ble forespeilet bilen i januar. Deretter ble det forskjøvet til første halvdel av februar og nå er det forskjøvet til mellom 1-15 mars!!! VIN 232XX og det er en vanlig S 85 som fikk status i transitt  4/1-14

Syntes opplegget virker noe tilfeldig uten at DS kan styre det, jeg har kollegaer som bestilte S 85 2 uker etter meg og får de i neste uke mens jeg risikerer å måtte vente ytterlige 2 uker, og der er ingen store forskjeller i vår spekking av bilene som skal forklare forskjellene i leveringstiden.

Det er for så vidt greit å vente på bilen da det er vanlig ( BMW X3 hadde i sin tid 8 mnd leveringstid) men det bør være mer konkrete tilbakemeldinger så tett opp til levering da noen bør vite hvor bilene er til enhver tid etter transporten er påbegynt.

Det er bare å smøre seg med tålmodighet og håpe at servicen i ettermarkedet er mer forutsigbar ::)

tho

Føler meg også ganske snytt. Da jeg har fått forespeilet levering i midten av mars. Men det er jo absolutt ingenting jeg kan gjøre. Må bare tenke på andre ting å vite at dette er glemt når bilen er levert.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Mr.Hansen

Kan forskjellende i leveringen ha noe med lasting og lossing av tog/båtene å gjøre?

Feks.
De første som kommer til kaien er ikke de som blir losset ombord først osv.
Først så skal de bli lastet over på tog, så for å lastet over til båt. Bli ferdigstilt i Nederland så for å lastet over på båt igjen før de ankommer Drammen. Mye lasting og lossing.

Bekreftet 20 Oktober(lovet levering Februar), Faktura 5 Februar, leveringdato på faktura 24 Mars. Krysser fingerne for tidligt Mars.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Anew

Pachuca i Drammen igjen. Håper og tror hun har med seg bilen min denne gangen.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

ctr46

Fikk faktura den 11.02. Der står det levering 27.02.14. DS har sagt at han ikke vet noe nøyaktig enda. Vet ikke hva som er vanlig i forhold til forventet levering i forhold til faktura leveringsdato?
85D

Lille Lance

Sitat fra: ctr46 på mandag 17. februar 2014, klokken 01:00
Fikk faktura den 11.02. Der står det levering 27.02.14. DS har sagt at han ikke vet noe nøyaktig enda. Vet ikke hva som er vanlig i forhold til forventet levering i forhold til faktura leveringsdato?
Leveringsdato er kun et estimat ... det er så mange hendelser som kan medføre at tidspunkt ikke kan oppfylles. Forsinket tog, forsinket båt, container kommer ikke med på båten, din container blir alltid tatt sist, osv ...

Min faktura sier levering i morgen kl.1200, og kanskje kanskje kan det gå i oppfyllelse. Men pga av forsinkelser skjer det antagelig ikke før senere i denne uka. Hadde alt gått etter planen f.o.m. "In transit", så hadde jeg hatt bilen for en uke siden.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Knut Erling Øen

Sitat fra: daniel_mh83 på søndag 16. februar 2014, klokken 18:55
noen som har gjort endelig bestilling den 28/10/13 som har fått leverings dato? jeg har bestillt P85 men ikke hørt noe enda! bør jo nærme seg!

Jeg gjorde bestilling 28/10-13 og fikk tlf om levering fredag kveld... Tror det er tidlig forhold til mange andre her. Kanskje vært heldig med spec, lasting lossing mv. Syntes jeg ventet lenge på in prod på My Tesla, men derfra til transit og til melding om levering gikk det fort...  :)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

Kagex

Da var du heldig, bestilte 8 okt og ds har ikke engang sendt meg fakturaen
P29687

ebbrey

Kom 8 biler til drammen store idag. Starta akkurat å losse. Kun sorte/grå/blå
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Lille Lance

#4948
Sitat fra: ebbrey på mandag 17. februar 2014, klokken 09:12
Kom 8 biler til drammen store idag. Starta akkurat å losse. Kun sorte/grå/blå
Ser du en sort P85 med VIN 24256?  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

ebbrey

Sitat fra: Lille Lance på mandag 17. februar 2014, klokken 09:40
Sitat fra: ebbrey på mandag 17. februar 2014, klokken 09:12
Kom 8 biler til drammen store idag. Starta akkurat å losse. Kun sorte/grå/blå
Ser du en sort P85 med VIN 24256?  :o

hehe vanskelig å lese fra veien :p
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA