Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

MrDriveby

Sitat fra: KristianKBE på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:10
Kjenner at det svir langt inn i ryggmargen, når folk som har bestillt 1,5 måneder etter meg, får bilen før meg...
Hva skjer? Er det fordi jeg ikke maser?

Dette liker jeg IKKE, og har faktisk nesten sluttet å sjekke både forum og MyTesla...
Gleder meg selvsagt MASSE til bilen kommer, men synes det er fryktlig kjedelig å se "alle" som kommer før meg i køen. Flere har også utlevering samme sted som meg, så det lukter ugler i mosen.... Grrrrr :p

Min far sitter i akkurat samme situasjon som deg, av en merkelig grunn så klarte de ikke å få med deres biler på båten Melbourne, og neste båt gikk nesten en uke etter og den skulle innom flere havner i Europa før Rotterdam. Ankom Rotterdam 14. Feb, men høyst trolig er ikke dette nok tid til å losse over til Pachuca som gikk mot Drammen i morgentimene i dag. Er dere heldige har de klart å losse om og bilene ankommer Drammen i morgen.
TMS P85
Multi-rød m/alt utstyr foruten alarmpakken og barneseter
21" Grå Tesla + 19" Polar gun-metall

Leif1

Sitat fra: Tai på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:55
Sitat fra: jonnerns på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:29
snakket med DS i dag og han sier bilen fortsatt er i USA. Har tidligere fått bekreftet at bilen var ferdig produsert 9/1.

Min var ferdig produsert 13/01 og det siste jeg hørte fra DS var utlevering 13/03. Da står nok min bil også i USA fremdeles. Uff, liker ikke å spekulere i dette men det ser skikkelig dårlig ut.

Tai

Det der høres helt utrolig ut. De vil jo gjerne levere ut så mange biler som mulig i første kvartal. At de setter biler på lager en måned rimer ikke med den politikken.
Konvertitt fra S til X

MrDriveby

Sitat fra: Leif1 på lørdag 15. februar 2014, klokken 10:03
snakket med DS i dag og han sier bilen fortsatt er i USA. Har tidligere fått bekreftet at bilen var ferdig produsert 9/1.

Min var ferdig produsert 13/01 og det siste jeg hørte fra DS var utlevering 13/03. Da står nok min bil også i USA fremdeles. Uff, liker ikke å spekulere i dette men det ser skikkelig dårlig ut.

Tai

Det der høres helt utrolig ut. De vil jo gjerne levere ut så mange biler som mulig i første kvartal. At de setter biler på lager en måned rimer ikke med den politikken.

Bilen er nok i Rotterdam med båten som kom i går, og så må den stå der en uke og så planlegger faktisk tesla Norge 2 uker fra ankomst i Drammen til levering. Iallefall her i stavanger :o mulig for å sikre seg?
TMS P85

Teslanewbie

Sitat fra: MrDriveby på lørdag 15. februar 2014, klokken 09:33
Sitat fra: KristianKBE på lørdag 15. februar 2014, klokken 00:10
Kjenner at det svir langt inn i ryggmargen, når folk som har bestillt 1,5 måneder etter meg, får bilen før meg...
Hva skjer? Er det fordi jeg ikke maser?

Dette liker jeg IKKE, og har faktisk nesten sluttet å sjekke både forum og MyTesla...
Gleder meg selvsagt MASSE til bilen kommer, men synes det er fryktlig kjedelig å se "alle" som kommer før meg i køen. Flere har også utlevering samme sted som meg, så det lukter ugler i mosen.... Grrrrr :p

Min far sitter i akkurat samme situasjon som deg, av en merkelig grunn så klarte de ikke å få med deres biler på båten Melbourne, og neste båt gikk nesten en uke etter og den skulle innom flere havner i Europa før Rotterdam. Ankom Rotterdam 14. Feb, men høyst trolig er ikke dette nok tid til å losse over til Pachuca som gikk mot Drammen i morgentimene i dag. Er dere heldige har de klart å losse om og bilene ankommer Drammen i morgen.

Hei ser at din ble ferdige 9 feb og du har levering i Mars , det er rask . Min ble ferdige 14feb , er det rimelig å anta at bilene skippes på samme båt ?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

MrDriveby

De sier slutten av mars, men har ikke fått noen dato. Satser på bilen når APL Shanghai som forlater Newark den 24. Feb. Ankommer i tilfelle da 5-6 mars, og satser på den da kommer med førstkommende frakt med Pachuca som er inne i Drammen 9ende.

Men alt er spekulasjoner og alt må i tilfelle klaffe i Rotterdam.

Men mitt servicesenter og Nederland har sagt levering i løpet av mars, uten det er satt noen form for dato.

Blir spennende å se 8)
TMS P85

Adduc

Sitat fra: Leif1 på lørdag 15. februar 2014, klokken 10:03

Tai

Tja, min var ferdig produsert 13.01 også.  Skulle bli kontaktet rundt månedsskiftet, men ringte dem i går - er lei av at jeg aldri får tilbakemeldinger når de sier de skal kontakte meg.  I går sa de at "det ser ut til at bilen din kommer 19.03, men du blir kontaktet snart".
Mulig jeg får bilen til sommeren, da? :-\
________
Adduc

Tai

Sitat fra: Adduc på lørdag 15. februar 2014, klokken 11:42
Tja, min var ferdig produsert 13.01 også.  Skulle bli kontaktet rundt månedsskiftet, men ringte dem i går - er lei av at jeg aldri får tilbakemeldinger når de sier de skal kontakte meg.  I går sa de at "det ser ut til at bilen din kommer 19.03, men du blir kontaktet snart".
Mulig jeg får bilen til sommeren, da? :-\

Der er det som irriterer meg også. Man får ingen som helst tilbakemeldinger fra Tesla med mindre man går og maser på dem. Og da får du bare beskjed om at bilen er utsatt. Regner med at jeg får samme beskjed fra Tesla som Adduc og da har de utsatt levering mer enn 2 måneder. Uten å ha giddet å gi beskjed.

Det er den form for lempfeldighet som irriterer meg, ikke den faktiske utsettelsen. Man legger 600K på bordet for et beta produkt og er testpilot. Da kunne godt Tesla ha tatt seg bryet til å bruke 3 minutter på å sende en mail.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Orcuz

Da var min ferdig produsert og i transitt. Blir det mer spennende nå så dør jeg snart :p

TeslaTerje

Har fått mail at bilen er på veg til europa men på min side på tesla så er den nettopp kommet i produksjon. Men ser på forumet at dei oppdatere sidene seint så satser på at eg får min i slutten av mars :)
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Sjøhyene

Slapp nå av folkens! Alle får vel så vidt jeg har skjønt beskjed ca en måned før overlevering slik, akkurat slik som også ble lovet helt i starten.
Personlig er jeg glad for at de heller bruker tiden sin på å faktisk få bilene klare heller enn å berolige frynsete nerver.

Og jeg mener også at 6mnd venting når 5mnd ble forespeilet er helt ok, og innenfor hva som må forventes med en såpass hypet bil fra en fersk bilprodusent.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Longice

Haha! Denne tråden er det levende bevis menn aldri blir voksne:)

Bilen kommer når den kommer, ferdig med det. Det hjelper ikke å sitter her å tro og håpe både det ene og andre, produsert ikke produsert, i transitt eller ikke. Samma det, bilen kommer når den kommer!
Tesla tar kontakt når bilen nærmer seg klar for levering. Alle vet at det kan ta opptil 1/2 år leveringstid.
Det samme gjelder andre produsenter. Kanskje ikke et helt 1/2 år, men bortimot. Man må huske at Tesla er nystartet bilprodusent. Så vidt jeg vet, så har de kun en fabrikk der bilene produseres, da tar det tid å produsere så mange biler de har i bestilling.

Longice

Sitat fra: Sjøhyene på lørdag 15. februar 2014, klokken 15:52
Slapp nå av folkens! Alle får vel så vidt jeg har skjønt beskjed ca en måned før overlevering slik, akkurat slik som også ble lovet helt i starten.
Personlig er jeg glad for at de heller bruker tiden sin på å faktisk få bilene klare heller enn å berolige frynsete nerver.

Og jeg mener også at 6mnd venting når 5mnd ble forespeilet er helt ok, og innenfor hva som må forventes med en såpass hypet bil fra en fersk bilprodusent.

Så bra! :)

sirtom

Sitat fra: sirtom på lørdag 15. februar 2014, klokken 06:18
Da var det vår tur på fødestua :D Endelig forløsning er vel et par-tre-fire dager unna?

Grå S85 uten alt, men med techpakke, vinterpakke, parkeringssensorer og hattehylle.
#31353, bestilt & bekreftet 30.10.2013

Her går det unna!
Fødselen unnagjort og "In transit" som ny status

Adduc

Sitat fra: Longice på lørdag 15. februar 2014, klokken 15:57
Haha! Denne tråden er det levende bevis menn aldri blir voksne:)

Bilen kommer når den kommer, ferdig med det. Det hjelper ikke å sitter her å tro og håpe både det ene og andre, produsert ikke produsert, i transitt eller ikke. Samma det, bilen kommer når den kommer!
Tesla tar kontakt når bilen nærmer seg klar for levering. Alle vet at det kan ta opptil 1/2 år leveringstid.
Det samme gjelder andre produsenter. Kanskje ikke et helt 1/2 år, men bortimot. Man må huske at Tesla er nystartet bilprodusent. Så vidt jeg vet, så har de kun en fabrikk der bilene produseres, da tar det tid å produsere så mange biler de har i bestilling.

Sorry Mac, at vi "aldri blir voksne" er Tesla's egen feil.  Så lenge de sier at de tar kontakt innen gitte datoer/tidsrom, må man regne med at kundene faktisk forventer at de hører noe da. 
Det gjelder tilbakemeldinger fra Tesla, eller skal vi si mangelen på disse.

Når det gjelder diskusjoner rundt båter her og der, last og tidspunkt - så er jo det bare med og gjør det interessant.  ;)
Du kan jo lese det du finner interessant, og la resten være.   ;)

________
Adduc

Quattro

Rart at det er så stor forskjell på praksisen til DSene, min DS tok kontakt når bilen var ferdig på Mytesla. Levering estimert mellom 19.03 og 02.04, i tillegg har vi snakket om finansiering og vinterdekkpakke. Veldig god oppfølging av min DS, jeg bor i Oslo.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA