Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

hhe

Olav;

Kjenner at dette er vel spennende. Av en eller annen grunn sjekker jeg mistenkelig ofte "My Tesla" konto. Er nok redd for at frekvensen kommer til å øke betraktelig fremover (hvis mulig).

Gleder meg over at du har fått signal om 20.des og lev 07.jan  ;D

Min bil var trolig tenkt levert i Bergen, men har bedt om Oslo grunnet familie og besøksmuligheter samtidig, dette skulle gå fint (og kanskje raskere??)  :-\
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

hhe

Sitat fra: Brede på tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:27
Sitat fra: hhe på mandag 02. desember 2013, klokken 22:44
Hei! Min er bekreftet slik:
*15.nov, mail om "Tesla Model S delivery" -på vei til Norge..

Hvor lang tid erfarer dere det tar fra denne mail til bilen faktisk er klar for uthenting?

Gleder meg, er sagt før jul.. ;)

Jeg fikk denne mailen 26.november og skal hente bilen 19.desember. :)

Spennende Brede! Oslo?

Er det noen som vet om utstyrsnivået er med på å få bilen raskere/senere. Ser i tråd at kanskje mitt panotak er med på å forsinke prosessen..? Uansett, har fulgt med Tesla over mange år og gledet meg siden reservasjon i feb (depositum bet i juli) etter velsigning fra min bedre halvdel.. Hva kan man si annet enn, johoo!  ;)
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

Olav78

Sitat fra: hhe på tirsdag 03. desember 2013, klokken 23:49
Olav;

Kjenner at dette er vel spennende. Av en eller annen grunn sjekker jeg mistenkelig ofte "My Tesla" konto. Er nok redd for at frekvensen kommer til å øke betraktelig fremover (hvis mulig).

Gleder meg over at du har fått signal om 20.des og lev 07.jan  ;D

Min bil var trolig tenkt levert i Bergen, men har bedt om Oslo grunnet familie og besøksmuligheter samtidig, dette skulle gå fint (og kanskje raskere??)  :-\

Ja spennende måned i vente! :)
Transportmessig vil det vel ta en dag ekstra til Bergen kontra Oslo, spørsmålet er om de har like god kapasitet. Kjedelig om bilen kommer til Oslo for å bli stående på lager noen dager ekstra pga mange biler som skal ut.
Når det er sagt tror jeg ikke det er så mange biler som skal ut rundt årsskiftet. Ifølge Tesla Trondheim er det veldig få biler som skal ut fra dem i slutten av desember / begynnelsen av januar, så da vil det forhåpentligvis gå fort å få ut bilene. :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

Stellar

Sitat fra: Olav78 på onsdag 04. desember 2013, klokken 07:31
Sitat fra: hhe på tirsdag 03. desember 2013, klokken 23:49
Olav;

Kjenner at dette er vel spennende. Av en eller annen grunn sjekker jeg mistenkelig ofte "My Tesla" konto. Er nok redd for at frekvensen kommer til å øke betraktelig fremover (hvis mulig).

Gleder meg over at du har fått signal om 20.des og lev 07.jan  ;D

Min bil var trolig tenkt levert i Bergen, men har bedt om Oslo grunnet familie og besøksmuligheter samtidig, dette skulle gå fint (og kanskje raskere??)  :-\

Ja spennende måned i vente! :)
Transportmessig vil det vel ta en dag ekstra til Bergen kontra Oslo, spørsmålet er om de har like god kapasitet. Kjedelig om bilen kommer til Oslo for å bli stående på lager noen dager ekstra pga mange biler som skal ut.
Når det er sagt tror jeg ikke det er så mange biler som skal ut rundt årsskiftet. Ifølge Tesla Trondheim er det veldig få biler som skal ut fra dem i slutten av desember / begynnelsen av januar, så da vil det forhåpentligvis gå fort å få ut bilene. :)

Snakket med min DES på mandag, i Bergen er det ekstremt mange biler som skal ut før jul forteller han. Nå nærmer det seg for min del, dato satt til 23/12, men stor sannsynlighet for tidligere 8)
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Jon123

#3394
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o
S85. Levert 2013.

Henning76

Sitat fra: simen123 på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:04
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o

Det kommer stadig gigantiske lass til Drammen. Jeg bor i byen, og kjører forbi den midlertidige oppstillings/klargjøringsplassen deres i Neumanns gate hver dag. 300m senere kjører jeg forbi det som er i ferd med å bli den nye, store butikken til Tesla i Bjørnstjerne Bjørnsons gate (med klargjøringsplass for inntil 50 biler samtidig, innendørs).

I dag tror jeg at jeg telte minst 25 biler som var inne til klargjøring - og dette er bare de som er synlige.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

EvenSteven

Du så ikke en svart med regnummer EL27932 ?   ;D
Tesla S P85+ sølv

Henning76

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:45
Du så ikke en svart med regnummer EL27932 ?   ;D

Ser dessverre ikke regnummerne - 60sone med ganske høyt gjerde rundt plassen. Men det sto MANGE svarte der nå. En annen last var det nesten bare grå. Det virker definitivt som bilene kommer i batcher - mulig én farge per kontainer eller noe slikt.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

EvenSteven

Tesla S P85+ sølv

Olav78

Sitat fra: simen123 på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:04
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o

Blir nok det for min del også ja. Utlevering før nyttår med prøveskilt for registrering 2. Januar. :)
Skal også ha uoriginale vinterhjul, og fikk opplyst det samme mtp. Omlegging. Men har handlet vinterhjul hos Tempe dekk, som er suverene på service så de kommer og legger om på Lade om det er glatt på vegen :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

jsu224

Sitat fra: simen123 på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:04
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o

Fiffig at man ikke legger om 3dje parts dekk, ikke kunne love at jeg fikk vinterdekk på bilen og nekter å betale for å få et annet selskap til å legge om når jeg faktisk måtte ut å kjøpe 3dje parts. Man tvinger altså kunden til å kjøre hjem på holka med sommerhjul...

Heldigvis finnes det serviceinnstilte og meget oppegående mennesker også i Tesla, hvis ikke hadde min tro på dette selskapet vært død og begravet!

EvenSteven

De skulle gjerne gjort det, men de får ikke lov av Tesla USA. Som nevnt i denne tråden tidligere.
Så her har de faktisk ingen mulighet til å hjelpe oss, uten fare for å få smekk på fingrene fra De store gutta "over there".
Tesla S P85+ sølv

D.O

#3402
Sitat fra: Olav78 på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:32
Sitat fra: simen123 på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:04
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o


Blir nok det for min del også ja. Utlevering før nyttår med prøveskilt for registrering 2. Januar. :)
Skal også ha uoriginale vinterhjul, og fikk opplyst det samme mtp. Omlegging. Men har handlet vinterhjul hos Tempe dekk, som er suverene på service så de kommer og legger om på Lade om det er glatt på vegen :)
Dette tror jeg dere som skal låne penger får problemer med hvis det skal være pant i bil. Ingen betaler ut lån før midlertidig vognkort er registrert på ny eier.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Olav78

Sitat fra: D.O på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:49
Sitat fra: Olav78 på onsdag 04. desember 2013, klokken 10:32
Sitat fra: simen123 på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:04
Ble oppringt av Tesla nå, det er ingen mulighet å oppbevare biler hos de til nyttår for registrering.. MEN vi får med bilene hjem på prøveskilter til januar for registrering!! Da blir det julaften 22 Desember på Alnabru, så får vi håpe helårsdekkene holder noen mil på E6 så dekkhallen får lagt om   8) tesla hadde forøvrig ikke lov av sentralt å legge om 3 parts dekk ved levering, trolig med grunnlag i ansvar dersom noe skjer. Kommer også visstnok et gigantisk lass til Drammen 19, disse skal det et jobbes iherdig med å få ut helgen før jul :o
Dette tror jeg dere som skal låne penger får problemer med hvis det skal være pant i bil. Ingen betaler ut lån før midlertidig vognkort er registrert på ny eier.

Blir nok det for min del også ja. Utlevering før nyttår med prøveskilt for registrering 2. Januar. :)
Skal også ha uoriginale vinterhjul, og fikk opplyst det samme mtp. Omlegging. Men har handlet vinterhjul hos Tempe dekk, som er suverene på service så de kommer og legger om på Lade om det er glatt på vegen :)

Det stemmer, man må ha pengene om man vil ha ut bilen på prøveskilt. Jeg har ikke sikkerhet i bilen, og kan derfor hente ut bilen med prøveskilt
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

Zneip

Det er ganske strenge regler for bruk at prøveskilt. Hentet fra http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt

Prøvekjennemerker tillates bare brukt på kjøretøy som ikke er registrert. De er videre bare lov å bruke til følgende formål:

  • Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet
  • Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet)
  • Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon av en ny type)
  • Kjøring i forbindelse med registrering
Prøvekjennemerke må ikke brukes til ordinær transport av personer og gods hvis ikke trafikkstasjonen har gitt tillatelse til dette og skrevet det på kjøreseddelen.

...dessuten ganske kostbart - 260,- pr dag  :o Allikevel er det fryktelig fristende....
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA