Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

EvenSteven

Sitat fra: HKS på tirsdag 03. desember 2013, klokken 15:22
Sitat fra: EvenSteven på mandag 02. desember 2013, klokken 17:59
Sitat fra: HKS på mandag 02. desember 2013, klokken 16:45
Ordnet seg vist for deg også... EL27932 -> P21278 :)
Ja, kom til slutt!! Utlevering blir mest trolig utsatt en dag eller to, men DS har stått på for meg i dag, så det setter jeg stor pris på! Så de gjør så godt de kan selv om logistikken fra USA ikke er helt i vater!


Jeg har nettopp vært og hentet min Model S i dag. Så hvis ikke du også hentet den i dag er det bare å glede seg! :)

Jeg var faktisk innom i dag klokken 09:30 - Da jeg fikk en telefon kl 08:55 om at bilen var klar og kunne hentes! :)
Dessverre ble jeg oppringt ved en feil fra Service. Muligens blandet de mitt nummer/navn med en som hadde bil på service. Mystisk var det ihvertfall.

Så jeg stod på Alnabru med lua i hånda og stjerner i øynene mens gutta der nede løp rundt og prøvde å finne ut av dette. Evt. prøve å få tak i bilen min asap Zulu.
Må få nevne at alle hadde smil om munnen og virkelig gjorde en innsats for å finne ut av missforståelsen.!

Dessverre er ikke bilen kommet til Alnabru fysisk, så blir nok først helt klar om en dag eller to.

Som plaster på såret fikk jeg låne en Roadster i dag og en veldig hyggelig kar fra Tesla har hjulpet meg med levering av vinterdekk + dekkhotel / dekkskifte når bilen er klar.

Så må bare få bøye meg i støvet av den servicen jeg har opplevd der nede de siste par dagene.
Som tidligere frustrert kunde, med noe sviktende tillit må jeg nå si meg optimalt fornøyd og meget godt fulgt opp.
Så noen Kameler er herved spist til lunsj i dag ref. Noe hard kritikk tidligere.

Så legger meg i kveld med god følelse og tiltro til at bilen leveres ut så raskt det overhodet er mulig!

Ros til Tesla Teamet i dag.!! ;D
Tesla S P85+ sølv

D.O

Sitat fra: D.O på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:45
Sitat fra: D.O på mandag 02. desember 2013, klokken 09:36
Sitat fra: EvenSteven på mandag 02. desember 2013, klokken 09:24
Til info så ligger nå skipet "Pachuca" i dokk i Drammen igjen. Ankom i går kveld.
Var vel dette skipet som kom med et stort lass med biler for ca. 14 dager siden.
Kan stemme, da jeg fikk mail 0145 i natt (søndag) fra DS om at bilen kom til Norge i neste uke. Ser ut som om de har lange dager, så kudos til DS som finner tid å svare  :)
I følge DS kommer min bil med båt i morgen.
Edit... Ny status Din Model S blir klargjort for henting eller levering. bilen er altså kommet og på tur til Trondheim.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kataton

Sitat fra: gloom på tirsdag 03. desember 2013, klokken 14:23
Sitat fra: krister461 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:02
Sitat fra: gloom på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:44
Jeg fikk i dag beskjed om at min levering som i tre måneder har vært bekreftet i januar 2014 er flyttet til februar, just FYI. En venn av meg som bestilte tre-fire uker etter meg har fått sin originale levering (februar) flyttet til "mars/april", uten noen videre forklaring.
Ser deg ikke i statusarket. Når bestilte du?

Er veldig få som får bil i januar da de knapt har produsert noen norske biler i november. Håper de kommer i gang med produksjonen snart slik at det ikke blir så sent i februar før norske biler begynner å komme igjen.
Min bestilling ble bekreftet den 4. september.

Jeg bekreftet bestillingen den 26/07-2014. Naboen bestilte et par uker etter, vi har neste helt lik bil bortsett fra noe tilleggsutstyr (dobbeltlader etc).
Han har fått bekreftet utlevering 23. Desember mens min bil står fortsatt som "Vi har begynt å skaffe deler til din Model S." Jeg måtte selv kontakte de for å finne ut hvorfor min står med den statusen mens naboen sin er på vei over "dammen". De kunne da opplyse om at jeg var en av utvalgte "uheldige" bestillere som var satt bak i køen......
Hvordan er det mulig, ingen beskjed og absolutt ingen kø kultur???
Hvor mange er det som har opplevd det samme?
Hvis det er forsinket leveranse bør dette fordeles utover alle og ikke noe uheldige. Hvis det har med bestilt utstyr så burde de kontakte og informere at vi mangler deler, ønsker du bilen uten eller vil du vente.....

frskby

FAEN!!!!! Fikk nå tlf fra DS at jeg IKKE får bilen i morgen. Hadde visst ikke fått den ut av container enda.
Ny levering satt til mandag 9.
Har nå mistet helt troen og tilliten til dette selskapet. Sannsynligvis første og siste gang jeg kjøper en Tesla. Det har vært total mangel på informasjon gjennom hele perioden og er blitt lovet "gull og grønne skoger" hver gang jeg har måttet purre selv.
Bilen er sikkert bra, men organisasjonen er tragisk. Jeg synes faktisk dette er en del av kjøpet, og her har de overhodet ikke innfridd.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Olav78

Sitat fra: frskby på tirsdag 03. desember 2013, klokken 16:27
FAEN!!!!! Fikk nå tlf fra DS at jeg IKKE får bilen i morgen. Hadde visst ikke fått den ut av container enda.
Ny levering satt til mandag 9.
Har nå mistet helt troen og tilliten til dette selskapet. Sannsynligvis første og siste gang jeg kjøper en Tesla. Det har vært total mangel på informasjon gjennom hele perioden og er blitt lovet "gull og grønne skoger" hver gang jeg har måttet purre selv.
Bilen er sikkert bra, men organisasjonen er tragisk. Jeg synes faktisk dette er en del av kjøpet, og her har de overhodet ikke innfridd.

Slapp av og pust med magen!
At de som jobber på havna og losser biler er vel neppe Tesla sin feil..
Tirsdag er nok alt glemt. :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

valvolainen

Jo mindre man maser, jo mindre feil svar får man.
Mitt VIN har gått igjennom til biltilsynet idag, så da har jeg fått skiltnummer.
Venter fortsatt i spenning:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

KjellO


Sitat fra: valvolainen på tirsdag 03. desember 2013, klokken 17:02
Jo mindre man maser, jo mindre feil svar får man.
+1. Og jo mer tid får folkene på Tesla til å gjøre jobben sin.




Adrian

Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

EvenSteven

Jeg er helt enig i frustrasjonen, det er vanskelig å få sin forventning og håp slått i bakken flere ganger i løpet av prosessen!
Det som gjorde meg litt mere avslappet i dag var at flere av de ansatte hos Tesla også venter på biler. Et par bestilt for over et år siden, så de har ventet lengre enn de fleste av oss og blir skjøvet bakover i køen da vi utenforstående skal prioriteres før ansatte!
Dette er bestemt fra øverste hold over dammen, så de er rimelig låst!  :o
Tesla S P85+ sølv

Tesladaddy

Hyggelig mail fra ds. Levering til uka om jeg hoster opp kronasjer. Dette blir spennende!

jsu224

Jeg hadde håpet levering denne uka, men skjønner på andre her at man må regne med "last minute" utsettelser. Like greit...torsdag skal det snø i bøtter og lass her på Østlandet så..

Adrian

Endelig!!! Jeg får hentet bilen i morgen kl 15:00 i stavanger og skal rett på langtur til kristiansand. Får stoppet på hurtigladestasjonen og testet der også da. Gleder meg som en unge.

Må vel gå å legge meg nå da, så det blir morgen med en gang...hehe.

Poster om turen og overtakelse når jeg kommer hjem igjen.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Zneip

Sitat fra: Kataton på tirsdag 03. desember 2013, klokken 16:25
Hvor mange er det som har opplevd det samme?

Du er ikke alene. Jeg og en kollega bestilte i slutten av mars. Vi får trolig bilene ca 20/12 - samtidig med andre som bestilte i juni/juli. Vi bestilte uten panotak, kanskje det kan være årsaken - ikke vet jeg.

Ventetiden har til tider vært frustrerende, men hvorfor skrike høyt om noe man allikevel ikke får endret på? Vi som ikke driver bilfabrikk vet jo ikke hvordan produksjonen batches? Og som et annet klokt hode sa her - de som maser mest får oftest villedende svar.

Dette får nok Tesla orden på når ikke 70% av staben har vært ansatt i mindre enn ett år. Jeg har skriftlig at jeg skulle få bil før vinterføret satte inn, siden jeg måtte basere meg på å kjøre MC dersom jeg solgte min nåværende bil. Kunne sikkert laget mye støy rundt dette - men har valgt å la være, da jeg forstår utfordringene Tesla har i forhold til å vokse så voldsomt som de gjør nå. Om tre uker er skuffelsene glemt og jeg også kan sitte i bilen min med et teslaglis :) Slapp'a litt da folkens.....
Nord Trøndelag | X90D

jalias

Sitat fra: Zneip på tirsdag 03. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: Kataton på tirsdag 03. desember 2013, klokken 16:25
Hvor mange er det som har opplevd det samme?

Du er ikke alene. Jeg og en kollega bestilte i slutten av mars. Vi får trolig bilene ca 20/12 - samtidig med andre som bestilte i juni/juli. Vi bestilte uten panotak, kanskje det kan være årsaken - ikke vet jeg.

Ventetiden har til tider vært frustrerende, men hvorfor skrike høyt om noe man allikevel ikke får endret på? Vi som ikke driver bilfabrikk vet jo ikke hvordan produksjonen batches? Og som et annet klokt hode sa her - de som maser mest får oftest villedende svar.

Dette får nok Tesla orden på når ikke 70% av staben har vært ansatt i mindre enn ett år. Jeg har skriftlig at jeg skulle få bil før vinterføret satte inn, siden jeg måtte basere meg på å kjøre MC dersom jeg solgte min nåværende bil. Kunne sikkert laget mye støy rundt dette - men har valgt å la være, da jeg forstår utfordringene Tesla har i forhold til å vokse så voldsomt som de gjør nå. Om tre uker er skuffelsene glemt og jeg også kan sitte i bilen min med et teslaglis :) Slapp'a litt da folkens.....

Right man  8)

Lynxpolaris

Levert i dag kl 1800. Storfornøyd, vinterdekk på plass dom avtalt og alt ser ut til å sitte der det skal og lade slik det skal!
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA