Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

valvolainen

Sitat fra: Marken74 på fredag 29. november 2013, klokken 22:58
Fikk hyggelig telefon fra Tesla Trondheim i dag - Overtakelse Torsdag 21.Desember kl.17.00!!! :-) Jippikayjeiiiiiiiii :-)

Gratulerer med hard pakke under treet iår:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

bennygullfot

Hehe ja har innstilt meg på at det blir noen lange mnder framover nå. Ser jo det er litt tilfeldig hvor lenge folk har måtte vente til nå så greit å vite sånn ca hvordan fremdriften foregår. Valgte Mai som var raskeste mulighet. Håper iallefall jeg har den til mid Juni:)

Anew

Dette begynner å bli ille... Natt til i går drømte jeg om at bilen kom før tiden, og at jeg måtte ut på en halsbrekkende jakt etter vinterdekk. I natt drømte kona at Tesla plutselig bestemte seg for å utlevere bilen i Trondheim (bor i Oslo-området).

Om dette hadde vært USA hadde vi vel hatt grunnlag for å saksøke for "mental anguish" eller noe sånt...
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Lynxpolaris

Til de av dere som har mottatt bil i det siste. Har dere fått levering før, rundt eller etter datoen som står på den endelige fakturaen? Hos meg står det 2.des, men jeg har ikke blitt fortalt om bilen er kommet til Bergen enda, selv om DS skulle informere meg med en gang han fikk transportbestilling på den.
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

Brede

Faktura: 25.des
Avtalt overlevering: 19.des

Cao_de_Aqua

Sitat fra: Jarleø på fredag 29. november 2013, klokken 21:11
Til alle dere som driver å kritiserer Tesla sine leveringstider og forsinkelser.
Hvor og når fikk dere faktisk lovnad om levering fra Tesla?

Da jeg bestilte fikk jeg velge ett ønsket leveringstidspunkt og kunne da velge noe som jeg forstod var absolutt tidligste mulighet for levering!!
Jeg fikk aldri en endelig utleveringsdato og har enda ikke fått endelig utleveringsdato, selv om min nåværende DS har antydet mellom 15-24 desember.
Dvs at jeg nå med 3 uker igjenn enda ikke har fått lovnad om leveringsdato!!

Slutt å syt, det er folk som har ventet i 6 mnd -24 mnd på denne bilen som absolutt syter mindre en dere som bestilte for 30 dager siden!

Mvh
Fornøyd framtidig Tesla MS eier, som ikke har fått forsinkelser men fått antydet 2 uker tidligere levering en først forespeilet.

+1 Du har helt rett, jeg er kjempe fornøyd, fikk late desember når jeg bestilte i slutten av juli, får bilen 22. Des, on target. Vi som bestilte i juli er ekstremt heldidige , 4,7 mnd leveringstid :-D
C-zero nr1 gått 25'km (vraket)
C-zero nr2 gått 45'km
TMS 85, sølv, finalized 31.07.13 VIN 23812
08.11.13 Production complete
17.12.13 Tesla S EL 309XX levert kl.17:00 80'km
Model 3 Reservert 31.03.16

Dvergen196

Sitat fra: Brede på lørdag 30. november 2013, klokken 18:33
Faktura: 25.des
Avtalt overlevering: 19.des

Hvor  har du utlevering? Jeg har også 25/12 på faktura men DS ville ikke si en dato siden bilen ikke var kommet til Norge enda :(  Tidliger samtale med Tesla Bergen fikk jeg beskjed  om 18/12........de bruker LITT tid på transport syntes jeg (in transitt 1/11).
Lever i håpet 8)
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

larsleik

Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Brede

Sitat fra: Dvergen196 på lørdag 30. november 2013, klokken 23:36
Sitat fra: Brede på lørdag 30. november 2013, klokken 18:33
Faktura: 25.des
Avtalt overlevering: 19.des

Hvor  har du utlevering? Jeg har også 25/12 på faktura men DS ville ikke si en dato siden bilen ikke var kommet til Norge enda :(  Tidliger samtale med Tesla Bergen fikk jeg beskjed  om 18/12........de bruker LITT tid på transport syntes jeg (in transitt 1/11).
Lever i håpet 8)

Trondheim her!

Jon123

Bestilt 23 Juli, in production 1. November, in transit 6 November, mail om at DES snart tar kontakt 26 November, 28 November mail fra DES om tidligst estimerte levering 22 desember kl 13. Trenger den ikke før nyttår så velger å vente til Januar med utlevering. Ved bestilling ble det opplyst Januar levering, mens nettet viste late Desember/Januar. Ble lovet en av siste 2013 leveringer når jeg trykket confirm. Må si estimatet til Tesla hittil har truffet helt i blinken for min del.
S85. Levert 2013.

stianrod

Det er litt merkelig at folk som bestilte bil i mars/april, får bilen samtidig som de som bestilte i juli/aug.
Det må jo nærmest vært en lang produksjonstopp for EU biler på mer enn bare et par uker...

Men, men... Akkurat nå er jeg bare glad til, for har enda ikke ordnet lademulighet i garasjen. Men har i underkant av 3 uker på meg. Og tiden går bare saktere og saktere...  ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Øggen

#3326
Hmmmmmmm???
-Konto verifisert 07.02.13
-Bestillt med RN327429 07.02.13
-Betalt 31000,- 16.05.13
Skriftlig bekreftet levering oktober.
Etter dette utsatte jeg leveringen til Januar 2014. Dette var iorden.
Siden har jeg ikke hørt noe, men tok kontakt med holland og de bekreftet januar og alt var i orden. Etter ferie i august fikk jeg mail om å bekrefte igjen ?????
Tok kontakt men dette skulle jeg ignorere. Alt var i skjønneste orden sa de.
Nå 05.11.13 fikk jeg VIN 27520 som jeg kanskje synes er litt høyt i forhold til andre, men de har letet etter deler i snart 2 mnd????
Alle svar sier at alt er i orden men på mail i forrige uke ble det unlatt å svare bekreftende på leveringen. Irriterer meg litt over dette må jeg si. Synspunkter??? Har jeg blitt glemt???

krister461

Sitat fra: Øggen på søndag 01. desember 2013, klokken 14:28
(Ps. Dato bekreftet i tesla status oversikt skjema er feil. Lot seg ikke endre)
Hvorfor ikke? Skjemaet er helt åpent for alle å endre...

EvenSteven

Til info så ligger nå skipet "Pachuca" i dokk i Drammen igjen. Ankom i går kveld.
Var vel dette skipet som kom med et stort lass med biler for ca. 14 dager siden. 
Tesla S P85+ sølv

D.O

Sitat fra: EvenSteven på mandag 02. desember 2013, klokken 09:24
Til info så ligger nå skipet "Pachuca" i dokk i Drammen igjen. Ankom i går kveld.
Var vel dette skipet som kom med et stort lass med biler for ca. 14 dager siden.
Kan stemme, da jeg fikk mail 0145 i natt (søndag) fra DS om at bilen kom til Norge i neste uke. Ser ut som om de har lange dager, så kudos til DS som finner tid å svare  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA