Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

HKS

Sitat fra: Bonefish på onsdag 27. november 2013, klokken 16:44
Sitat fra: HKS på onsdag 27. november 2013, klokken 16:40
Ser ut som det er litt bingo hvilken rekkefølge det skjer på...

Jeg har reservasjonsnummer 3503, og har avtalt levering 3. desember. Min far har reservasjonsnummer 3839, og hadde avtalt levering 9. desember. Hans levering har nå blitt flyttet frem til imorgen, og han bestilte bilen en måned etter meg... :p
Fra hvilken avdeling?
Alnabru
Tesla Model S 90D

Brede

Sitat fra: Johnny på onsdag 27. november 2013, klokken 16:31
Sitat fra: Brede på onsdag 27. november 2013, klokken 15:52
For å svare på topic-spørsmålet:

19.desember klokka 16:00  ;D

Ser at bilen din ble laget veldig fort! Har du en mening om hvilken av datoene som kan være feil?

Min ble ferdig 06.11, men jeg har en liten følelese av at forløselsen kan ha skjedd litt før..

Jeg gikk fra "sourcing parts" via "in production" via "production complete" til "in transit" i løpet av få timer den 1. november. Veldig usikker på hva som stemmer, men jeg tror også at statusene lå litt etter på den tiden.
DES sa iallefall at VELDIG mange biler skulle ut i desember, så det har helt klart vært en produksjonstopp i slutten av oktober/begynnelsen av november.  :)

EvenSteven

Det var ihvertfall en produksjonstopp i september, som førte til at vi med Mars/april bestilling ble utsatt ca.1 måned!
Opplevde liknende da jeg bestilte nåværende bil hos Ford.
Bestilte i mai, lovet levering i august... Bilen ble utsatt til september grunnet delevakuum. Solgte bilen jeg hadde da i september og får på ny en utsettelse til oktober! Da rimelig frustrert i kontakt med verdens hyggeligste bilselger hos Ford, Lillestrøm får jeg tilbudt gratis lånebil til bilen kommer!

Enden på viden er at jeg får bilen utlevert først i begynnelsen av desember men da med ekstra utstyr, gummimatter ++ som plaster på såret!
I tillegg har jeg da disponert gratis bil fra Ford i 2 måneder!
Det er service det!!

Og igjen nå ha kommet i samme situasjon med Tesla er mer bekymringsfullt!
For her er ingen personlig oppfølging, ingen kompensering og masse ny leveringsdatoer med forbehold og usikkerhet!
Får håpe bilen innfrir, ellers får jeg ringe min "venn" hos Ford igjen!  ;)
Tesla S P85+ sølv

Johnny

Sitat fra: Brede på onsdag 27. november 2013, klokken 17:10
Sitat fra: Johnny på onsdag 27. november 2013, klokken 16:31
Sitat fra: Brede på onsdag 27. november 2013, klokken 15:52
For å svare på topic-spørsmålet:

19.desember klokka 16:00  ;D

Ser at bilen din ble laget veldig fort! Har du en mening om hvilken av datoene som kan være feil?

Min ble ferdig 06.11, men jeg har en liten følelese av at forløselsen kan ha skjedd litt før..

Jeg gikk fra "sourcing parts" via "in production" via "production complete" til "in transit" i løpet av få timer den 1. november. Veldig usikker på hva som stemmer, men jeg tror også at statusene lå litt etter på den tiden.
DES sa iallefall at VELDIG mange biler skulle ut i desember, så det har helt klart vært en produksjonstopp i slutten av oktober/begynnelsen av november.  :)

Så lurer jeg også på hvorfor DES tok kontakt så tidlig som 15.11! Mener også at han sa at jeg burde betale ganske snart, men det sier jo alle jeg skylder penger ;D

Likevel har jeg ikke noe bedre dato en 25.12, og det er vel den datoen i året det er minst sansynlighet for å få bil på. Satser på at de siste juleinnkjøpene kan gjøres med denne bilen som redskap. Da med dere hvet hvem som gjør innkjøpene, og meg utenfor mens jeg passer på bilen :)
TMS og eGolf.

Frodebo

Man blir vel aldri helt klok på informasjonen fra Tesla vedr. produksjon og leveringstid. Om jeg har forstått det rett er det mange som har fått beskjed om levering i januar. Samtidig er det svært få biler som er satt i produksjon i november. I oktober ble det jo produsert mange biler, og det rapporteres nå om mange registreringer og mange leveringer.

Dersom det er slik at det faktisk skal leveres mange biler i januar, så er det vel noe som ikke stemmer vel? Når skal disse bilene produseres? Og regner Tesla med å få disse bilene raskere fra fabrik til kunde enn så langt?

Dersom nei, betyr det at vi nok må regne med mange forsinkelser i januar. Og at den informasjonen man får fra Tesla fortsatt er mer enn omtrentlig.

Skal vi fortsatt ha et håp om en stor Norgesproduksjon i de nærmeste dagene? Eller har vi et tidsskjema som er i ferd med å sprekke?
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

ebbrey

Husk at julenissen kan komme tidlig! Selv fikk jeg plutselig bilen 17 dager tidligere. De dukker plutselig opp der inne ;) Og de er IKKE særlig keene på å sitte noen ekstra dager på bilene.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Stellar

Jeg ble også kontaktet av DES 15/11, snakket med han også denne uken. Han har enda ikke en konkret dato, men sier det er stor sjanse for levering innen julaften.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

Dvergen196

Sitat fra: Johnny på onsdag 27. november 2013, klokken 19:45
Sitat fra: Brede på onsdag 27. november 2013, klokken 17:10
Sitat fra: Johnny på onsdag 27. november 2013, klokken 16:31
Sitat fra: Brede på onsdag 27. november 2013, klokken 15:52
For å svare på topic-spørsmålet:

19.desember klokka 16:00  ;D

Ser at bilen din ble laget veldig fort! Har du en mening om hvilken av datoene som kan være feil?

Min ble ferdig 06.11, men jeg har en liten følelese av at forløselsen kan ha skjedd litt før..

Jeg gikk fra "sourcing parts" via "in production" via "production complete" til "in transit" i løpet av få timer den 1. november. Veldig usikker på hva som stemmer, men jeg tror også at statusene lå litt etter på den tiden.
DES sa iallefall at VELDIG mange biler skulle ut i desember, så det har helt klart vært en produksjonstopp i slutten av oktober/begynnelsen av november.  :)

Så lurer jeg også på hvorfor DES tok kontakt så tidlig som 15.11! Mener også at han sa at jeg burde betale ganske snart, men det sier jo alle jeg skylder penger ;D

Likevel har jeg ikke noe bedre dato en 25.12, og det er vel den datoen i året det er minst sansynlighet for å få bil på. Satser på at de siste juleinnkjøpene kan gjøres med denne bilen som redskap. Da med dere hvet hvem som gjør innkjøpene, og meg utenfor mens jeg passer på bilen :)

Jeg også har fått leveringsdato 25/12 på faktura men DS skulle gjøre sitt ytterste for å få den levert før jul, han kunne ikke love noe siden bilen enda ikke var kommet til Norge (ikke fortollet i det minste).
De har tydeligvis ikke kontroll på noe før de får bilen til landet :-[
Det som er maks ræv nå er at bilen min mest sannsynlig blir solgt i helgen og da står jeg her som en fjøsnisse uten bil, ikke prøv dere med å foreslå kollektiv transport :o
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

valvolainen

Kjøp noe gammalt skrap for vrakpant+.
Da setter du ihvertfall skikkelig pris på nybil:-=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

D.O

Hvor får dere fakturaen? Er ikke noe sted på Min Dashboard lengre
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Dvergen196

Sitat fra: valvolainen på onsdag 27. november 2013, klokken 22:06
Kjøp noe gammalt skrap for vrakpant+.
Da setter du ihvertfall skikkelig pris på nybil:-=)

Faktisk inn å ser på Finn.no nå men jeg takler ikke en bil som ikke starter når jeg skal på jobb så jeg er litt skeptisk..........
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Dvergen196

Sitat fra: D.O på onsdag 27. november 2013, klokken 22:08
Hvor får dere fakturaen? Er ikke noe sted på Min Dashboard lengre

Ligger under "Mine Dokumenter" på MyTesla hvis du har fått den.
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Roger Kolbu

Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 27. november 2013, klokken 22:11
Sitat fra: D.O på onsdag 27. november 2013, klokken 22:08
Hvor får dere fakturaen? Er ikke noe sted på Min Dashboard lengre

Ligger under "Mine Dokumenter" på MyTesla hvis du har fått den.
Neida, de lå der tidligere - inntil dagens oppdatering av Dashboard.
Man må vel kanskje etterlyse dem fra Tesla?
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Dvergen196

Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 27. november 2013, klokken 22:13
Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 27. november 2013, klokken 22:11
Sitat fra: D.O på onsdag 27. november 2013, klokken 22:08
Hvor får dere fakturaen? Er ikke noe sted på Min Dashboard lengre

Ligger under "Mine Dokumenter" på MyTesla hvis du har fått den.
Neida, de lå der tidligere - inntil dagens oppdatering av Dashboard.
Man må vel kanskje etterlyse dem fra Tesla?

Min ligger der etter oppdatering men ikke før :D
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

D.O

Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 27. november 2013, klokken 22:44
Sitat fra: Roger Kolbu på onsdag 27. november 2013, klokken 22:13
Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 27. november 2013, klokken 22:11
Sitat fra: D.O på onsdag 27. november 2013, klokken 22:08
Hvor får dere fakturaen? Er ikke noe sted på Min Dashboard lengre

Ligger under "Mine Dokumenter" på MyTesla hvis du har fått den.
Neida, de lå der tidligere - inntil dagens oppdatering av Dashboard.
Man må vel kanskje etterlyse dem fra Tesla?

Min ligger der etter oppdatering men ikke før :D
Der var min også kommet, var ikke der tidligere i dag. Leveringsdato på faktura noe tidligere enn via tlf. Satser på enda tidligere  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA