Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

J.C

Sitat fra: DulciusExAsperis på søndag 17. januar 2016, klokken 15:35
Da ankommer Autoprogress straks Drammen. Regner med at det er den båten som tok med seg de norske bilene fra Tønsberg-båten.

Er det noen som har liste på bilene som var med denne båten?
70D Titanium Metallic
Henvisningskode: http://ts.la/jayson6330

sindreut

Leveringstiden på min ble i går endret fra "Februar - Tidlig i mars" til "Sent i februar - Mars".

Tolker dette som at bilen kommer senere enn tidligere anslått! Noen med erfaringer rundt dette..?

Øyvind.h

Sitat fra: sindreut på tirsdag 19. januar 2016, klokken 07:34
Leveringstiden på min ble i går endret fra "Februar - Tidlig i mars" til "Sent i februar - Mars".

Tolker dette som at bilen kommer senere enn tidligere anslått! Noen med erfaringer rundt dette..?
Er bilen din ferdig bygget og i transit? Jeg har også sen februar - mars som estimat, og har hatt det siden starten av desember. De startet å fikle med bilen min ca 16. januar i følge MyTesla. Om du har fått din utsatt tipper jeg din bil havnet i en senere batch enn først antatt. Eller kanskje båtavgangen er utsatt?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sindreut

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 19. januar 2016, klokken 08:28
Sitat fra: sindreut på tirsdag 19. januar 2016, klokken 07:34
Leveringstiden på min ble i går endret fra "Februar - Tidlig i mars" til "Sent i februar - Mars".

Tolker dette som at bilen kommer senere enn tidligere anslått! Noen med erfaringer rundt dette..?
Er bilen din ferdig bygget og i transit? Jeg har også sen februar - mars som estimat, og har hatt det siden starten av desember. De startet å fikle med bilen min ca 16. januar i følge MyTesla. Om du har fått din utsatt tipper jeg din bil havnet i en senere batch enn først antatt. Eller kanskje båtavgangen er utsatt?

Min var ferdigprodusert 4. januar, og har siden stått i transitt. Antar at den er blitt utsatt eller endret til en senere batch - uansett utrolig kjedelig!

Når bestilte du? Jeg bekreftet 26.11

Dulle76

"Sent i februar - Mars" står det også på MyTesla. DS sa på fredag 15.01.16 at det nå tok 6-8 uker før levering, så da håper jeg at sent feb er det mest riktige. Skulle likt å finne ut "hvor" bilen er akkurat nå, har søkt på WW Logistics, men får ikke opp noe der... Hvorfor er det såååå lenge til slutten av februar da???  :P
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

sindreut

Har søkt der uten å få opp noe mer informasjon jeg også - kunne også tenke meg å vite hvor bilen er akkurat nå (foruten at det hjelper meg noe nevneverdig).

En ting er ihvertfall sikkert - månedsskiftet februar/mars føles som en evighet frem i tid!!

FU73

Min står også i sent februar/mars. ble ferdig 5 jan. men jeg bekreftet bestillingen 11.11
2016 Model S 70D

Sole

Med bekreftet 13. november har også jeg slutten av feb/mars som estimat for min 85D, men på direkte spørsmål fikk jeg tentativt uke 9 for ankomst Trondheim. Deretter klargjøring. Dvs. over 4 mnd reell leveringstid.
Litt snodig at ved simulering av kjøp av samme bil i dag kommer fortsatt mars opp som estimat.

Det som gjør det irriterende er at jeg gjorde (for) tidlig avtale om salg av min P85, så det blir noen kjedelige uker uten bil.. Det positive er at jeg fullt ut får testet ut sykling som vinteridrett!

Li-Ion

Sitat fra: Sole på onsdag 20. januar 2016, klokken 13:06
Med bekreftet 13. november har også jeg slutten av feb/mars som estimat for min 85D, men på direkte spørsmål fikk jeg tentativt uke 9 for ankomst Trondheim. Deretter klargjøring. Dvs. over 4 mnd reell leveringstid.
Litt snodig at ved simulering av kjøp av samme bil i dag kommer fortsatt mars opp som estimat.

Det som gjør det irriterende er at jeg gjorde (for) tidlig avtale om salg av min P85, så det blir noen kjedelige uker uten bil.. Det positive er at jeg fullt ut får testet ut sykling som vinteridrett!
Dårlig trøst....men vi er i akkurat samme båt. Solgte min P85 i slutten av november og bekreftet bestillingen av ny 85D.... fikk av min DS også estimert uke 9/10......men selgeren lovte selvfølgelig tidlig februar når jeg stod med VISA-kortet i hånda.... ;-)

Hadde vært gøy å finne ut eksakt hvor bilene befinner seg akkurat nå....

Å kjøre Leaf i ventetiden er greit...men smertefullt :)
Be afraid...

MrBacardi

Se her ja, da har Tamesis ankommet Savannah:



Et par stopp til før Atlanteren skal krysses.


Fikk forresten svar fra WWL på da jeg spurte hvorfor bilene ikke er sporbare lenger:

Thank you for contacting WWL regarding track and tracing.
For all TESLA related inquiries, please contact TESLA customer service direct.
Thank you!
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

sindreut

Ringte Tesla i går for å få siste tracking på bilen og forhåpentligvis noe nytt tilknyttet utleveringstidspunkt.

De kunne meddele at bilen fortsatt så ut til å stå på vestkysten til tross for at denne ble ferdigstilt tidlig på nyåret. Likeledes mente de at utlevering kom til å skje i månedsskiftet februar/mars.

Ettersom bilen tilsynelatende fortsatt står på vestkysten så forestiller jeg meg, basert på tidligere lesing her på forumet, at det ihvertfall vil gå 1,5 fra den forlater USA til utlevering?

Kan det hende at GPS'en viser siste registrerte posisjon, og at de ikke er i stand til å ta opp ett nytt signal om den er lastet ombord på ett fartøy som allerede seiler i retning Europa?

Li-Ion

Tror ikke bilen kan trackes ombord i båt... Den vil nok vise siste posisjon der bilen hadde "nett-dekning"

Ellers så opplever jeg at Tesla kommer med mye swada når vi spør om leveringstid....og det meste annet også...
Be afraid...

Øyvind.h

Blir nok travelt i februar og mars basert på hvor mange som har estimert levering da :)
Min gikk i prod ca 16 og i transit fra ca 22. jan. Står feb/mars på MyTesla.
Satser på at bilen kommer før fjelltur 11. mars!

Hvor kan man søke på VIN ift å lokalisere bilen i transit? Mobiltilgangen aktiveres vel ikke før bilen er på plass og klar til utlevering i Norge :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Li-Ion

Du kunne vel søke her tidligere:
https://www.2wglobal.com/webapps?frameId=145287340683970070&url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage
Men flere rapporterer at denne ikke fungerer lengre (inkl. meg selv). Det er vel også sannsynlig at Tesla benytter andre speditører i tillegg til denne.... så om noen andre sitter på andre søkemuligheter.... si gjerne i fra....
Be afraid...

DulciusExAsperis

#6944
Jeg hadde min hos WW. Fikk den opp på sporing helt til båten var på vei over dammen. Da forsvant den permanent fra søkemotoren, så tydelig at de har begrenset den offentlige innsikten i cargolistene.

Ellers er inntrykket mitt at Tesla sier mye rart (fikk bl.a bekreftet i tidlig desember at jeg skulle få bilen før nyttår, selv om jeg visste at bilen ikke var sendt fra CA enda), og MyTesla oppfører seg litt ustabilt, men stort sett treffer de bra med det første leveringsestimatet. Egentlig skaper de mer frustrasjon med MyTesla-oppdateringene (eller mangel på sådan), selv om hensikten er god.

Jeg har levering til neste uke, noe som stemmer bra med "sent januar - tidlig februar" som var det første leveringsestimatet jeg fikk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA