Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

VL

Ser Teslaene er vekke fra kaien i Drammen.. Så de som skal til Bergen kan vel ikke være så langt unna :) ... Ser jo en fra Stavanger her inne som får bilen før påske, så er jo forsatt et lite håp!  ::)

RedJaro: Hva betaler du for dashcam med montering hos BRS da?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

RedJaro

VL: ALT for mye.
Kameraet får jeg vel til rundt 3.300,-.
De krevde først 4 timer montering. Sjekket litt rundt og de fleste (privatpersoner) mente dette tar 2 timer.
Kranglet ned montering til 3 timer. Da er alt skjult og gjort "profesjonelt".
Ikke funnet noen andre (firmaer) som installerer i Trøndelag, så ikke mye valg.  >:(
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Achilles

Jeg fikk hyggelig telefon i dag - Tesla'n er på vei til Kr.sand og jeg får bil før påske (23/3) !! ;D
E-golf pacific blue jan-15
TMS 90D ventes mars-16

RedJaro

Spørsmål til dere som mottar bil mars/april.
Ser at mange av dere venter på en 90D.
Var 85D valget fjernet når dere bestilte, eller kjøpte dere oppgraderingen?
Jeg kunne tenkt meg 90, men syntes prisen var litt for heftig for 3 mil.
Hadde egentlig satt opp "budsjett" på 70D, men samboer mente jeg burde velge 85D, da vi skulle kjøre litt i Europa. Var ikke vanskelig å overtale. :D
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

smokey

Bestilt 85D 13.11.2015. Bekreftet 23.11. Leveres ut nå rett over påske  :D
Vurderte 90D, men syntes som deg at prisen var litt drøy for såpass liten ekstra rekkevidde. Kan hurtiglade ganske mye for samme summen...

85-batteriet ble vel tatt bort tidlig februar?
P106 2006-2010
85D levert mars 2016

Øyvind.h

#7115
Sitat fra: RedJaro på tirsdag 15. mars 2016, klokken 01:00
Spørsmål til dere som mottar bil mars/april.
Ser at mange av dere venter på en 90D.
Var 85D valget fjernet når dere bestilte, eller kjøpte dere oppgraderingen?
Jeg kunne tenkt meg 90, men syntes prisen var litt for heftig for 3 mil.

85-valget var fortsatt tilgjengelig da jeg bestilte. Prisen for oppgradering tror jeg var ca 22.000,-. Jeg er usikker på om jeg hadde bestilt 90 på nytt grunnet mulig tregere lading på Supercharger, flere rapporter om raskt initielt tap av kapasitet og differansen mellom 85 og 90 virker å ikke være så stor som markedsført. Jeg forventet en nyere og bedre pakke med høyere fart på SC, 6% bedre rekkevidde og minst like god holdbarhet. Og kanskje bittelitt raskere aks uoffisielt. Det ser ikke ut til at det er det Tesla kommer til å levere, men gjort er gjort. Hadde jeg ikke vært innstilt på 90 hadde jeg høyst sannsynlig tatt en avbestilt bil før jul :) Får trøste meg med at P85D-skandalen var langt større.....

Når det gjelder prisen kan man jo si man må sette strek ett eller annet sted. I en bil til 800K +, er det egentlig dyrt å få 5kWh ekstra for 22K ekstra? Begynner man det racet der er man raskt nede på Finn og tråler etter en brukt S60 :)
Denne gang valgte jeg absolutt alt utstyr da det er stor sannsynlighet for at jeg beholder bilen lenge. X``en henger i en tynn tråd, selv om titten på mandag fort kan bikke over til kjøp. Om ungene sover når jeg passerer en SC, og de siste 5kWh``ene gjør meg tilstrekkelig trygg på at jeg kan kjøre direkte til neste, ville jeg med glede betalt 22.000,- å unngå at et uuthvilt barn våkner og må forbli fastspent i bilen i flere timer etterpå :D Det eneste jeg aldri ville gjort for å få maksimal fleksibilitet er å kjøpe en kreftbil. Å stoppe hver 25-30 mil passer erfaringsmessig bra med både egne og familiens behov. Da er det greit med en 90D.
Folk med andre behov ville kanskje aldri merket forskjell på en 60 og en 90....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dulle76

Sitat fra: RedJaro på tirsdag 15. mars 2016, klokken 01:00
Var 85D valget fjernet når dere bestilte, eller kjøpte dere oppgraderingen?
:D

La inn bestillingen 10.11.2015, da var 90 et tilvalg.. i og med at totalsummen økte så vanvittig for hvert eneste tilvalg, ble det valgt lydpakke fremfor 5 kwh ekstra... Lyd er viktigere enn range... ;)  :D :D :P :P
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Øyvind.h

Sitat fra: Dulle76 på tirsdag 15. mars 2016, klokken 08:14
La inn bestillingen 10.11.2015, da var 90 et tilvalg.. i og med at totalsummen økte så vanvittig for hvert eneste tilvalg, ble det valgt lydpakke fremfor 5 kwh ekstra... Lyd er viktigere enn range... ;)  :D :D :P :P
Lydpakken er (i hvert fall i min gamle S85) knallbra. Når jeg tenker tilbake på hva som ga godfølelse og som ble brukt mye, så var det friske pådrag med favorittmusikken!
Gjerne med panotaket åpent. Lykke kan kjøpes for penger :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Dulle76

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 15. mars 2016, klokken 08:24
Lydpakken er (i hvert fall i min gamle S85) knallbra. Når jeg tenker tilbake på hva som ga godfølelse og som ble brukt mye, så var det friske pådrag med favorittmusikken!
Gjerne med panotaket åpent. Lykke kan kjøpes for penger :D

Håper ikke det er mange sivilpolitibiler ute og kjører når jeg finner frem Deep Purple med Child In Time fra kartoteket.... Da har bilene jeg kjører en tendens til å gå fortere og fortere...  :P ::) ::)
Tesla S 85D - Midnight Silver - Panorama - Autopilot - Luftfjæring - Ultra Hi-Fi - Vinterpakke - EL 924**

"That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it!"
― Lemmy Kilmister

Nesquik

Sitat fra: RedJaro på tirsdag 15. mars 2016, klokken 01:00
Var 85D valget fjernet når dere bestilte, eller kjøpte dere oppgraderingen?

85 var tilgjengelig, men jeg oppgraderte til 90. Hadde gjort det igjen. Måtte ofre lydpakka for å få det til, men for meg er rekkevidde det aller, aller viktigste på bilen. Når det gjelder lyd så hører jeg mest på podcaster og nyheter.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

RAW

Nissan Leaf 2013

TMS 90D mars 2016

RedJaro

Hei
Takker for svar på 90D spørsmålet mitt.
Jeg ønsket meg også 90 pakken, men måtte velge bort det. Ville heller ha auto og interiør.
Sånn er det. Vi må ta "tøffe" valg, utifra størrelsen på sparegrisen.
Øyvind: Tregere ladning med 90D? Jeg trodde det skulle være motsatt?
Du får ihvertfall en "nyere" model, da min 85 er den som har gått ut.  ;D
Jeg skal som du ha bilen lenge. 85(90) pakken dekker mitt behov.
Skulle det dukke opp en 120-130 pakke, vil jeg vurdere å betale dyrt.

Kjørte tilfeldig forbi RenBil Trondheim i dag. Ingen Tesla ankommet ennå.  :P
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

VL

Jeg valgte 90D pga rykter om at 85 kom til å "dø" ut i nær framtid og fordi jeg ser for meg mange langturer nedover i Europa i tidene fremover, da tenker jeg det er greit med litt ekstra på "tanken"..
Satser på å ha bilen lenge nå selv om jeg har grådig lyst på en X. Eneste som får meg til å holde igjen der er de vanvittig stygge bakdørene...  :-X Håper at jeg klarer å beholde bilen i noen år til det kommer en 110-120 pakke! Da skal jeg heller fleske til med en signatur modell i den utgaven, koste hva det koste vil  ;D

Ellers har jeg forsatt ikke hørt noe fra Tesla ang utlevering av bilen, har sikkert sett på tlf 10000 ganger i dag... Blir vel levering på oss i Bergen over påske da ser det ut som  :-\  :(
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Øyvind.h

Sitat fra: RedJaro på tirsdag 15. mars 2016, klokken 16:16
Øyvind: Tregere ladning med 90D? Jeg trodde det skulle være motsatt?
Ja det trodde jeg også. Dessverre tyder erfaringene som er kommet inn på at 90-pakken lader en del tregere da den får et raskere fall i effekt enn 85-pakken. Skal teste dette selv i påsken.

Når den tilsynelatende også bare er 3-4kWh større enn 85-pakken (ikke de markedsførte 5kWh) og flere sliter med raskt initielt tap i kapasitet blir man jo litt skuffet. Men vi får se når bilen kommer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

hmre

Solen skinner, det er varmt og våren er i lufta. En god dag som ble særdeles mye bedre akkurat nå - utlevering onsdag 23. mars! Wohoooo!!  :D ;D 8)

Sittet og tvinnet tommeltotter og venta på tlf siden båten kom til Drammen, men klarte ikke å vente lengre. Ringte DS for å høre hvordan det lå an, og fikk gladmeldinga! Sist jeg snakket med han, spurte jeg om det var mulig med utlevering før påske og han noterte det seg ned. Så for dere som venter, kan det nok lønne seg å ta en tlf for å høre hva som er mulig. :)

Jeg husker på julaften når den 7 år gamle nevøen til dama fikk en iPad, han løp rundt og jubla og skreik med pad´n over hodet. Nå vet jeg hvordan den følelsen er - har lyst til å gjøre akkurat det samme selv :P
2016 Tesla S90D Vin 117xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA