Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

tk421

Tydeligvis. Jeg ble veldig overasket at bilen ville dukke opp 5 uker etter produksjon og ble selvsagt skuffet når den nå er utsatt med to uker. Nå bare håper jeg det ikke kommer flere forsinkelser. Jeg får si som Tai: Når bilen endelig har kommet har vi glemt alt dette stresset!
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

atleten

Sitat fra: tk421 på fredag 21. mars 2014, klokken 14:01
Tydeligvis. Jeg ble veldig overasket at bilen ville dukke opp 5 uker etter produksjon og ble selvsagt skuffet når den nå er utsatt med to uker. Nå bare håper jeg det ikke kommer flere forsinkelser. Jeg får si som Tai: Når bilen endelig har kommet har vi glemt alt dette stresset!
Ja det hadde vært veeeldig rask levering, men uansett så blir det raskt da. Jeg bestillte i oktober:) Sjekket akkurat med vegvesnet, nå er skiltnummer på plass også:)

kjellan

Hyggelig telefon frå Tesla i Trondheim i dag. ;D ;D

Levering laurdag 29/3, 2 dager tidligare enn estimert. Adapter sett frå Kirkebø ligger klart. 32 A i garasjen hadde eg frå før. Type 2 kabel og ladekort frå Grønn Kontakt + dashcam er også innkjøpt. 

Skal bestille autopass brikke. Fergekort var akkurat fyllt opp med kr 3400. Vil slite i mange år før det er tomt.  :-\

Valgte å få bilen sammen med våren. Skifta forsikringsleverandør frå Gjensidige til Storebrand på alle biler og motorsykkel. Sparte 4000 kr.

Legger vinterdekk på orginalfelger seinare i år når vinteren nermer seg igjenn. Det blir nye felger og dekk til neste sommer ...  20 " ?

Må no lese meg opp på vask og stell av bil.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Jayhawks

Ah, deilig telefon fra DS i dag som lurte på om det var greit om jeg hentet bilen 27/3 i stedet for 30/3. Jepp, det skal jeg fikse!  :)

Må på avvenning fra ventesyken nå, da. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så sykelig opptatt av en bil. Jeg skylder på massesuggesjon fra forumet her.  ;D
Grå S85, grå napa, pano,
Finalized: 7/11, In Transit: 18/2, Leveringsdato 30/3

hookmaker

Igår fikk eg bilen min etter 6 mån og 4 dagers venten.FANTASTISK opplevelse! 8)

Vil gjerne benytte lejliheten till å si takk til det Norske "Tesla folket" på Elbilforum.no - uten dere hade dette halvåret varit HELT ulidelig! ;D

torerikb

Nissan Leaf 2013 - SOLGT
Tesla Model S85 2014 - SOLGT
Tesla Model S85D 2015

Tai

Synes det er utrolig morsomt å se hvordan folk som vanligvis ikke er opptat tav bil blir skikkelige "petrolheads"!

Skal snart lage en oppdatert post om hvordan det er å ha en Model S. Har gjort meg noen tanker om det..

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Marius84

Produksjon fullført
Din Model S er i transitt fra fabrikken. ;D

Ikke hørt noe ang leverings dato! Veldig spent, tør jeg håpe på slutten av april?

Hvor raskt har det gått fra ferdig produsjon til levering? Tror den siste tiden blir laaang :) men ikke så værst å ha noe å glede seg til heller!

rene

Har en mistanke at siden du ikke sikter på slutten av et kvartal så blir det minst 45 dager, gjerne nærmere 60 for levering etter prod complete. Dessverre.

Marius84

Okey :/
Hva er det de bruker lengre tid på? Når de ikke har en "deadline". Blir bilen stående lengre i Norge før utlevering?
Har du/noen tanker om det?

Quattro

Da er båten på vei til Drammen igjen: http://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:6.464267/centery:55.45883/zoom:8/mmsi:304824000

Jeg håpte min var med forrige uke... Da jeg har levering førstkommende fredag klokken 16 så bør det vel være med nå :-)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

rene

Sitat fra: Marius84 på lørdag 22. mars 2014, klokken 01:44
Okey :/
Hva er det de bruker lengre tid på? Når de ikke har en "deadline". Blir bilen stående lengre i Norge før utlevering?
Har du/noen tanker om det?
Det jeg fikk beskjed om av han på Tesla sist jeg pratet med dem var at nå jobbet hele logistikklinja på ekspress for å få ut mest mulig biler i mars. Ting gikk skikkelig unna i alle ledd i forhold til vanlig.
Mellom linjene tolker jeg det dithen at de gjerne kjøper noen ekstratjenester evt betaler mer enn "normal" frakt, for å rekke frem i tide og komme først i køen på ulike havner osv. Kun spekulasjon, men de har jo vist flere ganger nå at kvartalsslutt er det som gjelder når det kommer til levering. Utenom er det jevnt noen biler nå og da, men nå er det jo helt bananas med registreringer hver dag.

rene

Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

Endelig ny status. In transit kom 10. februar. Vi har vel tidligere tolket det slik at denne statusen kommer når bilen er på norsk jord. Den ble registrert i går og skal utleveres onsdag, så det er tydelig at de bruker flere båter enn Pachuca nå i innspurten.

Traktoren (VW Touran 2009) har ligget ute for salg i fem uker. På torsdag tok tre stk kontakt i løpet av to timer, bilen hentes i morgen. Jeg har hele tiden vært litt bekymret for at salget skulle gå for raskt og at jeg måtte sykle rundt overalt i mange uker (spesielt kjipt da jeg er i pappaperm tre dager i uka), men dette passer jo tilnærmet perfekt. To dager uten bil skal jeg klare!
Kjenner at jeg irriterer meg mer og mer over automatgir-delay på traktoren og hvor treig den manuelt girede Audien vi kjører er i begynnelsen av akselerasjonen. Mindsettet har endret seg de siste dagene ja! Shit is about to get real.

Trustno1

Da hadde min også blitt overført fra transitten til en pickup. Forstår at de tar alle metoder i bruk for å få mest mulig ut innen kvartalet er omme ja :)

GOS

Noen som vet sikkert når en kommer inn i "køen". Er det ved bestilling eller når en bekreftet? (Bestilte selv den 27.02, men bekreftet først den 14.03). Ved begge datoer ble det indikert levering i juli. Det virker som om noen har fått indikert mai/juni som levering ved bestilling (bekreftet?) i slutten av februar?

Har ikke fått VIN nummer enda.

(Standard S85)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA