Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

akseln

Mener det er når du finalizer at du blir tatt inn i køen. Det var i alle fall det jeg fikk opplyst av Tesla ved reservasjon.

Jeg bekreftet 24.2 og fikk VIN 18.3.

Tai

Sitat fra: Marius84 på fredag 21. mars 2014, klokken 23:44
Hvor raskt har det gått fra ferdig produsjon til levering? Tror den siste tiden blir laaang :) men ikke så værst å ha noe å glede seg til heller!

Snittet er vel 44 dager mener jeg. Og ja, det er nå ventetiden blir veeeeelding lang ;). Men, når bilen kommer.....åhhhh ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Bugge

Noen som vet hvordan køsystemet til tesla fungerer? Jeg var av oppfatningen om at når en bekreftet ordren sin så havnet en i kø til produksjon, og hvis en kjøpte performance ble en noe prioritert (ca en måned raskere levering).

Min bil (S85) ble bekreftet 24.11, og siste beskjed er en forventet levering i begynnelsen av mai. Ser nå at flere som bekreftet bestilling etter meg, og tilsynelatende også har S85, får bilene sine i begynnelsen av april. Noen som har noen tanker rundt dette? Tesla selv ønsker ikke å komme med noen forklaring.

janmb

Sitat fra: Bugge på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:11
Ser nå at flere som bekreftet bestilling etter meg, og tilsynelatende også har S85, får bilene sine i begynnelsen av april.

Hva får deg til å tro det? Bilene som utleveres nå er bestilt typisk medio oktober og utover. Tviler veldig på at det utdeles S85 bestilt så sent som etter din allerede i begynnelsen av april.

Når det er sagt vil jeg tro bilene produseres gruppemessig når det kommer til farge - ergo kan det tenkes at fargevalg kan medføre noe stokking i køen, men tvilsom om det skulle bety veldig mye.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Bugge

Jeg så signaturfeltet til hawkman og tk241 noen poster før i denne tråden. Begge får bilene sine i begynnelsen av april, og bekreftet bestilling etter meg. Mulig jeg har misforstått noe?

Min bil er sort som hawkman sin, så tror ikke dette kan være forklaringen..

trulss

Sitat fra: janmb på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:17
Hva får deg til å tro det? Bilene som utleveres nå er bestilt typisk medio oktober og utover.

Jeg bestilte og bekreftet en svart S85 19. november og får den fredag 28. mars. Kunne fått den allerede tirsdag 25. mars - men er utenlands fram til fredag. Om dette er spesielt tidlig vet jeg ikke, men det er ihvertfall tidligere enn jeg forventet da jeg bestilte.
S85 + X #2250

tk421

Sitat fra: janmb på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:17
Sitat fra: Bugge på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:11
Ser nå at flere som bekreftet bestilling etter meg, og tilsynelatende også har S85, får bilene sine i begynnelsen av april.

Hva får deg til å tro det? Bilene som utleveres nå er bestilt typisk medio oktober og utover. Tviler veldig på at det utdeles S85 bestilt så sent som etter din allerede i begynnelsen av april.

Jeg bestilte i desember og har est levering 11. april. Velger å tro at det er fordi Tesla har fått fart på leveringsprosessen sin. Men noe rot blir det alltids. Det er veldig avhengig om bilen din er først eller sist inn i en container og selvsagt om containeren er først eller sist (eller i det hele tatt kommer med) på det planlagte skipet. Merker meg at på båtfrakt bruker Tesla en underleverandør som har lit så-som-så hell på frakten. Det er hvertfall deres egen forklaring når leveransetidene stadig endres.

Skulle ønske de kunne si hvilket skip bilen er på. Det er vissheten som gir meg magesår
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

Marius84

Sitat fra: trulss på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:37
Sitat fra: janmb på lørdag 22. mars 2014, klokken 16:17
Hva får deg til å tro det? Bilene som utleveres nå er bestilt typisk medio oktober og utover.

Jeg bestilte og bekreftet en svart S85 19. november og får den fredag 28. mars. Kunne fått den allerede tirsdag 25. mars - men er utenlands fram til fredag. Om dette er spesielt tidlig vet jeg ikke, men det er ihvertfall tidligere enn jeg forventet da jeg bestilte.

Jeg bekreftet 27. November(s85) Ferdig produsert på my tesla igår. Vet ikke ang levering, ikke hørt noe fra noe da enda.
Er din ferdig produsert? Når isåfall?

Aikon74

Snakket med Tesla Alnabru i går og jeg har fått estimert levering den 23 april , bekreftet bestillingen i midten av des. Bilen er ferdig produsert :) men ds er ikke bestemt enda.

Laser

Leveringsprosessen er en ting men det som mange finner irriterende er at produksjonskøen ikke noenlunde følger bestillingsdatoene. At noen som bestilte oppimot en måned senere kommer foran deg i køen oppfatter de fleste som urettferdig. Jeg lurer også på hva dette kan skyldes. Er det helt bingo om man er heldig eller uheldig i køen?
S85 multibelegg rød, svart skinn, panoramatak. VIN35437.  Bekr. 09.01.2014.  I prod. 07.04.2014.  I transit 09.04.2014. Utlevert 30.05.2014

Bugge

At tilfeldigheter skal være så betydningsfulle ifm hvor lenge en må vente på bilen er jo helt sjokkerende! Jeg var veldig interresert i å få bilen raskest mulig, men både selger på Skøyen og kontaktperson i Tesla etter kjøpet var helt klar på at det var satt i stein og at det var ingen mulighet å få bilen tidligere.

Selvfølgelig kjempeglad på vegne av alle som slipper å vente lenge på bilen, men at de ikke har noen form for first-come-first-serve tankegang er veldig skuffende!

Quattro

Slutt å sutre. Tesla gjør alt de kan for å levere biler så fort som mulig, det er de tjener penger på. Det er så mange teorier her at man skulle tro det var et symøte :-).
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

MyTess

Enda en teori:)

Jeg tror at de startet en nytt samlebånd når de introduserte 2014-modellen med ny pris. De ble iverksatt rett etter prisoppgang. Tidligere bestillinger fortsatte i eksisterende samlebånd.

Det kan forklare at folk som bestilte en måned etter meg får levering samtidig som meg.

Bestilte 18.okt og levering 28.mars.

sisc1337

Får bilen min imorgen klokken 14:00. FY FAEN jeg gleder meg:D! Synes synd på folk som har måtte vente 6 mnder på dette. Jeg føler disse tre ukene har gått som et år med venting!:P
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Tønsberg

Sitat fra: Tønsberg på torsdag 13. mars 2014, klokken 08:36
Sitat fra: Tønsberg på onsdag 12. mars 2014, klokken 23:08
Sitat fra: Tønsberg på mandag 10. mars 2014, klokken 19:39
YES!
Ny oppdatering.
"Tesla-fabrikken bygger din Model S"  ;D ;D ;D

Det nærmer seg !!!
Nå skjer ting i rask rekkefølge  :D
"Din Model S er i transitt fra fabrikken"
Blir med disse oppdateringene bare enda mer spedalsk med F5 tasten  ???
Det var snodig.
Status har gått tilbake til "Tesla-fabrikken bygger din Model S"  >:(
Kjenner humøret fikk seg en knekk.
De leker med en sart sjel akkurat nå  :-[
Endelig!
Status er nå tilbake til "Din Model S er i transitt fra fabrikken"
:D
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA