Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av notonlyonlybutbut, mandag 24. juni 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

toppi

Når jeg ser at Sig 1 og 4 ikke har fått VIN, mens andre på 2000 tallet har fått, føler jeg meg trygg på at dette ikke har noe ned leveringstidspunkt å gjøre i alle fall.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

JohanH

Sitat fra: toppi på torsdag 13. juni 2013, klokken 07:07
Når jeg ser at Sig 1 og 4 ikke har fått VIN, mens andre på 2000 tallet har fått, føler jeg meg trygg på at dette ikke har noe ned leveringstidspunkt å gjøre i alle fall.

Helt enig. Tror ikke vi skal henge oss for mye opp i dette ennå. Men litt merkelig er det...
(Jeg har ikke fått VIN ennå, er P#389 og bestilt en P85 uten pluspakke)

Milzit

Efaringene fra USA viste at de som hadde full pakke fikk først, mens de som ikke hadde luft osv. måtte vente en stund. Håper de starter med P+ med alt etter sig er ferdig for EU også 8)

PAS

Tilbake til hovedtema VIN
Har akkurat fått epost  fra Torgnes, TESLA

Xxxxxxxxxcc
Takk for e-posten.
Ja det stemmer at vi har begynt prosessen med å tildele VIN nummerene. Vi har endret på når vi tildeler VIN nummerene og første steg i prosessen er å masseoppdatere systemet vårt.
Dette er en automatisk prosess som blir gjort sakte men sikkert og det er ikke noe spesielt system i det.
Et VIN nummer er også et helt tilfeldig tall og vil være annerledes fra reseravsjonen like før og etter deg.

Det er ikke noe å bekymre seg over, det har ingen betyding for leveransen og som signatur holder vil du være en av de aller første til å motta bilen i løpet av begynnelsen av august.

Så det er bare å fortsette å glede seg.
Xxxxccccccc

Mvh

PAS

Sig #52. P85+
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Cirion

Her har jeg ikke fulgt med nei... Ser jeg har fått VIN :)

S14198 Full pakke.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Jimpec

Sitat fra: PAS på torsdag 13. juni 2013, klokken 13:30

Xxxxxxxxxcc
Takk for e-posten.
Ja det stemmer at vi har begynt prosessen med å tildele VIN nummerene. Vi har endret på når vi tildeler VIN nummerene og første steg i prosessen er å masseoppdatere systemet vårt.
Dette er en automatisk prosess som blir gjort sakte men sikkert og det er ikke noe spesielt system i det.
Et VIN nummer er også et helt tilfeldig tall og vil være annerledes fra reseravsjonen like før og etter deg.

Det er ikke noe å bekymre seg over, det har ingen betyding for leveransen og som signatur holder vil du være en av de aller første til å motta bilen i løpet av begynnelsen av august.

Xxxxccccccc

Mvh

PAS

Sig #52. P85+

Med S52 er det altså august som har blitt leveringsmåneden nå? Hadde du juni/juli på kontrakten?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

PAS

Sitat fra: Jimpec på torsdag 13. juni 2013, klokken 14:22
Sitat fra: PAS på torsdag 13. juni 2013, klokken 13:30

Xxxxxxxxxcc
Takk for e-posten.

Xxxxccccccc

Mvh

PAS

Sig #52. P85+

Med S52 er det altså august som har blitt leveringsmåneden nå? Hadde du juni/juli på kontrakten?

JA jeg har JUN/JUL som levering  på underskrevet kontrakt, men vet ikke nok om levering i aug innebærer kontraktbrudd for ordlyden er jo finurlig juridisk " i eller omkring" og levering første uke Aug er nok "omkring"
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

fortoggale

Litt lesestoff for nerdene her på forumet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number

Tror nok VIN nummeret har med opprydding i databasen til Tesla som de sier. De har jo endret en del over tiden så dette er nok en variant over temaet.

Det interessante er jo leveringstidene. Hvor mange TMS er på vegen til jul tro?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Havebigfun

Litt overraskende at man må rydde i en database som er ca 3 år gammel og som sålangt inneholder ca 5500 europeiske bestillinger med relativt få variabler :o. Enhver hjemme-pc inneholder mer data.
Kanskje min hypothese med papirark og gjennomtrekk ikke var så verst.
Uansett enda en bekreftelse på at den ene hånden ikke vet hva den andre gjør- Hva er neste??
???

valvolainen

Det neste er vel produksjon av biler.
3 år med en databasestruktur er ikke alltid så lenge.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

OleJA

Sitat fra: Yagi på onsdag 12. juni 2013, klokken 12:43
Jeg har ikke fått :(

Yagi, ser i signaturen din at du har EU Sig#4. Det samme påstår en kar i Sveits at han har. :o

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12639-EU-finalize-and-deliveries?p=362136&viewfull=1#post362136

Frustrating, I still have the reservation Number displayed despite have a #4 Signature P85+ for CH. Hope they will change that in "My Tesla" soon. I have also installed the Tesla app on the iPhone but it says "Your car might not be ready". Has anyone with a VIN Number tried the Tesla App?[\i]

Han har heller ikke fått VIN.
Er det Tesla som har rotet her og gitt dere begge samme Sig nummer?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Jimpec

Han kan jo mene han har nummer 4 i Sveits også da? Som kan være et annet reservasjonsnummer.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Dix Hallpike

X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA