Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av notonlyonlybutbut, mandag 24. juni 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

PAS

Det er jo en "trøst" at flere av oss med tidlig reservasjon ikke har fått VIN nr,
Vi vet ikke hvordan dette egentlig fungerer, mulig at bilene til den første sendingen er "lagt til side" og behandles anderledes enn resten av køen
Jeg signerte 31 jan og har kontrakt nr 17,
ingen kontakt på Tesla App heller
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Havebigfun

Jeg har 1547 som bestillingsnr og 278 som fakturanr- sålangt uten VIN- jeg tror det blir vanskelig å forstå strukuren som ligger bak VIN-tildelingene ???. De startet antakelig i et hjørne av "bestillingsbunkene"- kanskje bestillingene ble printet ut og så ble det gjennomtrekk slik at alt er random :o
Hvis Ro-Ro hypotesen med 2000 biler i en levering er riktig er det ikke så nøye allikevel 8)

DonPedro

Har de som har fått VIN endret konfig i det siste? Kan det være at vi som har gått frem og tilbake med fargevalg, vinterpakke, luft osv. har endt opp bakerst i køen, mens de som bestilte og ikke endret er de som får VIN nå?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

stor66

Sitat fra: laumb på onsdag 12. juni 2013, klokken 10:27
Sitat
[...]
Digits 13-17, Production Sequence
Produksjonsrekkefølge?
Dette er kanskje den endelige indikasjonen på hvor i køen man vil være (jeg er foreløpig ingen VINner...)?
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

RMO

"Sikre kilder" forteller at det er enda verre en DonPedro tror: alle som har gjort 1 endring kommer i bunken "Undecided"; de som har gjort 2 endringer kommer i bunken "Unreliable" og de som har gjort 3 eller flere endringer kommer i bunken "Can you f***ing believe it!"  ;)

Spøk til side: produksjonsrekkefølgen er helt uten betydning for leveringstidspunkt: De som har bestilt Sig får levert bilen før alle oss ordinære P.

P#766 med VIN
Model S siden 10. september 2013

olso

Sitat fra: DonPedro på onsdag 12. juni 2013, klokken 15:20
Har de som har fått VIN endret konfig i det siste? Kan det være at vi som har gått frem og tilbake med fargevalg, vinterpakke, luft osv. har endt opp bakerst i køen, mens de som bestilte og ikke endret er de som får VIN nå?
[endret for 2-3 uker siden til dobbeltlader , har fått VIN nr,  P1276]
Tesla S P85 sept-13

Havebigfun

Sitat fra: RMO på onsdag 12. juni 2013, klokken 15:41
Spøk til side: produksjonsrekkefølgen er helt uten betydning for leveringstidspunkt: De som har bestilt Sig får levert bilen før alle oss ordinære P.
dvs mandag og tirsdag:Sig,
ons-fredag samme uke: oss andre 8)
Jeg har inntrykk av at det er rot uten like- jeg har ikke gjort endringer og er sålangt ingen VINner heller ???

jkirkebo

Sitat fra: DonPedro på onsdag 12. juni 2013, klokken 15:20

Jeg byttet til P+ for et par-tre uker siden og har fått VIN.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

roaaad

Fikk VIN 138XX for et par dager siden, noe som er tilsynelatende lavt til sammenligning med mange andre her.  P85+, bestilt ved juletider, P2121.

Blip

Er det lurt å publisere VIN på et offentlig forum?

• Rød Nissan Leaf (lev. 19. des. 2011, solgt 2019)
  • Tesla Model X res. #178 (avbestilt)
  • Blå Tesla Model S 90D (2016 CPO før facelift)
  • Grå Tesla Model 3 LR (2019 med krok)
Varmepumpe-nerd

kimlillebo

Sitat fra: Blip på onsdag 12. juni 2013, klokken 16:20
Jeg kommer ikke til å gjøre det. Men har heller ikke fått :(

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

jkirkebo

Sitat fra: Blip på onsdag 12. juni 2013, klokken 16:20

Spiller det noen rolle? Nummeret er synlig i frontruta på alle bilene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Mons

Hvis de som tør fyller inn sitt nummer i GoogleDoc'et, så får vi en fin oversikt.
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

valvolainen

Ikke farlig å offentligjøre VIN.
Vi har i mange år hatt sider der man kan mate in VIN og få ut spec på bil.
Man kan ikke gjøre annet enn å verifisere data på bilen. Selv om det er bilens 'personnummer', kan ikke andre gjøre skade ved å inneha denne informasjonen.
Det er dessuten offentlig informasjon.
Stikk inn på mekonomen og fyll inn et skiltnummer, så får du opp VIN på bilen du har tastet inn.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

kimlillebo

Sitat fra: valvolainen på onsdag 12. juni 2013, klokken 17:42
Ikke farlig å offentligjøre VIN.
Vi har i mange år hatt sider der man kan mate in VIN og få ut spec på bil.
Man kan ikke gjøre annet enn å verifisere data på bilen. Selv om det er bilens 'personnummer', kan ikke andre gjøre skade ved å inneha denne informasjonen.
Det er dessuten offentlig informasjon.
Stikk inn på mekonomen og fyll inn et skiltnummer, så får du opp VIN på bilen du har tastet inn.
Den e god, jeg trodde de kunne legge inn VIN i en app for så å monitorere bilen osv. Men det trengs vel en kode / passord i tillegg :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA