Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teslaselger kunne ikke svare, håper dere kan!

Startet av cdabel, torsdag 20. juni 2013, klokken 13:17

« forrige - neste »

satheesh.net

#165
Bestilte og fikk opprinnelig levert ParkOne for en stund tilbake (det vet en god del her som har fulgt denne tråden, da tilbakemeldingene har vært fantastisk kreative :)). Bruker forøvrig denne i Leaf'en. Kjøpte likeså en ny ParkOne Exclusive ganske nylig til bruk i TMS'en når den ankommer snart.

Førsteinntrykk; enkelt i bruk, veldig fin, tynn, elegant og lever opp til navnet sitt (med tanke på utseendet sitt i alle fall).

:)

FruTesla

Sitat fra: parkeringsur.no på onsdag 13. november 2013, klokken 09:44
Hei alle sammen!  :)

En gledelig nyhet til de elbileierne som ønsker det lille ekstra!

I forrige uke ankom to nye typer parkeringsur Norge, og er klar til utsendelse.

Park One, et automatisk parkeringsur med et mer tradisjonelt utseende enn Park Lite. Uret fungerer på samme måte, oppdager selv at bilen står i ro og stiller parkeringstid frem til nærmeste kvarter.




Park One Exclusive - den tynneste og mest elegante parkeringsskiven. Park One Exclusive har et design i børstet stål og fungerer på samme måte som de to andre parkeringsurene.




Vi fortsetter også å selge Park Lite, et av de mest diskré parkeringsurene på markedet.



Se www.parkeringsur.no  for mer informasjon og bestilling!


Mvh Benedicte

www.parkeringsur.no

Fikk parkeringsur i gave som dessverre var defekt og etter utrolig god service fra Benedicte i www.parkeringsur.no har nytt ur ankommet superraskt!

Ser også lekkert ut!
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

jobbemann

Oppleves som om
Sitat fra: Oreo på tirsdag 17. september 2013, klokken 13:58
Hvor får jeg kjøpt meg urskive over disk (i Trh-området)?
Har utsatt dette og nå står jeg her da med bil og greier, men uten urskive til å parkere gratis med.

http://www.elbiltips.no/parkering.html

ed elbil er det ofte gratis å parkere, men det gjelder å passe på. Her er tips og triks for parkering med elbil.

I Oslo er det gratis å parkere på alle kommunale parkeringsplasser med elbil, men reglene for maksimal parkeringstid gjelder også for elbiler. For å kunne parkere gratis på kommunale parkeringsplasser i Oslo trenger du en parkeringsskive. Denne (og gratis nøkkel til de kommunale ladestasjonene i Oslo) får du helt gratis fra Trafikketaten. Send en e-mail til Trafikketaten, og si du har elbil og ønsker parkeringsskive og nøkkel til ladestasjoner, og du får et hyggelig brev i posten i løpet av noen dager. Du kan også ringe 02180.





Urskiven plasseres i frontruten på bilen, og når du parkerer på parkeringsplasser med tidsbegrensning, setter du viseren på tiden da du parkerte. Husk å overholde maksimal parkeringstid.

nofuelno

... men for den distre, vil jeg anbefale å kjøpe et digitalt parkeringsur som stiller seg selv. ( billigere enn bota)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

TS

Sitat fra: jobbemann på onsdag 11. mars 2015, klokken 10:52
Oppleves som om
Sitat fra: Oreo på tirsdag 17. september 2013, klokken 13:58
Hvor får jeg kjøpt meg urskive over disk (i Trh-området)?
Har utsatt dette og nå står jeg her da med bil og greier, men uten urskive til å parkere gratis med.

I Oslo er det gratis å parkere på alle kommunale parkeringsplasser med elb

il, men reglene for maksimal parkeringstid gjelder også for elbiler. For å kunne parkere gratis på kommunale parkeringsplasser i Oslo trenger du en parkeringsskive.

Det er vel ikke et krav om skive, men om å vise ankomsttid.
Jeg har sporadisk parkert i Oslo sentrum de siste to årene og kun skrevet tidspunkt på en papirlapp etter at skiven jeg hadde kjøpt i Danmark for noen år siden gikk i stykker..

Bestemte meg i dag for å anskaffe skive igjen da jeg måtte inn til frisøren for å låne penn og samtidig forklare hvorfor.... 

Kona hans hadde forøvrig bestilt seg elbil til tross for hans skepsis..



rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Bjølseth1

Sitat fra: nofuelno på lørdag 14. mars 2015, klokken 00:45
... men for den distre, vil jeg anbefale å kjøpe et digitalt parkeringsur som stiller seg selv. ( billigere enn bota)

Bare for å ha det på det rene.... Tilleggsavgiften for ikke å ha urskive er 300kr. Så derfor er bota (i 1 tall) billigere enn en digital urskive.
Jo hei å det går

acenta

howcome

Jeg fikk tilleggsavgift på 300 for manglende urskive i dag. Jeg sto på en kommunal plass med betaling, men UTEN TIDSBEGRENSNING.

Forskriften lyder: "På plasser med tidsbegrensning, må urskive brukes for å dokumentere at parkering skjer i henhold til tidsbegrensningen."

https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1993-10-01-921/KAPITTEL_3#§8a

Så hvorfor får jeg bot?

Oslo - Think City 2003 - Nissan Leaf 2012 (vraket) - Nissan Leaf 2013 (solgt) - Tesla S P85D 2015 (solgt) - Tesla X 90D 2016

Griffel

Den burde du nok klage på.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

reinartg

Park one Exclusive, kan parkeringstiden på denne stilles manuelt?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA