Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Citroen C1 ev'ie elbil

Startet av amuso, onsdag 12. juni 2013, klokken 19:46

« forrige - neste »

Bjoris

#75
Ser ut til at det var helt nytt dette med å oppgi når bilen skulle leveres, i bestillingen. Tror ikke det var der for noen dager siden når jeg var inne å tenkte på å bestille...

Jeg skjønner godt at de ikke kan la deg få tilbake beløpet sånn i evigheter etter bestilling, men hvis det er slik at bilen produseres med en gang og står på lager i USA er det jo litt dumt, jeg vil jo gjerne også få med div justeringer som sikkeret kommer til å skje fremover...

Vel, vi får se hva som skjer. Vi må også få prøvd den før 12/9
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Hyperstress

Sitat fra: bjoris på fredag 30. august 2013, klokken 12:41
Hehe, ingen Roadster i garasjen sist jeg sjekket, nei:) Da har jeg lagt inn bestillingen, jeg kan bekrefte ordren nå eller frem til 12. september.

Da står det at forskuddet ikke er refunderbart lengre, dvs ble det noe kortere tid til å endelig bestemme seg enn det jeg hadde tenkt. Kunne se ut som om du måtte bekrefte hele specen også da, men det hadde jeg håpt jeg kunne fundere på lengre siden jeg nå la inn levering i Mai 2014... La inn en 60 kw, men er meget usikker på akkurat det...

Vel, er egentlig ganske så usikker fortsatt på om jeg har sikret meg prisene i listen...


Hvis du med 60kwt batteri ofte kommer til å måtte fullade og utlade batteriet, så ville jeg heller vurdert 85kwt. Du vil også med et 60kwt batteri få flere ladesykluser, og alt dette vil gjøre at det sannsynligvis ikke vil holde seg like godt som et 85kwt batteri.Tror også bilen blir vanskligere å selge, om du skal det senere.

Men det koster jo mer med 85kwt da.. Og om du bare trenger den til "småkjøring" så er vel det det rette valget  :D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Bjoris

Det blir noko til slutt en 85 kw. Fortsatt ikke hørt noe fra Tesla, men, men det er nok ett kjør uten like på dem med all medieomtalen og sikkert utrolig mange som bare snuser på bilen.

Det jeg skulle hatt svar på er om bilen uansett blir produsert nå, selv når jeg valgte levering mai 2014. Hvis det er slik, kanselerer jeg for jeg vil ha en senere produsert bil. Da tar jeg heller sjansen på at prisene går litt opp... Det står at 12/9 blir den endelig bekreftet automatisk og de vil starte sourcing for parts. Det fremstår jo lite rasjonelt å produsere biler med levering langt frem i tid nå, når det er så stor kø... Noen som vet, det kan jo bare være en standardtekst der en antar at levering ønskes så fort som mulig, det er vel det 99% ønsker uansett...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

glaserud

De produserer nok ikke bilen før enn det nærmer seg leveringstidspunkt. Noe annet ville være økonomisk ufornuftig.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Lanber

Bjoris. Hvorfor bestille nå hvis du ikke vil ha bil før mai?

Vent heller litt frem mot jul, da ser du hvordan leveringstakten er her i Norge i forhold til bestillinger.
De som bestiller nå skal få bil rundt årsskifte, men det er jo bare fordi det er så lang venteliste som skal produseres. Produksjonslinja er oppdatert og de vil sikkert øke kapasiteten. 

Play it cool

stianrod

Tja...Tror ikke du får bilen før jul om du bestiller nå. Folk som har bestilt nylig har fått Jan/feb som levering. Jeg som bestilte i april, som fikk sept/okt, belager meg på nov/des. Men enig i å vente til nærmere jul med å bestille, kanskje november. Bør nok kalkulere med iallfall 6 mnd leveringstid.

Bjoris: Sourcing parts er standardtekst om det kommer med en gang. Det var noe de begynte med i sommer, ellers hadde det stått "order Complete" feks. Om de bruker flere mnd på å lete etter deler, så har dem et veldig rotete lager  :P Tror dem setter det for kanskje å unngå så mye etterforandringer etter du endelig har bestemt konfigurasjonen på bilen... Ikke vet jeg...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Bjoris

#81
Sitat fra: Lanber på lørdag 31. august 2013, klokken 09:30
Bjoris. Hvorfor bestille nå hvis du ikke vil ha bil før mai?

Vent heller litt frem mot jul, da ser du hvordan leveringstakten er her i Norge i forhold til bestillinger.

De som bestiller nå skal få bil rundt årsskifte, men det er jo bare fordi det er så lang venteliste som skal produseres. Produksjonslinja er oppdatert og de vil sikkert øke kapasiteten. 

Play it cool

Jeg la inn ordren nå fordi jeg ser at noe av utstyret er mye dyrer i US enn Norge, av det jeg er interessert i så hadde jeg regnet ut at bilen ble 25.000 dyrere og når vi nå har bestemt oss 95% sikkert var det kjiipt om prisen gikk opp med 25.000.

MEN, nå ser jeg at jeg har sett feil på den ene tingen, skinnsetene for det er performance seter som koster 2.500 USD og det er vel ikke slike seter som leveres pt på EU modellen?

Det jeg pt ikke har fått noe svar på er om en sikrer prisene ved å betale inn disse 15.000 samtidig som en kan få bilen levert (og tilsvarende utsatt produksjon) når en ønsker...

Ser jo også at kursen vel er rimelig gunstig også og det kan ikke vare ut og ut, men selvsagt kan jo USD går andre veien frem til vi "MÅ" bestille for å få bilen i mai 2014 så akkurat det er jo som når vi kjøpte båt Lanber:) Litt bingo, hvor langt frem i tid kursen sikres er vel ingen som vet... Samtidig er det jo veldig greit å ikke vente og så kommer det forsinkelser så en ikke rekker ferien.

Kjøper vi så blir det Nord-Norge tur i 2014:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

OddB

Sitat fra: bjoris på lørdag 31. august 2013, klokken 14:36
Sitat fra: Lanber på lørdag 31. august 2013, klokken 09:30
Bjoris. Hvorfor bestille nå hvis du ikke vil ha bil før mai?

Vent heller litt frem mot jul, da ser du hvordan leveringstakten er her i Norge i forhold til bestillinger.

De som bestiller nå skal få bil rundt årsskifte, men det er jo bare fordi det er så lang venteliste som skal produseres. Produksjonslinja er oppdatert og de vil sikkert øke kapasiteten. 

Play it cool

Jeg la inn ordren nå fordi jeg ser at noe av utstyret er mye dyrer i US enn Norge, av det jeg er interessert i så hadde jeg regnet ut at bilen ble 25.000 dyrere og når vi nå har bestemt oss 95% sikkert var det kjiipt om prisen gikk opp med 25.000.

MEN, nå ser jeg at jeg har sett feil på den ene tingen, skinnsetene for det er performance seter som koster 2.500 USD og det er vel ikke slike seter som leveres pt på EU modellen?

Det jeg pt ikke har fått noe svar på er om en sikrer prisene ved å betale inn disse 15.000 samtidig som en kan få bilen levert (og tilsvarende utsatt produksjon) når en ønsker...

Ser jo også at kursen vel er rimelig gunstig også og det kan ikke vare ut og ut, men selvsagt kan jo USD går andre veien frem til vi "MÅ" bestille for å få bilen i mai 2014 så akkurat det er jo som når vi kjøpte båt Lanber:) Litt bingo, hvor langt frem i tid kursen sikres er vel ingen som vet... Samtidig er det jo veldig greit å ikke vente og så kommer det forsinkelser så en ikke rekker ferien.

Kjøper vi så blir det Nord-Norge tur i 2014:)
Jeg satser også å bestille slik at jeg har bilen i god tid før MIN Nord-Norgetur i 2014, samtidig som jeg har lyst å vente lengst mulig slik at både barnesykdommer på selve bilen og innkjøringsproblemer i leveranseleddet får gått seg til. I tillegg er jeg litt bekymret for hvordan man skal komme seg på langs av Nordland fylke på en verdig måte... lademessig...
Jeg tror at å ta sikte på levering i overgangen mars/april er lurt, da har man et par måneder å gå på...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Lanber

Du kan fint kjøre nordland på tvers uten å lade

Tarpoon

Sitat fra: Lanber på lørdag 31. august 2013, klokken 20:07
Du kan fint kjøre nordland på tvers uten å lade

He he, hadde det vært vei der nordland var smalest, ville det vært 6km.

Men, vi venter spent på om det kommer superladere nordover. Da blir det tur hjemover til sommeren.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

OddB

Sitat fra: Tarpoon på lørdag 31. august 2013, klokken 20:11
Sitat fra: Lanber på lørdag 31. august 2013, klokken 20:07
Du kan fint kjøre nordland på tvers uten å lade

He he, hadde det vært vei der nordland var smalest, ville det vært 6km.

Men, vi venter spent på om det kommer superladere nordover. Da blir det tur hjemover til sommeren.
Det ikke Tesla vet er at "halvparten" av befolkningen på Østlandet består av etniske nordlendinger med kronisk heimlengsel ! ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Tarpoon


Det ikke Tesla vet er at "halvparten" av befolkningen på Østlandet består av etniske nordlendinger med kronisk heimlengsel ! ;)
[/quote]

Godt sagt  :D
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

eledille

Pano og luftfjæring: Jeg tenkte som så at panotaket neppe er så voldsomt utsatt for slitasje, vi trenger skistativ og pano er kult å ha, mens luftfjæring er det erfaring for at ryker ganske tidlig og er skrekkelig dyrt å bytte.

Dessuten er det flere rapporter på at standardfjæringen er veldig bra. Satser på ukule men komfortable nittentommere også :)

Jeg valgte vekk performance delvis fordi luft følger med.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Lanber

Du trenger ikke superlader for å kjøre igjennom Nordland med en S, som EL bil sjåfør lærer du deg 2 ting. Lad når du bilen ikke ruller og kjør økonomisk. 

Da skal det være fint mulig å komme seg fra Trondheim til Bodø eller til og med Narvik med 1 overnatting.

Jærbuen

Da er vurderingsfasen omsider over, og bestilling lagt inn med ønske om levering Jan 14. :)

Blir nok bil nr 1 og jobbpendler bil, erstatter Leaf, som har vært jobbpendler bil, men ikke bil nr 1.
Til det har den for kort rekkevidde og for liten bagasjeplass.
Er redd den må selges med et relativt stort tap :(
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA