Hovedmeny

oppdatering av kart

Startet av artemiss, torsdag 23. mai 2013, klokken 17:17

« forrige - neste »

artemiss

Hei,
Jeg har hatt min Tysk importert Leaf nå i et par uker og det går fint så lenge med lading osv. Kjempefornøyd hittil. Det eneste som ikke fungere så optimalt er kart. Når jeg plotter inn "hjem" kommer det opp på kartet, men som "uknown street". Også, da jeg kjørte i Drammen var ikke den nye bybrua kommet på karta ennå. Er kartene virkelig så elendig på Leaf? Hvordan kan jeg oppdatere og evt. oppgradere? Savner min gammel Garmin GPS :(
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Thomas Parsli

Kartene i Leaf kommer fra NavTeq og jeg vet ikke om det finnes en oppdatering for Europe.
Kontakt Nissan (en autorisert forhandler) og regn med å betale 1500-2000,- for et kart som bare er marginalt mindre utdatert enn det du har...

Det kan ta opp til flere år fra en vei er ferdigbygd til den dukker opp på et GPS-kart.
Hvilken kart-versjon har du?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

artemiss

Kart versjon er 2011/2012, program versjon 169.
Ja, det var dyrt. Jeg oppdaterte min garmin for rundt kr. 500, og de kartene var mer presis. Rart at den veien jeg bor på er ukjent, den er ikke akkurat ny, huset rett over veien er over 100 år gammel  :)
Jeg ringte nissan kundeservice og damen jeg snakket med påstod at jeg kunne oppdatere kartene gjennom you+nissan webside, men det har jeg ikke funnet.
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

bkv

Hvis du har en Garmin, vil jeg anbefale deg å prøve kartene fra frikart.no

Hilsen Bjørn

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
Mitsubishi i-Miev 2017

calefranco

Jeg har også lagt merke til at en del "nye" veier ikke finnes på navigasjon til Leaf'n, for eksempel den (ganske nye) hvitmalt brua som går over tog skinnene rett øst for Oslo S, ved Skatt Øst bygget. Hadde vært kjekt med en oppgradering.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA