Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Her er dokumentet. Ser ikke veldig ideelt ut i forhold til henger, og installasjonen blir egentlig på feil side av senteret, for å komme nærmest mulig langebru, men ellers ser det jo greit ut. 20 plasser bør være rikelig.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

...

Blir bra med 20 plasser der.
Men feil side som du sier, både i forhold til inngang på senteret og avstand fra Shell 7-Eleven på Langebru.


jlan

Det kan jo lett gjøres ganske hengervennlig ved å plassere noen av søylene på siden av båsene, slik som for eksempel Aspøy. Dessuten kan det parkeres langs veien utenfor ser det ut til.
https://www.google.no/maps/@59.7596073,9.9042636,3a,15y,22.89h,89.24t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4VHlYtb5RBVgOMfefIIyzg!2e0!7i13312!8i6656?hl=en
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Philip Marlowe

Hengervennlig? Alle hengere kan jo lett kobles fra. Eller betyr det at det ikke er plass til å sette fra seg hengerne mens man lader?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Espen Hugaas Andersen

Jeg hadde forventet mer samme design som Nebbenes eller Holmestrand. Da kan man kjøre inn med henger og ta opp to plasser (A og B), og når man er ferdig å lade så kjører man ut igjen. Ingen rygging og ikke noe behov for å koble av hengeren.

Sannsynligvis var det kun disse plassene senteret var villig til å avse til Tesla, og da var det ikke plass til det nye designet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Det er jo idiotisk å ta opp to plasser med henger da. På Nebbenes og f.eks Lampeland kan de med henger lade på den bakerste av de to ladestolpene, og dermed bare ta opp en plass.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 02. september 2017, klokken 07:03
Det er jo idiotisk å ta opp to plasser med henger da. På Nebbenes og f.eks Lampeland kan de med henger lade på den bakerste av de to ladestolpene, og dermed bare ta opp en plass.

Og det er jo uansett et problem kun når det er full/nesten fullt. Noe det nok svært sjelden vil være. Jeg ladet på Nebbenes sist i går morges, jeg var helt alene der første halvtimen og når jeg dro hadde det bare kommet én til. Tror aldri det har vært mer enn maks 5-6 andre der de gangene jeg har ladet på Nebbenes.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Så lenge det er lite trafikk og man er i nærheten spiller det jo mindre rolle samme hva man gjør, poenget er jo å ikke hindre andre fra å lade. Det hadde foresten vært en ide om Tesla markerte plasser som henger kompatible, så kunne de som kjører uten henger unngått de til det begynner å bli fullt. På steder som Porsgrunn og Lier er det jo ikke mange plasser hvor man kan lade med henger.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Andrewas

Meningen med Hokksund og Holmestrand?

Flere har lurt på hvorfor disse to stedene kommer såpass nært Lier. Når jeg ser på kartet så tenker jeg at dette er for å kunne tilby nok lading vest for Oslo på viktige veier som E134, E18 og RV35. På Lier sørgående (Lier Nord) er det lite plass igjen i forhold til å kunne få lagt til nok ladekapasitet. Antagelig var det lettere å "lette på trykket" ved å legge til 20 plasser i Hokksund for de som skal vest/øst og 20 plasser i Holmestrand for de som skal sør/nord.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

jkirkebo

Sitat fra: Andrewas på lørdag 02. september 2017, klokken 21:22
Meningen med Hokksund og Holmestrand?

Flere har lurt på hvorfor disse to stedene kommer såpass nært Lier. Når jeg ser på kartet så tenker jeg at dette er for å kunne tilby nok lading vest for Oslo på viktige veier som E134, E18 og RV35. På Lier sørgående (Lier Nord) er det lite plass igjen i forhold til å kunne få lagt til nok ladekapasitet. Antagelig var det lettere å "lette på trykket" ved å legge til 20 plasser i Hokksund for de som skal vest/øst og 20 plasser i Holmestrand for de som skal sør/nord.

Ja, de som kjører vest for Oslo er heldige. Flere forskjellige lokasjoner gir mye bedre flatedekning. Her sør for Oslo skal derimot ny SC dessverre legges rett ved eksisterende (Rygge/Solli). Skulle meget gjerne ønsket meg litt større avstand til Solli for den nye, f.eks Vinterbro eller Vestby.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Ellemelle

Sitat fra: Andrewas på mandag 28. august 2017, klokken 17:46
Sitat fra: nix på torsdag 24. august 2017, klokken 19:43
En uke siden jeg ba om innsyn i Hokksund, men null svar... noen som har fått noe?
Samme. Ba om flere samtidig. Fikk de andre, men ikke Hokksund. Hva er greia?
Dette er ikke så viktig lengre siden NVE ga innsyn i Hokksund, men uansett klaget jeg Vegvesenet inn for Samferdselsdepartmentet, og fikk nettopp et cc: svar fra dept hvor de instruerte SVV til å utgi informasjonen snarest mulig.

Andrewas

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 06. september 2017, klokken 11:10
Sitat fra: Andrewas på mandag 28. august 2017, klokken 17:46
Sitat fra: nix på torsdag 24. august 2017, klokken 19:43
En uke siden jeg ba om innsyn i Hokksund, men null svar... noen som har fått noe?
Samme. Ba om flere samtidig. Fikk de andre, men ikke Hokksund. Hva er greia?
Dette er ikke så viktig lengre siden NVE ga innsyn i Hokksund, men uansett klaget jeg Vegvesenet inn for Samferdselsdepartmentet, og fikk nettopp et cc: svar fra dept hvor de instruerte SVV til å utgi informasjonen snarest mulig.
Antar SVV jobbet overtid i kveld. Fikk tilstendt papirene for Eiker senter (Hokksund) kl 22:27... Ingenting nytt der som ikke allerede kom fram fra NVE sine dokumenter.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

arnkl

Superladaren i Nordheimsund vart godkjent av Rådmannen (etter delegert fullmakt) 4. september.

Så då er det berre å vere på utkikk etter aktivitet.

http://innsyn.kvam.no/wfdocument.ashx?journalpostid=2017012654&dokid=559250&versjon=1&variant=P&;
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA