Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

krl

Tror det blir meget dyrt pr. ladende bil hvis det skal opp en full stasjon... Både med tanke på vedlikehold og initiell investering. Men det kunne vært en idé å sette opp noen av disse transportable superladerene på pall. For meg ser det ut til at all nødvendig infrastruktur er et trekkrør frem til nærmeste trafo med kapasitet..

cstromme

Finnes det noe annet rundt superchargeren på Nebbenes enn den Shell-stasjonen? Noen muligheter for mat?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)


cstromme

Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

NilsRo

Ja. De har kro på både nord-, og sørgående side av veien.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Eip

Hørt noe om de nordsvenske SUC?
Tenker da Umeå , piteå , tøre , gallivare
VIN: 509XX PD

rmr

Noen som har hørt noe mer ang. Eidfjord SuperCharger?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Tønsberg

Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

sven erik

jeg synesdet har gått meget  smått med laderne overalt  det siste året mangler tesla penger ?

Mao

Sitat fra: sven erik på søndag 22. mai 2016, klokken 02:33
jeg synesdet har gått meget  smått med laderne overalt  det siste året mangler tesla penger ?

Godt mulig at "ladefondet" til Tesla sliter litt. Lavere nybilsalg gir mindre påfyll til fondet, samtidig som det er dyrt å bygge og vedlikeholde stasjonene i Norge. Utstrakt taxilading hjelper ikke akkurat det heller......
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

o.b.lix

Tror det har like mye med byråkratiet de må slåss mot, som pengene strømmen koster.

De vil bruke mye energi på "destination charging" i hele Europa nå.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Philip Marlowe

Det gikk jo fort å få opp de første superladerne i Norge. Var det mindre byråkrati for to år siden?
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Cookie Monster

Det varierer nok veldig fra kommune til kommune.

Noen kommuner svarer jo ikke på forespørslene fra Tesla i det hele tatt.
2015 P85D

o.b.lix

Dessuten er det mulig at laderene satt opp for 2 år siden er der det var lite byråkrati, så nå er disse plassen "brukt opp".

At det er stor forskjell i byråkrati i kommuner, kan følgende illustrere; søkte om å koble til vann/avløp på hytten min i en kommune tok 3 år å få svar på, i kommune like ved fikk kompis svar på samme problemstilling etter 3 dager.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

weld77

Alternativt så forventer ikke Tesla å selge så fryktelig mange flere biler om de setter opp en SC her og der... de tettest befolkede områdene er relativt greit dekket (unntak finnes sikkert for bestemte reiseruter). For min egen del har jeg aldri opplevd fravær av SC eller kø på SC som noe problem, men andre kan jo selvsagt ha andre erfaringer.

For øvrig er det ikke langtfra bare strømmen som koster. Det er dyrt er å sette de opp og betale effektavgiftene. Jeg aner ikke hva brukstiden på en SC er, men jeg regner med den er ganske lav på døgnbasis. Det koster noen millioner å sette opp en av sorten og det er fort en hel del hundretusenlapper i effekavgift pr. år. Videre er det vel en del tegn på overforbruk / forbruk i strid med intensjonene noe som ytterligere driver opp kostnadene. unødvendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA