Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Tyldums

#2610
Skjønner ikke helt hvorfor Byglandsfjord er valgt og ikke Evje isteden.

GOS

Sitat fra: Tyldums på lørdag 12. september 2015, klokken 11:18
Skjønner ikke helt hvorfor Byglandsfjord er valgt og ikke Evje isteden.
Mens jeg mener de burde valgt Valle istedenfor. Da kunne vi fra Stavanger distriktet ladet der etter at vi har kjørt Suleskar på vei Østover. Strekningen Sørlandet - Valle er jo ikke noe problem!?

Evje er jo altfor nærme, med mindre en vil kappe av litt av Sørlandet når en kjører øst-vest eller motsatt.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

cehauge

Ser ut som det er litt rørsle i Lom om dagen. Det har komt eit nytt forslag om plassering like ved Esso. Kanskje ikkje like perfekt som om det hadde blitt rett ved "Bakeriet i Lom" :), men avstandane er jo uansett ikkje større i Lom sentrum enn at ein greier å spasere 100-200 meter til eit av dei ulike serveringsstadane.

http://www.regiondata.no/lom/Modules/innsyn.aspx?mode=sa&SelPanel=2&ObjectType=ePhorteRegistryEntry&VariantType=Innsyn&ViewType=Detail&Query=ID:59292
Bestilt 4.1.2014, henta 5.6.2014.

Model S 85, raud, 19", tech pakke, dobbel-ladar, panoramatak

oleredv

Sitat fra: peik på tirsdag 01. september 2015, klokken 17:39
Kanskje du skal lete i Sør- Aurdal i stedet?  :)

Svar fra Tesla vedr superlader i Valdres:
"Hei Peik,
Takk for din henvendelse. Dessverre er er ikke endelig plass bestemt for laderen som vil komme opp. Mulig det blir litt øst fro Fagernes, i Bagn-området. Du får følge med litt fremover så kommer endelig destinasjon på plass om ikke så lenge.

Med vennlig hilsen
Ingrid Olufsen | HQ Inside Sales Advisor | Europe Sales"

Sikkert både billigere og lettere å etablere seg i Bagn enn i Fagernes og Leira. Det er både shoppingsenter, to-tre kaféer og bensinstasjon der. Tror det er en bra plassering som også er gunstig for hytteiere i Etnedal og Sør-Aurdal.

Har leita gjennom postlistene til både Nord-Eurdal og Sør-Aurdal sine postliste fram til 10. sept. Ingenting å spore endå. Men det er positivt at det blir jobba med saken! Er ikkje så lenge igjen av 2015, så ting må jo skje snart!
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

peik

Jeg har også lett på sidene til Sør- og Nord-Aurdal uten å finne noe. Regner med at tiltaket må byggesøkes.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

goggo

Da graves det foran glasshytta i Bygland. Bildet er tatt i dag.

Hugo

Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

oleredv

Sitat fra: peik på tirsdag 15. september 2015, klokken 16:49
Jeg har også lett på sidene til Sør- og Nord-Aurdal uten å finne noe. Regner med at tiltaket må byggesøkes.

Det må det nok. Ingenting å spore i postlistene til Sør- og Nord-Aurdal t.o.m 16. sept.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

HKS

Sitat fra: oleredv på tirsdag 22. september 2015, klokken 20:14
Sitat fra: peik på tirsdag 15. september 2015, klokken 16:49
Jeg har også lett på sidene til Sør- og Nord-Aurdal uten å finne noe. Regner med at tiltaket må byggesøkes.

Det må det nok. Ingenting å spore i postlistene til Sør- og Nord-Aurdal t.o.m 16. sept.
Heller ikke i Askim t.o.m 16. september
Tesla Model S 90D

lunitiks

Mulig dette allerede er besvart i denne 53 sider (!) lange tråden, men jeg orker ikke bla meg gjennom:

- Noen som vet hvor den nye SCen nord for Setermoen skal komme?

Ut fra Teslas SC-kart ser det ut som den skal plasseres i Oteren/Storfjord/Hatteng-området. Se bildet under
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Amoss

Sitat fra: lunitiks på lørdag 26. september 2015, klokken 10:38
- Noen som vet hvor den nye SCen nord for Setermoen skal komme?

Ut fra Teslas SC-kart ser det ut som den skal plasseres i Oteren/Storfjord/Hatteng-området. Se bildet under

Alle ser ut til å anta at den havner på Skibotn - som også virker som den mest logiske plassen, men er neppe noen som vet...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

stiberger

Jeg har et script som går gjennom postjournalen til Storfjord kommune, men har ikke funnet noe til nå.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

lunitiks

Sitat fra: stiberger på søndag 27. september 2015, klokken 12:23
Jeg har et script som går gjennom postjournalen til Storfjord kommune, men har ikke funnet noe til nå.

Heftig. Hvor laster jeg ned slike script?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


stiberger

Har nok laget selv.
Det dumme med mange kommuner er at de ikke har søkbare arkiver, så man må laste ned hver enkelt dag å søke selv. Storfjord har i tillegg lagret hver enkelt dag som PDF, så de må konverteres om til maskinlesbare og søkbare tekstfiler først... Gleder meg til den dagen det blir ulovlig for offentlig forvaltning å gjøre slikt  >:(

Fant forøvrig et kjekt verktøy som heter Xidel, et ganske fleksibelt verktøy som ikke er så kresen på velformet html.

xidel "http://www.storfjord.kommune.no/?cat=105358&apage=1" -f '//a[contains(./@href, "/postliste-")]/@href' --download .

Denne linjen henter oversikten over de siste dagene, leter etter linker som inneholder "/postliste-" i url, og laster ned alle disse.

find . -name '*.pdf' -exec pdftotext -layout {} \;

Konvertering av alle nedlastede pdf dokumenter til maskinlesbar tekst.

egrep -i "tesla|lader|charger|elbil" *.txt

Søk etter nøkkelord i tekstfilene.

Dette er i linux (og med litt arbeid osx), men liknende verktøy finnes nok for windows også.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Amoss

Sitat fra: stiberger på søndag 27. september 2015, klokken 23:11
Fant forøvrig et kjekt verktøy som heter Xidel, et ganske fleksibelt verktøy som ikke er så kresen på velformet html.

Takk, den der hadde vist gått under radaren min. Ser ut som ett kjekt og nyttig verktøy :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA