Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Zneip

Gode nyheter for sørlandsfolk som liker å kjøre opp (eller ned) Setesdalen: har mottatt "inside information" om at superlader kommer til å bli bygd i Bygland. Plassering like ved "glasshytta" og museet for de som er kjent. Min kilde sier at denne skal bygges nå i sommer/høst :)
Nord Trøndelag | X90D

Undertegnede

Sitat fra: Zneip på lørdag 04. juli 2015, klokken 02:54
Gode nyheter for sørlandsfolk som liker å kjøre opp (eller ned) Setesdalen: har mottatt "inside information" om at superlader kommer til å bli bygd i Bygland. Plassering like ved "glasshytta" og museet for de som er kjent. Min kilde sier at denne skal bygges nå i sommer/høst :)

Topp

Epleskreller

Mulig noe på gang i Stryn,  men mulig det er snakk om en vanlig ladestasjon :
http://www.fjordingen.no/nyhende/article11308990.ece

Sitat:
Arne Tysnes kan fortelje at ein ladestasjon for Tesla er planlagt, og nærme unna. Den er det kjøpesenteret og Victoria Øvstetun som har regien for, og skal plasserast på det nordvestlege hjørnet av bygget.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

SigX

Ladestasjonen i Stryn er en eller to 22kW i regi av TOCN.

Andrewas

I postjournalen for Bygland kommune finner jeg diverse rundt ladestasjon:

04.06.2015   Utgående brev   EL-bil ladestasjon på gnr. 47, bnr. 86 på Bygland   Setesdal Regionråd v/Geir Skjevrak
14.07.2015   Inngående brev   Søknad om dispensasjon frå reguleringsplan Prestneset og rammesøknad for bygging ev EL-bil ladestasjon på gnr/bnr 47/86   Byggmester Kjetil Vegusdal
30.06.2015   Utgående brev   Referat frå førehandskonferanse vedr. ny ladestasjon for el-bil på gnr. 47, bnr. 86 på Prestneset, Bygland   Setesdal regionråd v/Geir Skjevrak

Noen som vet om dette er supercharger eller noe annet?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

jkirkebo

Sitat fra: Andrewas på fredag 17. juli 2015, klokken 00:25
I postjournalen for Bygland kommune finner jeg diverse rundt ladestasjon:

04.06.2015   Utgående brev   EL-bil ladestasjon på gnr. 47, bnr. 86 på Bygland   Setesdal Regionråd v/Geir Skjevrak
14.07.2015   Inngående brev   Søknad om dispensasjon frå reguleringsplan Prestneset og rammesøknad for bygging ev EL-bil ladestasjon på gnr/bnr 47/86   Byggmester Kjetil Vegusdal
30.06.2015   Utgående brev   Referat frå førehandskonferanse vedr. ny ladestasjon for el-bil på gnr. 47, bnr. 86 på Prestneset, Bygland   Setesdal regionråd v/Geir Skjevrak

Noen som vet om dette er supercharger eller noe annet?
[/quote

Det er bare å bestille innsyn så ser du hva det dreier seg om ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Andrewas

Innsyn i sak om El-bil ladestasjon i Bygland er bestilt. Poster her så snart jeg har fått svar .
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

Andrewas

Det er søkt om dispensasjon for å anlegge P-plass i grøntområde. 10 ladeplasser er tegnet inn. Det er Setesdal regionråd som er tiltakshaver. Tegningene viser tydelig Tesla Superchargere. Antagelig blir dette et anlegg for både Tesla og andre. Gjetter på 6 plasser til Tesla. Vi får krysse fingrene for aksept fra kommunen.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

goggo

Jeg har forstått det slik at ladestasjonen blir inne på denne plassen, og at det i tillegg til Tesla stolpene kommer en dobbel 22 KW stolpe og en Chademo/CCS lader. De sistnevnte skal opereres av Fortum. 



Litt mere info her, dog mest for oss med Chademo/CCS biler:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22394.0.html

Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

Andrewas

Aktiviteten her har dødd helt ut.... Hva skjer? Ferien går mot slutten, bør begynne å røre seg igjen nå....
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

jkirkebo

Sitat fra: Andrewas på fredag 07. august 2015, klokken 21:12
Aktiviteten her har dødd helt ut.... Hva skjer? Ferien går mot slutten, bør begynne å røre seg igjen nå....

Tja, er det så mye nytt på gang i Norge da? Det er ingen nye prikker på kartet ihvertfall, faktisk ser det ut som om de i 2016 skal fjerne den de har satt opp i Porsgrunn ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på fredag 07. august 2015, klokken 22:34
Tja, er det så mye nytt på gang i Norge da?

Nja, det er da i alle fall Askim/Mysen prikken. Det er vel den eneste markert på kartet der vi ikke har funnet noe som helst? Og som vi så i Porsgrunn så kan de plutselig finne på å overraske oss :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

GOS

Sitat fra: Amoss på fredag 07. august 2015, klokken 23:13
Sitat fra: jkirkebo på fredag 07. august 2015, klokken 22:34
Tja, er det så mye nytt på gang i Norge da?

Nja, det er da i alle fall Askim/Mysen prikken. Det er vel den eneste markert på kartet der vi ikke har funnet noe som helst? Og som vi så i Porsgrunn så kan de plutselig finne på å overraske oss :)
Ei heller noe om den rundt Odda/Røldals området meg bekjent
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Amoss

Sitat fra: GOS på lørdag 08. august 2015, klokken 07:25
Ei heller noe om den rundt Odda/Røldals området meg bekjent

Korrekt!  Den glemte jeg...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

oleredv

Har vel heller ikkje dukka opp informasjon vedrørende prikken i området rundt Fagernes?
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA