Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

staleand

Skal være med å hente pappas p85 i oktober og lurer på hva folk tror om ladestatus da?
Når vi hentet min s85 så måtte vi kjøre svært konservativt og fikk ikke særlig glede av den store motoren og de gode kjøreegenskapene da vi måtte kjøre i "sparemodus". Skal fra T.heim til Bodø. Noen som tror Mosjøen er klar til slutten av sept / starten av okt?

Da hadde vi kunne kjørt i ett uten overnatting, samt med litt "gass"-pådrag =))))
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Havebigfun

Det ser ut at byggetid nå er ca 4 uker- første bilder fra Vinje kom 0406- offisiell åpning var 0307.
Solli hadde byggestart ca 1206 og er åpen allerede.
Det er en stor glede å se at nye superlader popper opp i Europa med få dagers mellomrom- dette blir meget bra!
Superladertrådene og tilhørende kart er mine favoritter for tiden...

sondell

Då verkar det som att strömmen är på både i Arboga och Karlstad. Uddevalla kopplas in på onsdag om allt går som det ska.
http://tesla.sondell.biz/?p=1088

OddB

Sitat fra: staleand på søndag 06. juli 2014, klokken 15:38
Skal være med å hente pappas p85 i oktober og lurer på hva folk tror om ladestatus da?
Når vi hentet min s85 så måtte vi kjøre svært konservativt og fikk ikke særlig glede av den store motoren og de gode kjøreegenskapene da vi måtte kjøre i "sparemodus". Skal fra T.heim til Bodø. Noen som tror Mosjøen er klar til slutten av sept / starten av okt?

Da hadde vi kunne kjørt i ett uten overnatting, samt med litt "gass"-pådrag =))))
Mosjøen er vel den eneste hvor "papirarbeidet" ser ut til å være gjort. Hadde ikke gjort noe om den kom først :) med litt "klattlading" i Namskogan, Mo eller Fauske ville man komme seg mellom Trondheim og Narvik rimelig fort :D
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

hgs

Sitat fra: DaX på lørdag 28. juni 2014, klokken 17:17
Sitat fra: Yagi på søndag 22. juni 2014, klokken 11:08
Fra hjemlige trakter: Åmot i Vinje i Telemark. Her der det bra ferdig ut. Mangler kanskje tak over laderene.  Mellom ladestolpene er det hull til skiltstolper. Kanskje håp om skilt som reserverer plassene for ladende biler?


Her har de plassert laderene på parkerinsplassene nærmest kroa....
Er ikke offisielt åpnet før det er problemer



Er det noen som kjenner til om situasjonen med fossilbiler på Åmot har bedret seg? Jeg sendte mail til Heimat basert på disse bildene, og de svarte kjapt at de skulle videresende dette til Tesla. Dersom det er Tesla's ansvar å regulerer dette burde det jo være en enkel sak.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

cra

Det burde da være den enkleste sak i verden å male over de gamle gule stripene med svart/grått?  Ta med en sprayboks selv nestegang du skal forbi ("du" er i dette tilfellet myntet på hvemsomhelst), så kan det jo gjøres på dugnad. Men hvis Tesla er riktig adressat så ar det såklart greit å gi dem beskjed også, så blir det kanskje gjort "offisielt".
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Muffinman


Bjoris

Begynner å spøke ørlite for mine planer om å lade på Aspøya om ca 2,5 uke ser jeg hehe..:-\
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman


Car-El

Sitat fra: bjoris på mandag 07. juli 2014, klokken 15:23
Begynner å spøke ørlite for mine planer om å lade på Aspøya om ca 2,5 uke ser jeg hehe..:-\

Du å! Vi kjøre fra Trondheim rundt den 30. til Kristiansund. Forlater Kristiansund etter cirka ei uka. Da går veien over Atlanterhavsveien, Trollstigen og inn til Geiranger. Så til "SC-land".
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Muffinman

Grønn kontakt har 22kw ladere både på Eide, som ligger midt mellom Kristiansund og Molde, og ved fergekaia i Molde. Kanskje passende å etterfylle litt når man skal den ruta. Så har vel et av hotellene type2-ladere i Geiranger som kan benyttes mot et lite beløp.

Neppe vits å lade til mer enn maks 95% i Kristiansund om du skal via Averøy og Atlanterhavsvegen. Da får du null regen nedover i tunnelen, og vil i praksis være like langt når du er oppe på andre sida.

nivve

Vi skal også til Kristiansund i slutten av juli og videre til Ålesund etter tre dager. Håpet at både Aspøya og Spjelkavik (?) skulle være ferdig til da.. Thon Hotell i Kr.sund lovet meg schukostikk på deres parkering, må i så fall stå der all night long flere netter..  :D

Muffinman

Noen som vet status på Lier? Jeg er vel ute og sykler om jeg gjør regning med å bruke den fredag 18 vil jeg tro...

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på mandag 07. juli 2014, klokken 20:46
Noen som vet status på Lier? Jeg er vel ute og sykler om jeg gjør regning med å bruke den fredag 18 vil jeg tro...
Det var optimistisk, ja jeg var innom der på lørdag etermiddag- ingen endring ift bildet som ligger litt lenger nede på denne tråden. Åpenbart ikke snakk om helgearbeid slik som på Uddevalla- det kan dog hende at det kun er elektrikkerne som jobbet på Uddevalla i helgen og at det samme skjer førstkommende helg på Lier- håpet dør til sist ;)
Skal skjekke igjen imorgen kveld og komme med statusrapport.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA