Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

sondell

Sitat fra: TS på torsdag 03. juli 2014, klokken 14:30
Har vi noen detektiver langs E6 sydover i Sverige nå ?  8)
Löddeköpinge linket jeg til bilde igår. Her er ett nytt bilde fra Falkenberg:
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=4&p=3268#p3285

Øyvind.h

Sitat fra: bakskj på torsdag 03. juli 2014, klokken 14:42
Sitat fra: Avh på torsdag 03. juli 2014, klokken 14:24
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 03. juli 2014, klokken 13:56
Sitat fra: bakskj på torsdag 03. juli 2014, klokken 13:33
Jepp, fikk ladet på Solli! :)
Spennende :)
Lurer på hvilken ladeeffekt vi får på Solli? Dvs 135kW ladere eller 105kW :)
Det spurte jeg faktisk om; 135kW  ;D Mumlet faktisk et eller annet om 140 og  :o..?!

Regionsjefen som var der sa først 120kw, så spurte jeg når det skulle bli 135kw og han mente da at det allerede var 135kw der. Men jeg fikk bare 75kw, varmt batteri og ca 200km på tanken når jeg startet. Ladet alene.
Her er en enkel oversikt jeg har laget fra mine SC besøk. De har alle vært med driftstemp på batteriet. Utelukker ikke at små avvik kan forekomme, men tror tallene bør være kurante å bruke som veiledende (kort fortalt, du må under 150tkm for å få mer enn 105kW iht mine målinger).

v/151tkm på batteriat var ladehastigheten 104kW
v/168tkm på batteriet var ladehastigheten 94kW
v/217tkm på batteriet var ladehastigheten 83kW
v/247tkm på batteriet var ladehastigheten 63kW
v/290tkm på batteriet var ladehastigheten 54kW
v/319tkm på batteriet var ladehastigheten 43kW
v/340tkm på batteriet var ladehastigheten 38kW
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Doro

Lader på Solli nå :)
4 av 6 ladere ser ut til å være åpne, 2 av dem har trekk over som sier "kommer snart"

Muffinman

Skulle hatt et slik trekk. Kunne gjort seg i nattbordskuffen  ;D

Henning76

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. juli 2014, klokken 17:28
Skulle hatt et slik trekk. Kunne gjort seg i nattbordskuffen  ;D

Hvor er like-knappen når man trenger den....
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

sondell

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. juli 2014, klokken 13:04
Studert kartet litt, og kan vel slå fast at det fremdeles ikke er særlig presist - hvis det ikke dukker opp ladere vi ikke har greid å drømme opp enda da. For eksempel er en som skal komme i løpet av 2014 plassert rett øst for Smøla, og på E39 vil det tilsi et sted inne i Vinjefjorden. Ikke spesielt sannsynlig. Prikken kan like godt være plassert på Ertvågsøya i Aure eller i Surnadal, men ihvertfall for langt nordøst til å være Aspøya. Prikken i nærheten som er oppført som "kommer snart" er plassert i Molde/Vestnes/Åndalsnestraktene. En av disse to prikkene er nok ment å forestille Aspøya, men det er fremdeles en lokasjon mer enn vi vet om. Kan det være at den nordligste egentlig skulle vært nord for Trondheim? Hvis ikke blir det jo litt luksus mellom Ålesund og Trondheim.

Tide vil vise. Det blir ihvertfall spennende å følge med framover.

Sandane er noenlunde riktig plassert.

Det virker veldig random i Sverige også om de er sikre på plasseringen, eller om de bare har satt ut noen lokasjoner med önskeavstand. Det nylig oppdaterte kartet mangler nå Ljungby (var der på forrige kart), men Tesla har jo allerede värt i kontakt med den kommunen (de kan jo for så vidt ha ombestemt seg..., söknad skulle värt inne senest i morgen men de har ikke sendt noen). Det skal også väre 14 lokasjoner sies det, og nå er det kun 11. Så enkelte steder får man ta kartet med en klype salt, men det er gode indikasjoner på omtrent i hvilken kommuner en skal grave :).


ed1son

2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

ofn

Noen som fikk testet om det er koplet strøm til laderene i Sandane i dag?
Må bestemme meg for rutevalg oppover kysten i morgen tidlig.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

ed1son

Det ble testet i dag, null strøm. Personen som var der for å teste fikk prate med kraftselskapet som også var tilstede. De skulle jobbe med å få koblet strømmen fra trafo, så skulle Tesla komme å starte opp stolpene rundt klokken 14 på lørdag.
2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

ofn

2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D


Muffinman

Håndtverkerbiler på Sandane en stund i dag...eller er det pølsebod + kunder?

Nordtroms

Er det noen som vet om Sandane er operativ? Jeg passerer der tirsdag-onsdag og kunne tenke meg å legge lading på Sandane inn på regnearket mitt. :D
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Muffinman

Noen få innlegg bakover i denne tråden skrives det at strømmen kobles på i morgen.

Den som lever får se.

jakoys

#1559
Status Kjellstad/Lier kl. 20 nå i kveld. Nordgående (Marche) blir flott! Sørgående (MAX) er det bare lagt ut rør og stein, men noen arbeider er ikke igangsatt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA