Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: OddB på tirsdag 09. september 2014, klokken 11:36
Fra Elgstua til Solli er det 214 km, til laderen i Drammen under 18 mil.. så avstanden den veien blir vel ikke noe problem ?

Lillehammer-Solli 265km. Elverum blir en diger omvei, samme med Lier. Vinterstid betyr det lading til minst 90% på Lillehammer (tar lang tid) og pen kjøring. Ellers kan jeg jo nevne en jeg snakket med som hadde behov for å kjøre Lillehammer-Ski-Lillehammer uten lademulighet i Ski (kort opphold). Det blir også problematisk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

NilsG

Tror de fleste får oppfylt sine ønsker, eller noe i nærheten....
Tesla bygger korridorer først, så fortetting, riktignok min tolkning.....  ::)

Tror vi får se ladepunkter som knytter korridorene sammen rimelig raskt også. For å bruke Oslo - Trondheim som eksempel så tror jeg det kommer SC'ere som binder sammen de 2 dalførene på en utmerket måte, har troen på sør for Trondheim, f.ex. Berkåk og nord for Oslo ved Kløfta. Begge disse vil i tillegg til nord/syd også dekke øst/vest til en viss grad. Berkåk dekker E39 mot Orkanger og videre ut på kysten og Kløfta E16. Får mere og mere tro på dette etter hvert som nettverket vokser seg stadig større!

Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

afitch80

På det nye kartet er Aksdal flyttet til åpne snart. Noen som har vært forbi der de siste dagene og har sett om det har begynt å skje noe?
Før amerikansk, nå tysk.

sven erik


jkirkebo

Sitat fra: sven erik på tirsdag 09. september 2014, klokken 19:11
ski  til laderne på lier er jo ikke så langt

Når du skal til Lillehammer er det en omvei på 73km. Det er en lang omvei i min bok. Hvis det kommer en i Askim-Mysen området som indikert på kartet er tur/retur dit faktisk en kortere omvei enn via Lier. Men ikke mye kortere, fortsatt 6-7 mil.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sisc1337

Sitat fra: afitch80 på tirsdag 09. september 2014, klokken 17:14
På det nye kartet er Aksdal flyttet til åpne snart. Noen som har vært forbi der de siste dagene og har sett om det har begynt å skje noe?

Har ikke kjørt forbi i de siste dagene, men bor bare 10 min ifra Aksdal. Får vel ta meg en liten kjøretur idag for å se om det er noe på gang:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. september 2014, klokken 11:29
Treng ikke vinter. Jeg kjørte Lillestrøm-Lillehammer nå nettopp, i kraftig regn og motvind. Ved passering Minnesund lå snittforbruket på 281Wh/km...

Regn og motvind er vel værre en kulda, men regner med vi snakker om motorveihastighet her?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. september 2014, klokken 19:18
Når du skal til Lillehammer er det en omvei på 73km. Det er en lang omvei i min bok.

Hvis man kjører vi Jevnaker og Gjøvik så er det vel bare 3-4 mil ekstra. Men ellers er jeg enig, trenger absolutt en SC på Kløfta eller lignende.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. september 2014, klokken 12:42
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 09. september 2014, klokken 19:18
Når du skal til Lillehammer er det en omvei på 73km. Det er en lang omvei i min bok.

Hvis man kjører vi Jevnaker og Gjøvik så er det vel bare 3-4 mil ekstra. Men ellers er jeg enig, trenger absolutt en SC på Kløfta eller lignende.

Kortere vei via Jevnaker ja, men den tar ennå lengre tid. Da er man oppe i 1 time og 13 minutter ekstra fremfor å kjøre direkte til Lillehammer. Mao. lønner det seg å stoppe for 22kW lading et sted på veien istedenfor å ta omveien via Lier.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Andreas #2316

Når man ser på Superladerkartet for 2015, kan det se ut til at Aksdal er tatt av planen.

I stedet er det en prikk øst for og godt klar av Aksdal, samt en prikk like nord for Stavanger (Randaberg, rett før tunnelen kanskje?).
Mitt upålitelige tips er at SC havner i nærheten av Etne istedet for Aksdal. Her har de en helt annen innstilling. Har prøvd å legge ved bilde av plakaten på den kombinerte laderen de har satt opp ved Etne senter (uten støtte fra Transnova). På plakaten står det blant annet:

"Takk for at du køyrer elbil".

Selv takk!
(Håper bildene kommer med...)

krister461

Sitat fra: Andreas #2316 på onsdag 10. september 2014, klokken 20:17
Når man ser på Superladerkartet for 2015, kan det se ut til at Aksdal er tatt av planen.

I stedet er det en prikk øst for og godt klar av Aksdal, samt en prikk like nord for Stavanger (Randaberg, rett før tunnelen kanskje?).
Mitt upålitelige tips er at SC havner i nærheten av Etne istedet for Aksdal.
Den prikken har vært der lenge, men den kom først som "Kommer snart" etter at superladeren i Aksdal ble godkjent i kommunestyret. Så, som de fleste andre, går jeg utifra at det er Aksdal-superladeren som bare er plassert litt upresist på kartet enn så lenge. :)

Adrian

Sitat fra: afitch80 på tirsdag 09. september 2014, klokken 17:14
På det nye kartet er Aksdal flyttet til åpne snart. Noen som har vært forbi der de siste dagene og har sett om det har begynt å skje noe?

Ingenting nytt på gang når jeg kjørte forbi i dag.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

MrElsikker

Hørte nettopp at det blir et par superladere i Trondheim, på Tesla sin nye lokasjon, kun et rykte.

Muffinman


Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA