Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Arntiv

Har den prikken ved Narvik vært der lenge (vinter 14/15)?
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

OleJA

Sitat fra: sondell på mandag 08. september 2014, klokken 23:19
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
Nye offisielle kart. Var en del nytt utenfor Norge i hvert fall. I Sverige : http://tesla.sondell.biz/?p=1510
Husker ikke hvordan det så ut i Norge, men kanske noe nytt der også :).
Enten har 'prikkotøren' fått dobbeltsyn, eller så blir dette veldig bra i 2015. Ihvertfall 4 nye som ikke har vært kjent tidligere så vidt jeg kan se i farten, men ligger mistenkelig nær eksisterende ladere.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

sn0le

@Arntiv:
Tror det. Er vel snakk om Innhavet eller deromkring.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på mandag 08. september 2014, klokken 23:28
Enten har 'prikkotøren' fått dobbeltsyn, eller så blir dette veldig bra i 2015. Ihvertfall 4 nye som ikke har vært kjent tidligere så vidt jeg kan se i farten, men ligger mistenkelig nær eksisterende ladere.

Ja, bl.a noe som ser ut som Ørje. Men fortsatt ingen rett nord for Oslo :(
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sondell

Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. september 2014, klokken 23:40
Sitat fra: OleJA på mandag 08. september 2014, klokken 23:28

Ja, eller är det Mysen?

OddB

Mine gjetninger

Vinter 14/15
Bjerkvik
-Molde fjernet

2015
Evje
Askim
Lom
Fagernes
Nord i Rogaland, vanskelig å stedfeste... Suldal ??
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

hgs

Jeg ser Lom(endelig)-, Fagernes-, Ørje-, Valle- og Odda- ish. Med tanke på nøyaktigheten til tidligere prikker føles det litt tungt å gyve løs på postlistene. Men bevares, dette overgår mine villeste forhåpninger uansett. Snart kan man kjøre ikke bare hvor man vil,  men hvor man vil den veien man vil :-)
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

OddB

Odda og Ørje høres riktig ut..
Holder en knapp på Evje... ligger mer i et veikryss

NilsG

Når jeg ser utviklingen på SC-kartet så angrer i alle fall ikke jeg på enkeltladeren...  ::)

Dobbeltprikker, antar de er et hint om at man bygger ut kapasiteten på, eller i nærheten av noen ladelokasjoner. Kanskje etter samme modell som i Lier med en på hver side av veien? Ser bl.a. ut som Solli har en "dobbelprikk" i 2015?

Nord for Oslo mangler enda ja Jens K! (Hadde det vært en på Kløfta nå så hadde køen på Solli blitt kortere...)

Trøndelag. Syns det ser ut som om prikken i nærheten av Trondheim nå ligger på sydsiden, Orkanger? (Edit: Klett? Berkåk?)

Erfaringen med kartet så langt er vel at "kommer snart" er snakk om lokasjoner som har startet byggingen, eller i det minste fått tillatelse? 10 lokasjoner planlagt det neste halvåret, men det vil ikke forundre meg om det faktiske antallet faktisk blir større!
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Henning76

Sitat fra: Sharp på mandag 08. september 2014, klokken 22:54
Sitat fra: bb på mandag 08. september 2014, klokken 22:41
Hvis Alvdal skulle komme opp først vurderer i alle fall jeg å ta Østerdalen og heller toppe opp i Elverum et kvarter på 22 kW.

Fra Alvdal er det bare 31 mil til Oslo og 35 mil til Lier. Det bør være helt uproblematisk uten stopp for alle med 85 kWh i hvert fall  :)

Hadde det vært 70km grense og flatt hadde jeg vært enig med deg. Realiteten er at det er motorvei veldig mye av veien fra Lier og over Minnesund ihvertfall, og da øker forbruket kraftig. Når det i tillegg blir vinter blir vel det litt vel mye sjansespill.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Amoss

Sitat fra: jkirkebo på mandag 08. september 2014, klokken 23:40

Flott!  :=)  Som jeg sa da det ble klart at det ikke ble noen på Vinterbro - da måtte det komme en til på E18 Askim/Mysen området. Og for meg ser det mer ut som om det er der enn på Ørje, og det stemmer også bedre med avstanden til Karlstad.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Asarin

Jeg er mildt sagt imponert over at det blir nesten 30 SC i Norge i løpet av neste år.. muligens over 30 også, slik som Tesla driver med oppdateringer av SC-kartet. :)
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

eclipse

Sitat fra: OddB på mandag 08. september 2014, klokken 23:57
Mine gjetninger

Vinter 14/15
Bjerkvik
-Molde fjernet

2015
Evje
Askim
Lom
Fagernes
Nord i Rogaland, vanskelig å stedfeste... Suldal ??

Hmm, jeg tror ikke prikken kan være i Suldal, det virker ikke helt logisk i forhold til trafikk. Jeg tror heller prikken er i nærheten av Odda, kanskje i nærheten av veikrysset R13/E134, det er noen fasiliteter nedi bakken der men ikke mye.

Hvis en SC hadde blitt plassert der så kunne den planlagte SC i Vaksdal blitt flyttet sør for Boknafjorden, det hadde vært mer gunstig med tanke på avstanden mellom Lyngdal og Bergen og da hadde Tesla sluppet å forholde seg til Tysvær Kommune som ikke ser ut til å ha skjønt hva som er fremtiden
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

jkirkebo

Sitat fra: Henning76 på tirsdag 09. september 2014, klokken 08:20
Sitat fra: Sharp på mandag 08. september 2014, klokken 22:54
Fra Alvdal er det bare 31 mil til Oslo og 35 mil til Lier. Det bør være helt uproblematisk uten stopp for alle med 85 kWh i hvert fall  :)

Hadde det vært 70km grense og flatt hadde jeg vært enig med deg. Realiteten er at det er motorvei veldig mye av veien fra Lier og over Minnesund ihvertfall, og da øker forbruket kraftig. Når det i tillegg blir vinter blir vel det litt vel mye sjansespill.

Treng ikke vinter. Jeg kjørte Lillestrøm-Lillehammer nå nettopp, i kraftig regn og motvind. Ved passering Minnesund lå snittforbruket på 281Wh/km...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

Fra Elgstua til Solli er det 214 km, til laderen i Drammen under 18 mil.. så avstanden den veien blir vel ikke noe problem ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA